תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

המתיחות הביטחונית: הלימודים בירושלים מתקיימים הבוקר כרגיל

למרות ירי הטילים על אזור מטה יהודה - לאחר הערכות מצב שהתקיימו הבוקר בפיקוד העורף ובעיריית ירושלים הוחלט על שגרת חיים מלאה בעיר ומערכת החינוך תפעל כסדרה

פורסם בתאריך: 13.11.19 06:23

אחרי לילה שקט שעבר על תושבי הדרום ועל חלק מתושבי אזור המרכז, הגיע הבוקר ואיתו מטחי קטיושות ליישובים רבים – ביניהם גם על אזור מטה יהודה, הסמוך לפרוזדור ירושלים.

בירושלים נמשכת הבוקר שגרת החיים המלאה, ובכלל זה יתקיימו גם היום, רביעי, 13.11, הלימודים ברחבי העיר כסדרם.

בפיקוד העורף ובעיריית ירושלים קיימו הבוקר הערכות מצב נוספות בעקבות אירועי הלילה, והחליטו על קיום אורח החיים בעיר הבירה כסדרו. יחד עם זאת, יש לציין כי הערכות מצב מתקיימות באופן שוטף וכי אם תחול הסלמה כלשהו או יתקבל מידע מודיעיני, עשויה השגרה להשתנות בתוך רגעים ספורים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", פעילות מערכת החינוך על רקע המצב הביטחוני הנפיץ הטרידה את מנוחתם של הורים רבים. קבוצות הוואטסאפ השונות וברשתות החברתיות עלו מידעים סותרים שהובילו לבלבול. בעיריית ירושלים הרגיעו קצת את הבלבול וציינו כי הלימודים מתקיימים כסדרם וכי הם קשובים להנחיות של פיקוד העורף.

יחד עם זאת, בכיכר ספרא מציינים עוד כי לאור הכרזת פיקוד העורף ומשרד הביטחון על מצב מיוחד ביישובים שנמצאים בטווח של 80 ק"מ מרצועת עזה, בהם גם ירושלים, את ההחלטה אם להמשיך בשגרה או לחרוג ממנה יקבל פיקוד תוך שהוא יעדכן את הציבור.



כפי שעוד פורסם ב"כל העיר", למרות המצב הנפיץ בדרום ובזמן שרבים מתושבי המרכז וגוש דן נשארו אתמול (שלישי, 12.11) בבתיהם, ניתן היה לצפות במרכזי הבילוי ובבתי הקפה בעיר מבלים רבים.

לפי הנחיות פיקוד העורף – זמן כניסה למרחב המוגן בירושלים, הינו דקה וחצי. לפי ההנחיות יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו במשך 10 דקות. כמו כן, לפי הוראות פיקוד העורף: דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות; דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת; אזרחים נדרשים לא להימצא ברחבת כניסת בניינים, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילת טילים בסמוך לבניינים. אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת מהמיגון.



***

בזמן שהלימודים בירושלים מתקיימים כרגיל, בדרום כאמור המצב שונה לחלוטין וגם היום (רביעי) בוטלו הלימודים בכל היישובים שנמצאים בטווח של 40 ק"מ מרוצעת עזה.

בשל המצב המתוח, החליט ראש העיר משה ליאון על אירוח מאות מתלמידי מועצה אזורית חוף אשקלון בירושלים. התלמידים ייפגשו עם ראש העיר ולאחר מכן יבקרו בגן החיות התנ"כי וכן באקווריום ישראל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מורה

    אני מלמדת בבית ספר של החמד בירושלים. אתם לא תאמינו, אבל כשהייתה כוננות גבוהה, המנהלת והסגנית יצאו מוקדם מבית הספר…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר