פותחים את חדר הכספות של בריקסטון | צילום: מורג ביטן
פותחים את חדר הכספות של בריקסטון | צילום: מורג ביטן

הכסף שלכם נמצא בכספת הכי מאובטחת שיש

"איכות השירות, שעות הפתיחה המורחבות שלנו, רמת האבטחה הגבוהה, הדיסקרטיות, שירותי הפרמיום, הכיסוי הביטוחי ועוד, הם אלה שקנו לחברת Brickstone הישראלית את שמה כמובילה במתחמים פרטיים מאובטחים בישראל". כך עו"ד דביר אינדיג, ממקימי המיזם, שמסביר מדוע לא מומלץ שיהיו כספות בבית, מהו הביטוח שהחברה מעניקה ולמי מתאים השירות

פורסם בתאריך: 26.5.22 17:10

אם בעבר הלא כל כך רחוק נהגו אנשים לשמור על חפציהם האישיים, כסף, תכשיטים וכדומה בבית, בכספת האישית, בארון או מתחת למזרן, הרי שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים הבינו שהם צריכים מקום מסודר ומאובטח בו ניתן לשמור על דברי הערך שלהם ועל חפציהם האישיים. תחילה, רכשו אנשים כספות בבנקים, אבל עם השינוי שחל בתחום, סגירה וצמצום סניפי בנקים ויחד איתם חדרי הכספות, עלה הצורך בחדרי כספות, במתחמים פרטיים ומאובטחים. מי שהבינה זאת והרימה את הכפפה היא חברת Brickstone, בבעלות קבוצת עורכי דין בעלי עבר ביטחוני בצה"ל ובמערכות הביטחון, שהקימה לפני 7 שנים, לראשונה בישראל, מתחם כספות פרטי בבית רובינשטיין בתל אביב ולפני כחצי שנה פתחה מתחם נוסף בירושלים.

חברת Brickstone הישראלית השקיעה מיליוני דולרים בפיתוח והקמת המתחמים וכיום הם לא נופלים מהמתחמים המובילים בניו יורק, בלונדון ובפריז, בנראות, ויותר חשוב באבטחה.

מתחמי היוקרה של חברת Brickstone מציגים אבטחה אלקטרונית מהמתקדמות בעולם, לצד מאבטחים קצינים בוגרי יחידות קרביות, ליווי של החברה הבריטית "Balthone", וביטוח של עשרות מיליוני דולרים.

שוחחנו עם עו"ד דביר אינדיג, ממקימי המיזם, שהסביר לנו מדוע לא מומלץ שיהיו כספות בבית, מה ההבדל ביניהם לבין הבנקים, מהו הביטוח שהם מעניקים והאם זה מתאים לכולם. "כשמישהו רוצה לשמור דברי ערך בבית או במשרד הוא לרוב פונה למתקיני כספות, דבר שמראשיתו הוא לא נכון", מציין אינדיג. "רוב הכספות הביתיות הן לא ממש אתגר לפורץ הממוצע, לא משנה מה גודל הכספת. כבר הגיעו אלינו אנשים ששלפו את הכספת שלהם ששקלה 700 קילו עם עגורן מהקומה השנייה, או חיברו אותה לטרקטור וריסקו חצי בית תוך כדי", הוא משתף. "בנוסף, הימצאותה של כספת בבית מגדילה את הסיכוי לפריצה, כי הרי אם לא הייתה כספת, אז לא היו פורצים מלכתחילה. לצערנו נוכחנו לראות, שכל נותן שירותים, מעוזרת בית, טכנאי מזגנים וכל איש מקצוע שהגיע אליכם הביתה ויודע שיש לכם כספת, עלול להעביר את המידע לגורם שלישי, וכך הבית שלכם הופך מטרה ראויה לפריצה. אולם, החשש הגדול יותר הוא, שכספת בבית היא סכנה למשפחה. במקרה הטוב, הפורץ מגיע כשאתם לא בבית, באירוע או בחופשה, אך חלילה, במקרה הפחות טוב, אם המשפחה ישנה בזמן הפריצה, והפורץ מופתע על ידי  אחד מהילדים, זה יכול להסתיים באסון".

במרכז כלל יחד עם נבחרת הפועל ירושלים בכדורסל | צילום: מורג ביטן

במרכז כלל יחד עם נבחרת הפועל ירושלים בכדורסל | צילום: מורג ביטן

חדרי הכספות הראשונים הוקמו לפני כ-150 שנה בניו יורק על ידי חברות פרטיות, ובהמשך על ידי הבנקים. בתחילה שימשו הכספות את הצרכים של הבנקים ובהמשך את לקוחות הפרמיום של הבנק שביקשו לאחסן את הרכוש שלהם בצורה מאובטחת. כאמור, בשנים האחרונות הצורך עלה גם אצל הלקוחות הפרטיים שקיבלו שירות מהבנקים, ועם התפתחות האינטרנט, הקדמה וסגירת הסניפים, נותרו ללא מענה. "עד לפני כעשר שנים היו בארץ כ-100 אלף תאי כספות שמפוזרים בסניפי הבנקים ברחבי הארץ, וכיום מספרם עומד על כחצי והוא רק הולך ופוחת", מסביר אינדיג.

איך זיהיתם את הצורך?

"בשנת 2015, אחד השותפים שלנו עשה דוקטורט באנגליה, ועבד בלילות כשומר בחברה הבריטית של כספות כהשלמת הכנסה. כשביקרתי אותו בחו"ל נחשפתי לעולם הזה והבנתי את הצורך ואת המחסור שקיים בחדרי כספת בישראל. הרמנו את הכפפה ובנינו בייעוץ החברה הבריטית את המתחם הראשון בתל אביב, שהיום מלא כמעט עד אפס מקום, ולפני חצי שנה פתחנו את המתחם בירושלים. המתחם הוקם על סניף בנק שנסגר במרכז כלל, והתאמנו אותו לטכנולוגיה של שנת 2022: עיבינו אותו בבטון ובפלדה, הרכבנו את כל מערכות ההגנה המשודרגות שלנו והוא הפך לחדר מודרני ומאובטח. בנוסף, במערך האבטחה שלנו עובדים קצינים קרביים לשעבר, ובכל משמרת יש שלושה אנשי צוות. כל אדם שנכנס עובר בידוק וזיהוי פנים ביומטרי".

מה ההבדל בינכם לבין הבנקים, בהם עדיין יש כספות?

"ראשית, ההבנה שהבנקים נסגרים ויחד איתם מתחמי הכספות. לצד זה איכות השירות, שעות הפתיחה המורחבות שלנו, רמת האבטחה הגבוהה מעל ומעבר למה שהיה בבנקים, הדיסקרטיות, שירותי הפרמיום ועוד".

אילו בטחונות אתם נותנים ללקוחות?

"מלבד מערכי האבטחה, פיזי, טכנולוגי ואנושי, כל העובדים שלנו עוברים פוליגרף אחת לרבעון ובדיקות מדוקדקות. בנוסף, אנחנו מעניקים ללא כל עלות נוספת כיסוי אישי לכל לקוח של עד 5,000 דולר לכל תיבה, באמצעות חברת הביטוח העולמית לוידס, וכמובן, שהלקוח יכול לבקש להגדיל את הכיסוי הביטוחי בתשלום נוסף עד לגובה של חצי מיליון דולר לכל תיבה. מי שצריך יותר יכול לחלופין לעשות ביטוח בחברות הישראליות כדוגמת הראל, כלל והפניקס שכבר הכירו בנו כחדר כספות חליף בנק. מספר רב של חברות משתמשות בשירותינו לדוגמה, הייתה לנו חברה לניכיון שקים מאוד גדולה שהייתה צריכה ביטוח של 20 מיליון דולר ולכן הם פיצלו למספר תיבות".

מייסדי בריקסטון משמאל לימין, עו"ד דביר אינדיג, איתי גזית ויורם כהן | צילום: מורג ביטן

מייסדי בריקסטון משמאל לימין, עו"ד דביר אינדיג, איתי גזית ויורם כהן | צילום: מורג ביטן

למי השירות מיועד?

"כל משפחה או עסק שיש להם דברי ערך ראויים לשמירה, כגון כסף, תכשיטים או משהו שעובר בירושה. עורכי דין, בעיקר בתחום נדל"ן שהלקוחות מפקידים אצלם שיקים בנקאים וברגע ששיק בנקאי הולך לאיבוד או נגנב מכל סיבה שהיא, בלתי אפשרי לקבל את הכסף בחזרה מהבנק במשך שנים שנים. רואי חשבון ששומרים אצלם שטרות הון וחוב, צוואות, וכן, היום צוברים תאוצה המטבעות הקריפטוגרפיים, דוגמת הביטקוין והאתריום, שהחשבון שלהם שמור על דיסק און קי שבמקרה והוא הולך לאיבוד או נגנב, הלך הכסף, ולכן חשוב לאחסנו בכספת מאובטחת".

מה התוכניות לעתיד?

"הצבנו לעצמנו מטרה להקים בארץ תוך מספר שנים כ-50 אלף תאי כספות תחת פריסה של עשרה סניפים ברחבי הארץ, והסניפים הבאים מיועדים לקום בחיפה ובאילת".

והמחיר?

"רוב האנשים לוקחים תא לתקופה של שנה וזה מתחיל בארבעה שקלים ליום".

מוזמנים לקבוע סיור עם קצין הביטחון במקום ולהתרשם בעצמכם.

מרכז כלל, רחוב יפו 97, ירושלים (במבנה דיסקונט לשעבר), קומה 1C, טלפון : *9936 שלוחה 2

אתר: brickstone.co.il


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר