עופר ודינה ברקוביץ עם פעילי התעוררות ב"קדמא ממילא", בלילה שבין שלישי לרביעי (צילום: אורן בן-חקון)
עופר ודינה ברקוביץ עם פעילי התעוררות ב"קדמא ממילא", בלילה שבין שלישי לרביעי (צילום: אורן בן-חקון)

הבחירות בירושלים: ההישג של התעוררות – הסיעה הגדולה ביותר במועצה

הסיעה של המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ הגדילה משמעותית את כוחה - התעוררות תכניס 7 חברי מועצה לעיריית ירושלים, ולמעשה תהיה המפלגה הכי גדולה בכיכר ספרא

פורסם בתאריך: 1.11.18 09:30

לפי התוצאות שהתפרסמו הבוקר, יום חמישי, באתר העירייה, נספרו 865 קלפיות מתוך 867 קלפיות. למועצת העירייה בחרו 250,675 בעלי זכות בחירה מתוך 638,065 – המהווים 39 אחוז.



רשימת התעוררות, בראשותו של המועמד לראשות העיר בסיבוב השני עופר ברקוביץ, הצליחה להגדיל את כוחה ב–3 מקומות. לאחר ספירת קולות החיילים, התברר כי הרשימה תכניס 7 חברי מועצה, ולמעשה תהיה הסיעה הכי גדולה בכיכר ספרא. בקדנציה הקודמת עמדה התעוררות על 4 חברי מועצה. מדובר בהישג משמעותי ובהגדלת הכוח. סך הכל הצביעו להתעוררות 46,310 קולות (כ-18 אחוז מכלל ההצבעות).

מנגד, כפי שפורסם ב"כל העיר", סיעתו של המועמד לראשות העיר משה ליאון "ירושלים שלנו" לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה – והשיגה רק 5,500 קולות, שמהווים 2.15 אחוזים.

יחד עם זאת, חברי המועצה הוותיקים והחדשים של התעוררות, יחד עם סיעות פלורליסטיות אחרות שנכנסו למועצה, יצטרכו להתמודד עם הגדלת הכוח של הסיעות החרדיות שצמחו ל-15 מנדטים (דגל התורה – 6; ש"ס – 5; אגודת ישראל – 3; בני תורה – 1).

אלו הם נציגי התעוררות בעירייה: המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, עינב בר-כהן, אלעד מלכא, עליזה ארנס, דן אילוז, ימית יואלי-אלה, יובב צור.

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

 

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

מס' 2, עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

 

מס' 3, אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

"החיילים בחרו התעוררות ובברקוביץ", נמסר ל"כל העיר" מהתעוררות. "התעוררנו הבוקר לבשורה מדהימה – בזכות 50 אחוזים מקולות חיילי צבא הגנה לישראל, התווסף מנדט להתעוררות ובמועצה הקרובה יעמוד מספר החברים על 7, מה שיהפוך את התעוררת לתנועה הגדולה ביותר. גם בבחירה לראשות עיריית ירושלים החיילים בחרו ברקוביץ שזכה לכ-70 אחוזים מקולותיהם".

 

עליזה ארנס (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

מס' 4, עליזה ארנס (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ימית יואלי-אלה (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

מס' 5, ימית יואלי-אלה (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

"אנו רוצים להודות לכלל המצביעים שבחרו בנו להיות הנציגים שלהם והפכו אותנו לתנועה הגדולה ביותר במועצת העיר הקרובה. נמשיך לעשות למענכם ולמען ירושלים רבות וטובות".

עוד הוסיפו בהתעוררות: "חברי המועצה הנבחרים הם אנשים טובים, מגוונים, אוהבי ירושלים כולם תרמו, תורמים ויתרמו לעיר. 'התעוררות' זו לא סיסמא. הפסיפס הירושלמי האנושי והאמיתי זה התעוררות, הבית של כולם. צעירים, מבוגרים, עולים, דתיים, חילונים, חרדים וכו'. זו לא הבטחת בחירות זה מה שקורה בתכלס. תכנית ברקוביץ תעניק מענה לכל הבעיות הקשות של העיר, תברואה, דיור, תחבורה, פיתוח כלכלי ועסקי ועוד מגוון רחב. אנו מודים לתמיכה של הקהל הירושלמי שהצביע ובא לקלפיות".


 

התפלגות המנדטים במועצת העירייה:

התעוררות – 7 מנדטים (כ-18 אחוזים מהקולות) – עופר ברקוביץ, עינב בר-כהן, אלעד מלכא, עליזה ארנס, דן אילוז, ימית יואלי-אלה, יובב צור.

דגל התורה – 6 מנדטים (כ-17 אחוזים) – אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, משה גורא, אהרן דוד בלומנשטוק, אלחנן גרויסבום, דוד זוהר.

ש"ס – 5 מנדטים (כ-14 אחוזים) – צביקה כהן, חיים כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל, שמואל מרציאנו.

אגודת ישראל – 3 מנדטים (כ-10.5 אחוזים) – יוסי דייטש, יוחנן ויצמן, מיכאל הלברשטאם.

ירושלים תצליח – 2 מנדטים (כ-5 אחוזים) – (זאב אלקין בחר שלא לשמש כחבר מועצה), פלר חסן-נחום, יהודה בן יוסף.

הבית היהודי בירושלים – 2 מנדטים (כ-6 אחוזים) – חגית משה, יהודה דה פרוידיגר

מאוחדים – 2 מנדטים (כ-5 אחוזים) – אריה קינג, יונתן יוסף.

מרצ ירושלים -1 מנדט (כ-4 אחוזים) – לורה ורטון.

חביליו – מצילים את ירושלים – 1 מנדט (כ-4 אחוזים) – יוסי חביליו.

הליכוד-מחל בירושלים – 1 מנדט (כ-3 אחוזים) – אלישע פלג.

בני תורה – 1 מנדט (כ-3.5 אחוזים) – חיים אפשטיין.


לא עברו את אחוז החסימה: פסגת זאב על המפה – כ-2.16 אחוזים; ירושלים שלנו – כ-2.12 אחוזים; ירושלים ביתנו – כ-1.32 אחוזים; ירושלים עירי – כ-1.19 אחוזים; ירושלים בדרך לפסגה – כ-0.89 אחוזים; צעירי ירושלים – כ-0.87 אחוזים; ותיקי וגמלאי ירושלים – כ-0.82 אחוזים; מעורב ירושלמי – כ-0.44 אחוזים; אני ירושלים בראשות אבי סלמן – כ-0.33 אחוזים; למען השכונות – כ-0.26 אחוזים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר