מכללת הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, קמפוס תלפיות של הקריה האקדמית אונו (צילומים: יח"צ, דוברות האוניברסיטה, אייל טואג, שחר רגב)
מכללת הדסה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, קמפוס תלפיות של הקריה האקדמית אונו (צילומים: יח"צ, דוברות האוניברסיטה, אייל טואג, שחר רגב)

ברקע מלחמת 'חרבות ברזל': שנת הלימודים האקדמית תקוצר?

המועצה להשכלה גבוהה התכנסה לישיבה בנושא המלצות הפורום לשעת חירום והחליטה כי יתאפשר לאוניברסיטאות ולמכללות לקצר את שנת הלימודים ולעבור ללימודים דיגיטליים. עוד נקבע כי "המוסדות אחראים להבטיח כי לא תהיה פגיעה ברמה האקדמית הנאותה"

פורסם בתאריך: 8.11.23 14:00

פתיחת שנת הלימודים האקדמית כבר נדחתה פעמיים, וכשברקע נמשכת מלחמת 'חרבות ברזל' עתידה עדיין לא ברור לגמרי. גם לאחר ישיבה מיוחדת שקיימה המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) בנושא המלצות לשעת חירום. בישיבה סוכם כי המועצה להשכלה גבוהה תאפשר לאוניברסיטאות ולמכללות לקצר את שנת הלימודים תשפ"ד ולעבור ללימודים דיגיטליים.

שנת הלימודים האקדמית, כאמור, עדיין לא נפתחה, ואלפי סטודנטים ומרצים מגויסים למילואים. לפיכך, דרישת המל"ג לסמסטר של 13 שבועות, כפי שנעשה בשגרה, בוטלה. נוסף על כך, המוסדות האקדמיים יהיו רשאים לקיים קורסים דיגיטליים (למידה מרחוק) מעבר למגבלה שנקבעה בהחלטת המועצה העומדת בשגרה על עד שליש מהתואר.

עוד נקבע כי "ככל הניתן, המוסדות יתאמו את מועד פתיחת שנת הלימודים ביניהם, יעדכנו את המל"ג, ולאחר מכן יודיעו לסטודנטים על מועד פתיחת השנה, וזאת לפחות שבועיים מראש". בהקשר זה יצוין כי ועד ראשי האוניברסיטאות כבר הודיע למל"ג שפתיחת שנת הלימודים תידחה עד 3 בדצמבר לפחות, אך כעת גם תאריך זה מוטל בספק.

 

 

באשר לרמת הלימודים קבעה המועצה: "המוסדות אחראים להבטיח כי לא תהיה פגיעה ברמה האקדמית הנאותה של הלימודים, ולצורך כך יקיימו את ההשלמות ואת ההתאמות הנדרשות ואת אופן הערכת הסטודנטים. לקראת פתיחת שנת הלימודים יעבירו המוסדות למל"ג ולציבור הסטודנטים עדכון ראשוני על ההשלמות ועל ההתאמות המתוכננות לכל הסטודנטים, ועל המענים שיוצעו לסטודנטים המשרתים במילואים, לבני/בנות זוגם, לסטודנטים ביישובים המפונים ולסטודנטים ממשפחות בקרבה ראשונה של נפגעי פעולות האיבה במלחמה. לאחר סיום המלחמה, לצורך הבטחת רמה אקדמית נאותה, יעבירו המוסדות לבחינת המל"ג פירוט על אודות ההשלמות וההתאמות שניתנו ויינתנו לסטודנטים. ככל הנדרש, מועדי בדיקות הערכת איכות שאמורות להתבצע בתקופה זו יידחו בהתייחס למוסדות שייתקלו בקשיים עקב המלחמה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר