שבוע הבריאות של ערי ישראל - הרצאתה של ריקי סגל (צילום: טל נתנאל-נוריאל)
שבוע הבריאות של ערי ישראל - הרצאתה של ריקי סגל (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

שבוע הבריאות של ערי ישראל נמשך: "חיפוש על חיסונים באינטרנט יכול להוביל אותנו למידע לא נכון"

ריקי סגל, אחות ומנהלת תחום רפואה ב"כללית" מחוז ירושלים, דיברה אתמול בהרצאתה על נושא - "חורים ברשת: כל האמת על החיסונים - כיצד תזהו מידע שגוי באינטרנט", במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמת "רשת שוקן" ו"כל העיר" בשיתוף "כללית", שמתקיים בטרמינל במתחם התחנה בירושלים. הרצאה נוספת תתקיים הערב, שלישי, לפרטים והרשמה חינם היכנסו

פורסם בתאריך: 19.11.19 08:51

"חורים ברשת: כל האמת על החיסונים – כיצד תזהו מידע שגוי באינטרנט" – תחת הכותרת הזו התקיימה אתמול בערב, שני, 18.11, ההרצאה השנייה של שבוע הבריאות של ערי ישראל בטרמינל במתחם התחנה.

במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמת "רשת שוקן" ו"כל העיר" בשיתוף "שירותי בריאות כללית", יוצגו על ידי מומחי ורופאי "כללית" מגוון תחומים רפואיים המושפעים מהשינויים הטכנולוגיים של העידן הדיגיטלי ואשר רלוונטים לכל הגילאים – מילדות ועד זיקנה.



את ההרצאה העבירה ריקי סגל, אחות ומנהלת תחום רפואה בכללית מחוז ירושלים. "כיום ישנו את ד"ר גוגל שנותן לנו מידע רב ואלפי תוצאות", אמרה סגל בהרצאה. "אך כיצד ניתן לדעת מהו המידע הרלוונטי שאנו זקוקים לו? חיפוש על חיסונים באינטרנט יכול להוביל אותנו למידע לא נכון, אנשים יכולים להגיע לתוצאות לא הגיוניות,.

סגל המשיכה והמליצה על מספר טיפים למחפשים על החיסונים ברשת: "הטיפ הראשון שמחפש המידע יגיע לאתר הגיוני, שקשור לנושא שהוא מחפש. בנוסף, אמינות האתרים והארגונים הכותבים הקשורים לאתר – לבדוק מי עומד מאחוריהם. למשל: אם לקחו הרצאה של דוקטור וחתכו אותה לשלוש דקות, ועשו מזה כותרת מפוצצת, זה צריך להדליק נורה אדומה. צריך לבדוק מהם מקורות המידע שנלקחים מהרשת, אמינות הכותב – האם עומד מהנדס בניין מאחורי הכתבה או ד"ר ומומחה לחיסונים".


ריקי סגל (צילום: יהושוע מנשה)


"ישנו נושא נוסף שנקרא הטיה פסיכולוגית", הוסיפה וסיפרה סגל. "ישנם אנשים שיכולים להרשים באמצעות גרפים, טבלאות קול סמכותי ובטוח ועוד מיטב דברים שיכולים להטעות. אך, את כל הגורמים האלה צריך לבחון לעומק מאחר שאפשר להגיע לגורמים מדעיים כביכול ואינם כאלה בכלל. קיימים אתרים שכולם שם רופאים, אחיות ורוקחים שיודעים מה לענות בקשר לחיסונים וזה בתחום הידע שלהם, לכן חשוב מאוד לדעת איך האדם נראה ואם הוא מראה רק גרפים זה יכול להרשים, אבל זו גם יכולה להיות הטית פסיכולוגית".



"הפן האישי זה הנגורם הנוסף שיש להיזהר ממנו", סיכמה סגל. "ישנם הורים שמביאים סיפור שקרה לבנם בעקבות חיסון, אי אפשר לשפוט אותם, אך יש כאן הטיה גדולה וזה משפיע על הציבור באופן נרחב. בנוסף, יש לשים לב לחצאי אמת, שכוללים הרבה סילופים".


במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל יתקיימו בטרמינל במתחם התחנה הרצאה נוספת:

שלישי, 19.11, 18:00, הטרמינל במתחם התחנה: "ווטסאפ משפחתי: מרפאה וירטואלית ויתרונותיה ברפואת המשפחה".
מרצה: ד"ר ישי לב, מומחה ברפואת ילדים וממובילי מיזם הרפואה הווירטואלית בירושלים , כללית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ביולוג

    הבעיה העיקרית היא שהדיון הוסט לדרך ללא מוצא. במקום דיון בריא ופורה על תקינות החיסונים, אחריות משפטית, שקיפות, מטודות קליניות נאותות בניסויים מול פליצבו (ולא מול חיסון אחר) קיבלנו הסתה פרועה כנגד מהססי חיסון, הסתה שמגיעה היישר מארגון הבריאות העולמי.
    מי שטוען שכל החיסונים רעים חוטא לאמת, חיסונים הצילו מיליוני אנשים ושיפרו את חיינו לאין ערוך. אבל באותה נשימה מי שמשתיק דיון בריא על סכנות החיסונים ,רעלנים עצביים שאין בהם צורך ופגיעות נוירולוגיות בתינוקות עושה גם הוא עוול.
    יש פה שני מחנות, כל אחד עם החצאי אמיתות שלו.
    נשאלת השאלה מי מרוויח מההסתה? מי מרוויח מהדיון השיטחי והיצרים שמונעים מההיגיון לדבר?

    עלינו לדבר על החיסונים במקום על מתנגדי החיסונים, עלינו לדרוש שקיפות מחברות התרופות ודיון בריא ונקי בנושא שהוא כל כך מהותי לעתיד ילדינו. במציאות הנוכחית שני הצדדים משחקים לידיים של חברות התרופות וחבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר