הבוגרים של היום הם המורים של העתיד | צילום: דוברות גבעת ושינגטון
הבוגרים של היום הם המורים של העתיד | צילום: דוברות גבעת ושינגטון

לתלמידים של היום דרושים המורים של מחר

"מכללת גבעת ושינגטון פועלת מתוך מטרה לשנות את פני מערכת החינוך בישראל ולהוביל אותה לקדמת החדשנות והכשרת דור העתיד". כך מסכם ד"ר יעקב טוויטו ראש המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון, את חזון המכללה להנחיל לסטודנטים של היום והמורים של מחר חשיבה אחרת דרך תוכניות חדשניות, המשלבות שיטות יצירתיות להעברת המסרים והטמעתם בקרב התלמידים

פורסם בתאריך: 26.5.22 16:05

מידי שנה, מתווספים למערכת החינוך ברחבי הארץ אלפי מורים ומורות, בוגרים ובוגרות מעשרות מכללות ומסלולים שונים ללימודי הוראה.

במכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון, החליטו לקחת את החינוך צעד קדימה ולהוביל חינוך בראש אחר ומלבד ההוראה הקונבנציונלית,  מקפיד הסגל האקדמי בגבעת ושינגטון לייצר תכנים שונים, מעניינים, מקוריים וייחודיים שאין בשום מקום אחר, החל מאליפות הישיבות והאולפנות המאורגנת על ידי הסטודנטים, פעילות למידה ספורטיבית לכל ילדי הגנים בסביבה על ידי סטודנטיות וסטודנטים לחינוך גופני ולגיל הרך, מופעים וקונצרטים ברחבי הארץ של החוג למוזיקה, ניסויים בשטח של החוג למדעים, מפגשים עם ספורטאים, מוזיקאים ואנשי מקצוע מובילים ברמה בינלאומית ועוד.

המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון היא חלק מקריית חינוך שהוקמה לפני למעלה מ- 50 שנה וכיום לומדים בה כאלף סטודנטים במגוון מסלולי הוראה לתואר ראשון: חינוך גופני, הוראת מוזיקה, הוראת מדעים, הוראת מתמטיקה, הוראת אנגלית, הוראת הספרות, הוראת התנ"ך, חינוך מיוחד וחינוך לגיל הרך, וכן, קיימים בה שלושה מסלולים לתואר שני בהוראת התנ"ך, חינוך גופני וחינוך משלב.

מתקדמים לחינוך משלב

בשנה האחרונה פתחה מכללת גבעת ושינגטון תוכנית חדשה לתואר שני ב"חינוך משלב". בראש התוכנית עומד פרופ' אליעזר יריב – פסיכולוג חינוכי מוערך ופרופ' חבר לפסיכולוגיה חינוכית שמתמחה בחינוך רגשי חברתי, בעיות התנהגות של תלמידים בבתי ספר, ניהול כיתה ויחסי הורים – מורים.

התוכנית נפתחה בעקבות רפורמת השילוב של משרד החינוך, המאפשרת שילוב תלמידים עם מוגבלויות בבתי ספר רגילים ואשר דורשת מהמורים ומהגננות לרכוש ידע וכלים נוספים כדי להתמודד עם ההטרוגניות והמגוון הרחב של התלמידים. "כמכללה להוראה, החלטנו להיענות לאתגר הזה ולהכשיר צוותים חינוכיים שיידעו כיצד ללמד את כל הילדים המגיעים למערכת החינוך", מסביר פרופ' יריב וד"ר יעקב טוויטו – ראש מכללת גבעת ושינגטון מוסיף: "כמכללה הדוגלת בחינוך בראש אחר הרמנו את הכפפה גם בתחום החינוך המשלב שהולך לשנות את פני החינוך בישראל. רכזי הכלה במוסדות החינוך ישמשו כחוד החנית ביצירת הטרוגניות אפקטיבית, מכילה, מצמצמת פערים ומניבה תוצאות הן ברמת הקולקטיב והן ברמת התלמיד היחיד והמיוחד".

התוכנית החדשה, מיועדת לגננות ולמורים עם וותק של שלוש שנים בהוראה ונלמדת במשך שנתיים בימי שלישי. בין היתר, ילמדו המשתתפים כיצד ללמד תלמידים עם לקויות למידה, לקויות חושיות ואוטיזם, הוראה בכיתה הטרוגנית, עריכת התערבות קצרת מועד עם תלמידים ששרויים במצוקה, שימוש במוזיקה ככלי לחינוך חברתי רגשי ועוד. בנוסף, כוללת התוכנית התנסות מעשית של תצפיות מודרכות, שני ימי סיור בכיתות הטרוגניות, מגוון רחב של ידע תיאורטי ומעשי מחזית המחקר והחינוך.

אווירה נפלאה בקמפוס ומגוון שירותים לסטודנטים |צילום: דוברות גבעת ושינגטון

אווירה נפלאה בקמפוס ומגוון שירותים לסטודנטים |צילום: דוברות גבעת ושינגטון

שילוב תחומים ולימודים מקצועיים

לצד פיתוח וקידום תוכניות וכחלק מהפעילות היצירתית שבאה לידי ביטוי בשילוב תחומי ההוראה השונים, הצוות האקדמי שוקד על פעילויות משותפות בין המקצועות השונים: ללמוד מתמטיקה דרך הספורט, ללמוד אנגלית דרך המוזיקה, ללמוד תנ"ך דרך המדעים וכיו"ב.

בנוסף למסלולי ההוראה האקדמיים, פועלים בקמפוס קריית החינוך ארבעה מוסדות גבוהים במסגרת היחידה ללימודי חוץ: "אדמה" – בית הספר לרפואה משלימה המוכר על ידי קופות החולים ובתי החולים ברחבי הארץ. "ליגה" – בית ספר להכשרת מדריכים ומאמנים בספורט המוכר על ידי משרד הספורט. "מזמור" – בית ספר גבוה למוזיקה ו"פרדס" – בית ספר גבוה לאמנות חזותית.

מוסדות אלה מעשירים את חוויית הלמידה של הסטודנטים, תוך יצירת שיתופי פעולה והצעת קורסים מקצועיים בתחומים השונים, שמקנים לסטודנטים אפיקי הסמכה נוספים ביציאה לשוק העבודה. כל זאת, מתוך מטרה להביא את הסטודנטים של היום והמורים של מחר לצאת מחוץ לכיתה לחשיבה אחרת ולפיתוח שיטות שונות ויצירתיות להעברת המסרים והטמעתם בקרב תלמידיהם.

מכללת גבעת ושינגטון, אשר ממוקמת בין צומת אשדוד לצומת כנות / גדרה, בסמוך לקבוצת יבנה, שמה דגש לצד המקצועיות על הפן האישי והמשפחתי והיא המכללה היחידה שמאפשרת לסטודנטים נשואים בעלי משפחות עם ילדים, מעונות המותאמים להם בעת שאחד מבני הזוג הוא סטודנט במכללה. בקמפוס פעוטונים, גני ילדים וגני שעשועים עבור ילדי הצוות והסטודנטים.

המכללה משתרעת על שטח של כ- 180 דונם ירוקים, פורחים ומטופחים וכקריה אקדמית שמובילה בתחומי כושר בריאות ואמנות, מאובזר הקמפוס במתקנים מתקדמים לרווחת הלומדים: בריכת שחייה חצי אולימפית מקורה ומחוממת, סאונה, ג'קוזי, מגרשי טניס, היכל ספורט, אצטדיון כדורגל ואתלטיקה קלה, היכל תרבות, אמפיתיאטרון, חדר אוכל, קפיטריה, מעונות, ספרייה אקדמית, מרפ"ד, מרכז ללימודי מחשב, מעבדות, גלריות, אולפני הקלטה, חדרי חזרות הכוללים מגוון כלי נגינה, אולמות אירועים וכנסים ועוד.

ד"ר יעקב טוויטו, ראש המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון מסכם. "מכללת גבעת ושינגטון פועלת מתוך מטרה לשנות את פני מערכת החינוך בישראל ולהוביל אותה לקדמת החדשנות והכשרת דור העתיד. הקמת התוכנית החדשנית לחינוך בשילוב עם פיתוח תחומי הספורט, האמנות והמדעים, מביאים את מכללת גבעת ושינגטון לפסגת החינוך".

לפרטים: 077-2316739, www.washington.ac.il/michlala


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר