ארמון הנציב, הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום: שלומי הלר; הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)
ארמון הנציב, הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום: שלומי הלר; הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

מקרית היובל לארמון הנציב ברכבת הקלה – תוכנית הקו הסגול מתקדמת

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על הצלחת המאבק של תושבי ארמון הנציב כי תוואי הרכבת הקלה יעבור גם בשכונתם - הוועדה המחוזית מודיעה על קידום תוכנית הקו הסגול, שיעבור בשכונות קרית מנחם, קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גוננים, תלפיות וגם ארמון הנציב

פורסם בתאריך: 15.4.20 20:23

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לקדם את הקווים הסגול והתכלת וכן תוכנית לתחנות תת-קרקעיות של הקו הכחול. הדיון התקיים באמצעות מערכת וידאו מרחוק (ZOOM) ובהתאם לנוהל הפעילות של מוסדות התכנון שפרסם מינהל התכנון והנחיות משרד הבריאות.

הקו הסגול צפוי לעבור בשכונות קרית מנחם, קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גוננים, תלפיות וארמון הנציב. כפי שפורסם ב"כל העיר", אחרי מאבק של תושבי ארמון הנציב הוחלט כי תוואי הקו הסגול יעבור גם בשכונתם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מפת קווי הרכבת הקלה - הסגול, הכחול והתכלת (קרדיט: צוות תוכנית אב לתחבורה)

מפת קווי הרכבת הקלה – הסגול, הכחול והתכלת (קרדיט: צוות תוכנית אב לתחבורה)


אורכו של התוואי – כ-12 ק"מ והוא כולל כ-18 תחנות, מתוכן 11 תחנות משותפות עם קווים אחרים. "מדובר בקו היחיד שהוא קו מזרח-מערב שישרת מוקדים חשובים בעיר בהם בית החולים הדסה עין כרם, קניון מלחה ואזור תלפיות", מציינים בוועדה המחוזית. "הקו יתחבר בחלקו לקווים שכבר אושרו (הקו האדום בהדסה עין כרם, הקו הכחול בשכונת מלחה, הקו הירוק בתלפיות). הממשק עם קווי הרכבת הקלה הנוספים יאפשר גמישות רבה לנוסעים באמצעות החלפות בין הקווים השונים".

כמו כן, הוועדה קבעה בהחלטתה כי קידום הקו יכלול גם את האמצעים המשלימים שיאפשרו הנגשה מקסימלית אל תחנות הרכבת הקלה כדוגמת דרגנועים, מסועים, מעליות. זאת, כדי לייצר חיבור של הולכי הרגל אל התחנות, גם אם המגורים נמצאים בטופוגרפיה שונה ממיקומה של התחנה.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "מדובר בקו שיאפשר את מעבר רכבת קלה בשכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית, וכן יאפשר מתן שירותי הסעת המונים תוך חיבורים מהירים למוקדי שירותים ותעסוקה ויאפשר השלמה של מערכת קווי הרכבת הקלה עירונית".

עוד אושרה קידומו של הקו התכלת – מקטע באורך כקילומטר, הצפוי לעבור בשכונות שמואל הנביא ומעלות דפנה. הקו יחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. התוואי שכאמור, יחבר בין שני קווים שכבר אושרו (האדום והכחול), יאפשר נסיעה רציפה בין דרום העיר לבין שכונת הר הצופים וישרת בעיקר את תושבי אזור גוננים המבקשים להגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים.

כמו כן, הוועדה החליטה על קידומן של שתי תחנות תת קרקעיות שיוקמו כחלק מהתוואי של קו הכחול בשכונת גאולה. הוועדה דנה בכניסות והיציאות של התחנות כדי לאפשר גישה מיטבית לתחנות. "חשוב לציין כי מיקום התחנות אינו משנה את התוואי התת-קרקעי שאושר בתכנית הקו הכחול", נמסר מהוועדה.

שלוש התכניות הוגשו על ידי עיריית ירושלים, ביזמת צוות תכנית אב לתחבורה. "החלטות אלו של הוועדה המחוזית מצטרפות להחלטת שר האוצר, משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ על אישור יציאה להליך מכרז להקמת הקו הכחול, שאושר בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים שאושר בשנת 2017", נמסר מהוועדה. "מאז 2012 פועל בירושלים הקו האדום בהצלחה יתרה ומשתמשים בו כ-170 אלף נוסעים מדי יום. בנוסף לקו האדום, אושרו שני קווים נוספים- הכחול והירוק והחלו בהם העבודות במקטעים שונים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירוצבעם חמיא

    בשביל מה הם עשו צבעים דומים זה קשה להבחין בין קו לקו.
    לא יכלו קצת להתחשב בעיוורי גוונים לשים איזה אדום או צהוב ככה שיתפסו מהר?

  2. תושב העיר.

    טחו עיניהם של האנשים לרות את העתיד.
    הרכבת בירושלים היא אסון מוחלט. טמטום שאין כדוגמתו. איננה מתאימה למצב ולתכנון האורבני של העיר. ולא פותרת דבר. ממאיסה את החיים על האנשים ויוצרת עיוותים בלי סוף.
    מה גם שנזכרו באיחור של 30 שנה. מדובר בהשקעה מפלצתית שתרד לטימיון תוך פחות מ15 שנה.
    ואף אחד כמובן לא יתן את הדין.
    כפי שאף אחד לא נתן את הדין על הקו הקיים, שהינו סיוט מתמשך ברוב שעות היום.
    ועוד לא דיברנו על שחיתויות הענק והמעילה בכספים. על הקבלנים שרימו והונו ולא עמדו בדרישות התכנון ובסטנדרטים עליהם התחייבו, תוך חריגה של למעלה מ100% מהתקציב וכמעט הכפלת זמן הביצוע.
    מיזוג של חלם ושחיתות.

  3. בנצי.

    מה שבטוח שהמשיח יגיע בוודאות(!) לפני שהעבודות יסתיימו. על הדרך פקקי ענק, בלאגן תחבורתי, כבישים וצמתים חסומים,אם הקו הנוכחי לקח 17 שנה לסלול אותו התכנית הזאת תושלם אולי בימי ניננו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר