גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

לקראת משבר נוסף בצהרונים? אחרי העלאת שכר הסייעות – גם המובילות דורשות תוספת

בחודש יולי האחרון נחתם בין החברה למתנ"סים, עיריית ירושלים ואיגוד הצהרוניות על העלאת שכר הסייעות בצהרוני 'ניצנים'. כעת, עם תחילת שנת הלימודים, גם הגננות המובילות דורשות העלאת שכר, כשהשבתה נוספת על הפרק. העירייה: "בהסכם נקבע באופן ברור, שעד ליום 20.11.23 ישרור שקט ולא יתקיים שום מאבק על השכר"

פורסם בתאריך: 19.9.23 07:50

שכר הסייעות בצהרונים עלה ב-15 אחוז – כך עולה מפרסום 'קול קורא' להפעלת הצהרונים בשנת הלימודים תשפ"ד. כזכור, תוספת השכר הזו הגיעה בעקבות מאבק ממושך שניהל איגוד הצהרונים בארגון 'כוח לעובדים', בסיומו משרד החינוך, עיריית ירושלים והחברה למתנ"סים מצאו את הנוסחא להעלאת השכר לסייעות.

כעת נראה כי משבר נוסף על הפרק, הפעם מדובר על שכר מובילות הצהרון, אשר לא קיבלו שום התייחסות בהסכם השכר שנחתם בחודש יולי. בנוסף, המובילות טוענות לקיפוח מתמשך בתנאי העסקתן כאשר הן לא מקבלות מתנה לחג, כנהוג כמעט בכל מקום.

מארי לוי ידיד, גננת וחברת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים, אומרת: "אנחנו גאות בחברותינו הסייעות, על המאבק המשותף שניהלנו, ועל התוספת שמגיע להן. לא היתה כל הצדקה לאפליית סייעות הצהרונים לעומת סייעות הבוקר. יחד עם זאת, לא נאפשר את הזלזול בנו, הגננות המובילות. שכרנו לא השתנה מאז 2018 ועם העלייה ביוקר המחיה, מדובר בנטל קשה מנשוא".

לוי ידיד מוסיפה ואומרת: "גם עתה לקראת החגים, לא סבורים בעירייה, שמגיע לנו שי לחג, בניגוד לעמיתות שלנו בגנים. אנו פונות לראש עיריית ירושליים משה ליאון – משרד החינוך אמר את דברו. האחריות לצהרונים על כתפיך: בתנאי השכר הנוכחיים יהיה קשה לשמר עובדות מקצועיות ואיכותיות".

 

 

דנה קציר, ראש ענף הגיל הרך בכוח לעובדים: "המחסור בעובדות בצהרוני ירושלים הוא מהחמורים בארץ. אנו רואים כיצד עיריות שונות ומגוונות שרוצות לשפר את מצב הצהרונים בעיר משקיעות בצהרונים מתקציבן. אנו קוראים לעיריית ירושלים ולמינהלים הקהילתיים, לחזור למו"מ ולמצוא פתרון למצוקתן הצודקת של העובדות. נזכיר: העובדות הסכימו לדחות את המו"מ ב-2020 בשל הקורונה ונדהמו לגלות כי ההנהלה דוחה את המו"מ גם שנה לאחר מכן. הגיע הזמן לתקן עוול מתמשך ולבסס את כוח האדם האיכותי בצהרונים".

באיגוד הצהרונים בארגון 'כוח לעובדים' מסכמים ואומרים בנחרצות: "ללא שינוי בשכר הגננות המובילות לא נהסס להשבית את פעילות הצהרונים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "שכר עובדות הצהרונים נקבע מדי שנה על ידי מדינת ישראל, שמתקצבת את תכנית 'ניצנים'. בהסכם שנחתם ביולי האחרון בין המנהלים הקהילתיים בירושלים, המעסיקים את עובדות הצהרונים, לבין ארגון העובדים שמייצג אותן, ביוזמתה ובעידודה של העירייה, שנחלצה לסייע לצדדים לפתור את המחלוקות ביניהם, סוכם שכל תוספת שכר שתקבע המדינה ב"קול קורא" לתקצוב תכנית ניצנים, תשולם לעובדות הצהרונים.

בקול הקורא שפרסמה המדינה לאחרונה, עלה שכר סייעות הצהרונים. בהסכם נקבע באופן ברור, שעד ליום 20.11.23 ישרור שקט תעשייתי מלא ולא יתקיים שום מאבק על השכר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר