בנייה בירושלים (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

משבר הקורונה בענף הבנייה בירושלים – מחסור בפועלים ושיבושים באספקת חומרי בניין

בארגון בוני ירושלים והסביבה מספרים ל"כל העיר" כי הבנייה בעיר נמשכת - הפועלים שמגיעים מהשטחים לנים בירושלים ואינם מורשים לחזור לביתם: "אם הפועלים לא ירצו לבוא בגלל הנגיף לא תהיה ברירה, ונצטרך להפסיק את העבודה"

פורסם בתאריך: 23.3.20 07:59

משבר הקורונה משפיע גם על ענף הבנייה בירושלים – בארגון בוני ירושלים והסביבה מספרים כי אכן נרשם מחסור בפועלים, אך הבנייה עדיין נמשכת. למעשה, פועלים שמגיעים מהשטחים שעובדים כיום באתרי הבנייה ברחבי העיר ובפרויקטי התשתיות הנרחבים בירושלים, ממשיכים בעבודתם – הם אינם מורשים לחזור לביתם ולנים בירושלים. פועלים שירצו לחזור לביתם בשטחים לא יוכלו לשוב לעבודתם בירושלים, וזאת על מנת לצמצם התפשטות הקורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בועז ישראל, יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה, מספר בשיחה עם "כל העיר", כי "הבעיה העיקרית בענף הבנייה היא ידיים עובדות, והקבלנים מתבססים על הפועלים הפלסטינים בירושלים", מציין ישראל. "מכיוון שהרבה מקומות בסגר בשל המצב אישרו לנו להכניס עובדים פלסטינים לעבודות בנייה ותשתיות בתנאי שאנו דואגים להם ללינה מתאימה ולאבטחה. יידענו את הקבלנים וטיפלנו בנושא, ולמשך החודשיים הקרובים הפועלים לא יכולים לחזור לביתם. מי שרוצה לחזור אנו לא מונעים ממנו, אבל במסגרת ההסכם הוא לא יכול להיכנס שוב לעבוד, זה הפתרון לחודשיים הקרובים ושמצאנו לפרויקטים בירושלים והסביבה".


בועז ישראל (צילום: פרטי)

בועז ישראל (צילום: פרטי)


תושבי ירושלים רבים חוששים האם הדירות שהם רכשו יהיו מוכנות בזמן. "כרגע הבנייה ממשיכה כרגיל", מדגיש ואומר ישראל. "העבודה לא הופסקה, ועוד שבוע בערך נדע מה המצב יותר לעומק".

"היום כל אחד עושה את המקסימום כדי לא להפסיק את העבודה", מבהיר ישראל, "אם הפועלים לא ירצו לבוא בגלל הנגיף לא תהיה ברירה, ונצטרך להפסיק את העבודה, אבל זה לא דבר מתוכנן. רק מבית לחם, בית סחור, ובית ג'אלה לא נכנסו, כי הם בסגר פנימי".


מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה יוסי שכטר (צילום: יח"צ)

מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה יוסי שכטר (צילום: יח"צ)


יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה מוסיף ואומר כי "אנחנו עוד לא יודעים אם יש השפעה כלכלית מכיוון שאנחנו די בהתחלה, ורק בעוד זמן מה אני אוכל לומר מה המצב מבחינה כלכלית. באופן אישי אני מאמין שתהיה השפעה, אבל לאיזה כיוון אני לא יכול לומר כי עדיין מוקדם מדי", מציין שכטר. "מה שכן, אנחנו יודעים שסביר להניח שעוד מעט יהיה מחסור באספקה של ציוד של חומרים שוטפים כמו מלט וכו'. אין לי ספק שכאן אנחנו תלויים בממשלת ישראל, והיא חייבת לחשב את צעדיה ולהבין שאנחנו הולכים לתקופה קשה כי הענף יפגע, ואסור לנו לתת לענף הזה להתמוטט, כי זה ממש הקטר של הכלכלה הישראלית וגם המדינה מבינה את זה אחרת היא לא הייתה מאשרת לפועלים להיכנס".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מתסכל

    זה יהיה מאוד משמח שלא יישארו חומרי בניין
    לידי יש בניין שמוסיפים בו עוד כמה דירות פאר כמובן הקבלן שגם גר כאן בדרכי אסף את משפחתו לבניין אחר
    פועלים עובדים פה ללא שמירה על כללים בסיסיים אלוהים יודע מה הם נושאים וכמה עשויים לחלות
    פשוט לא להאמין לא ברור לי מה הם עובדים חיוניים ואם כן מדוע אין אכיפה על זה שהם מסכנים פה ציבור שלם של משפחות וילדים .בסוף כל יום מגיע טנדר שמעמיס עד 13 אנשים ברכב אחד יש גם נערים בגיל 14.15 אנחנו ממש בסכנה פה ואין עם מי לדבר כי בישראל 2020 יותר חשוב לבנות דירות פאר במקום לשמור על חיי אדם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר