היערכות לקראת חג הפסח 2020 -בצל הגבלות הקורונה (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

אכיפת סגר הקורונה בחג הפסח – אלפי שוטרים ושוטרות, חיילות וחיילים מתפרסים ברחבי ירושלים

במבצע חסר תקדים אלפי שוטרים ושוטרות, לוחמות ולוחמי מג"ב, חיילות וחיילים מתפרסים ברחבי ירושלים ואוכפים את תקנות החירום המגבילות את התנועה במהלך חג הפסח - מחסומים הוצבו בכניסות לשכונות, כוחות מסיירים ברחובות בסיוע מסוקים ורחפנים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 8.4.20 07:27

אלפי שוטרות ושוטרים, חיילים וחיילות יאכפו בירושלים במהלך חג הפסח 2020 את תקנות החירום החריגות, שאושרו בממשלה, על מנת למנוע את התפשטות מחלת הקורונה.

במסגרת מבצע האכיפה הנרחב שנקרא "אביב מוגן" יאכפו השוטרים את תקנות החירום במסגרתן על כל אדם חל איסור לצאת מהיישוב שבו הוא גר עד ליום שישי בשעה 6:00 בבוקר. ניידות משטרה וכוחות צה"ל יתפרסו בכבישי הכניסה והיציאה מהעיר. יש לציין כי היציאה מותרת לטובת הצטיידות במזון, בתרופות ובמוצרים חיוניים אחרים, רק במקרה שלא ניתן יהיה לעשות זאת ביישוב שבו מתגורר האדם. כך או כך, כוחות המשטרה מתכונים לבדוק כל רכב שייצא מגזרת ירושלים.


חסימת הכניסה לשכונת גבעת משואה - בעת סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

חסימת הכניסה לשכונת גבעת משואה (צילום: שלומי הלר)


הכוחות יאכפו את ההחלטה לחלק את ירושלים ל-7 אזורים, שהתנועה ביניהם אסורה עד ליום שישי, 10.4, בשעה 6:00 בבוקר. כפי שפורסם ב"כל העיר", מדובר בחלוקה שערורייתית – שכן ישנם אזורים שבהם נכללים שכונות עם מספר חולי קורונה גבוה מאוד ביחד עם שכונות שבהן מספר חולים נמוך. לדוגמא באזור 3 נכללת שכונות הר נוף, שבה אחוז התחלואה הגבוה ביותר בירושלים, ביחד עם שכונות כמו בית הכרם וקרית היובל – שכונות שבהן מספר החולים נמוך יחסית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בנוסף, היום, ערב ליל הסדר, החל מהשעה 15:00, תיאסר התנועה כולה עד ליום חמישי בשעה 7:00 בבוקר. כוחות המשטרה יתוגברו באמצעות לוחמי מג"ב ופקחים. לצידם יפעלו גם מסוקים ורחפנים.


תקנות החירום שאושרו על ידי הממשלה:
– סגר כללי יוטל עד יום שישי בבוקר.
– עוצר החל מהיום, ערב ליל הסדר, 8.4, בשעה 15:00 ועד ליום חמישי, חג הפסח, 9.4, בשעה 7:00.
– ירושלים תחולק לשבעה רובעים, שהתנועה ביניהם תיאסר.
– סופרים ושירותי משלוחים יפעלו עד יום רביעי, 8.4, ערב ליל סדר, בשעה 15:00.


"בשעה שאזרחי ישראל ישבו בשולחן החג וישהו בביתם, אלפי שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג"ב ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה"ל, יתפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לאכוף את התקנות ולשמור על שלום הציבור ובריאותו", נמסר מהמשטרה. "החל משעות הבוקר בערב חג הפסח, תגביר המשטרה את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך היישובים עצמם. שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות אקראיות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים. בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בכניסה לערים ובתוכם, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בניגוד לתקנות".


התפרעויות החרדים במאה שערים - בעקבות סגירת חנויות במתחם על רקע סכנת התפשטות הקורונה (צילום: דוברות המשטרה)

התפרעויות החרדים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרת ירושלים יתקיים דגש מיוחד על אכיפה בשכונות החרדיות, במיוחד במאה שערים ובגאולה, שבהן ישנו חשש להפרות תקנות החירום. כוחות המשטרה יפעלו באזורים אלו באופן מתוגבר.

"אנו קוראים לציבור לחגוג את חג הפסח בבית", מדגישים במשטרה. "נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים שלא לצורך חיוני שהוגדר- אסורה ומהווה הפרה של התקנות".


חסימת הכניסה לשכונת עיר גנים - בעת סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

חסימת הכניסה לשכונת עיר גנים (צילום: שלומי הלר)


במשטרה מוסיפים ומוסרים כי "בטרם חג הפסח ובמהלכו, פעילות המשטרה לאכיפה ופיקוח תימשך בכל רחבי הארץ, מהיבשה מהאוויר ומהים, זאת בכדי לוודא כי התקנות מיושמות בשטח. המשטרה לא תאפשר לאף אדם ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי".

בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100. לקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר