הגלריה של רחלי מרטי (צילום: פרטי)
הגלריה של רחלי מרטי (צילום: פרטי)

עין כרם: הגלריה הייחודית של רחלי מרטי

בלב שכונת עין כרם מתגוררת רחלי מרטי, אמנית שהפכה את החלל המרכזי בבית ההיסטורי לגלריה ולחלל אירוח

פורסם בתאריך: 13.3.19 20:13

בעין כרם ישנם הרבה בתים מעניינים, הנושאים בתוכם פיסות של היסטוריה, וביתה של האמנית רחלי מרטי הוא אחד המעניינים שבהם. החלל המרכזי של הבית נבנה לפני 200 שנה ושוחזר בידי האמנית עצמה, וכיום הוא מתפקד כגלריה לאמנות וכחלל לאירוח. היצירות המוצגות בבית ניתנות לרכישה, כמו גם פריטי העיצוב השונים.



מרטי למדה בצעירותה אמנות בבצלאל, אך לא סיימה את המסלול ועברה במקום ללימודי אדריכלות פנים ולאחר מכן הנדסאות בניין. היא בין הנשים היחידות בישראל המורשות לעבודות הנדסה בנאיות, ומוסמכת לבניית בתים של עד ארבע קומות.



במהלך כל השנים הללו המשיכה מרטי לעסוק באמנות. בשנים האחרונות, מאז שעזבה את עבודות הבנייה, היא עוסקת בעיקר בציור והציגה כבר במקומות רבים בירושלים ומחוצה לה. מלבד ציורי שמן, פחם ואקוורלים, פיתחה מרטי טכניקה מיוחדת של ציור בתלת ממד. "במהלך השנים התעסקתי באמנות באבן. כשחזרתי לצייר הקנבס נראה לי פתאום שטוח", היא אומרת, "אז התחלתי לשלב בחלקים מסוימים חימר סינתטי, והתוצאה היא כמו ציור בתלת מימד. יש למשל תמונה של נשים מגונדרות עם כובעים שניתן ממש לממש אותן. השיטה הזו היא המצאה שלי, ואין עוד אמנים שעושים יצירות כאלה בישראל".


רחלי מרטי (צילום: פרטי)

רחלי מרטי (צילום: פרטי)


מלבד התערוכות, חלק גדול מפעילותה של מרטי הוא אצלה בבית הגלריה, בו היא מארחת מבקרים. "היום מאוד מפותח התחום של Eatwith, לבוא לבקר בבתים ולאכול בהם במקום לבקר במסעדה, וזה עוד דבר שאני מציעה", היא אומרת, "המבקרים אצלי מקבלים הסבר אדריכלי על השחזור שעשיתי בסלון שלי, ומי שאוהב את סגנון הטיח בקירות או את עבודות האבן יכול גם להזמין עבודות. ירושלמים מוזמנים להגיע ולהכיר".


הגלריה של רחלי מרטי (צילום: פרטי)

הגלריה של רחלי מרטי (צילום: פרטי)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר