אזור הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)
אזור הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

הסכם המיליונים בכניסה לעיר – מבנה עץ חיים ייהרס

לאחר משא ומתן ארוך - העירייה תשלם פיצוי בגובה 12 מיליון שקלים לעמותת "עץ חיים" בעבור הריסת המבנה הישן, זאת במסגרת המגה-פרויקט בכניסה לעיר להקמת מגדלי תעסוקה

פורסם בתאריך: 30.4.20 16:50

הסכם המיליונים ברובע הכניסה לעיר: אחרי שנדמה היה כי התאיישה מפינוי הדיירים והמבנה, עיריית ירושלים מגיעה להסדר עם עמותת 'עץ חיים' מבעלי חלק מהמבנים בכניסה לעיר מתחת לגשר המיתרים ותשלם עבור הריסת הבניין לעמותה כ-12 מיליון שקלים.

במסגרת פרויקט הדגל של העירייה – רובע הכניסה לעיר, והצורך בהרחבת הכניסה והיציאה מהעיר, הכוללת כריית מנהרה מתחת לרחוב שז"ר, בעירייה קידמו מהלך להפקעת והריסה של מבנים בשכונת עץ החיים הכוללת כשלושה מבני מגורים וממוקמת בסמוך ובצמידות לגשר המיתרים ובניין הדואר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעבר, יש לציין, כי המתחם יחד עם שטח סמוך היה כלול בתכנית הגרנדיוזית של רובע הכניסה לעיר אך משיקולים שונים והרצון שלא לערב בין הפרויקט שהוא ציבורי בעיקרו עם בעלי קרקע פרטית (מתחם עץ חיים), הוחלט להוציאו מהתוכנית ולקבוע רק הוראות לגבי הפקעה של השטח הנדרש להרחבת הכביש. לפי התכנון מתוך שלושת המבנים במתחם, רק חלק מהבניין הדרומי יופקע אך לאחר בדיקה של מומחים ואנשי מקצוע מטעם העירייה הריסת חצי מהבניין בלתי אפשרית לביצוע ואינה משתלמת מבחינה כלכלית למתכנני הפרויקט. בשל קשיים נוספים שהתגלו בתוכנית להריסת חלק מהמבנה, הוחלט בעירייה כי החלופה הטובה יותר והזולה יותר היא הריסת כל הבניין, כולל השטח שלא הופקע ופינויים של כלל הדיירים במבנה.


הדמייה פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)

הדמייה פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)


לאחר משא ומתן ארוך בין העירייה לעמותת עץ חיים – בעלי השטח, הוחלט כי הם יפנו בעצמם את כלל הדיירים, לרבות המוגנים, לטובת הריסת הבניין כליל תמורת תשלום בסך כ-12,325,000 מיליון שקלים. לאור הדחיפות בפינוי הבניין המצוי בכניסה לעיר והצורך הדחוף לבצע את העבודות בתקופה הקרובה, ועדת הכספים העירונית צפוייה לאשר את ההסדר.

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" מדובר במגה-פרויקט, ייתכן שהגדול ביותר בירושלים מאז קום המדינה, שאמור להימשך כ-3 שנים וחצי. היקף ההשקעה בפרויקט – 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אחת

    ואף מילה על שימור?
    הרי המבנים האלו הוגדרו כמבנים לשימור, אבל כשנוח לעירייה אין לה בעיה להרוס.

  2. יוקי

    כתבה לא מובנת. יש שם שלשה בנינים האם הורסים את שלשתם או שמשאירים אחד לשימור.

  3. עומר

    אם יוכלו יהפכו את כל מרכז הארץ לשכונת מגדלים אחת צפופה. אחר כך יתפשטו לצפון ולדרום. לא רואים בעיניים מעבר לזה. רק עוד ועוד ועוד מגדלים ענקיים שיכניסו עוד ועוד כסף.

  4. רננה

    אוי. זה נורא.
    אלה מבנים היסטוריים. ופינה קטנה, שקטה וקסומה במקום סואן כל כך. אסור להרוס אותם! צריך לעשות להם שימור ולדלג מעליהם.

  5. הדוקטור

    אולי עוד עשר שנים העבודות יסתיימו, מעבר לכך שכרגיל כל בנייני העסקים הולכים ללכת למשרדי ממשלה ועובדי מדינה. בירושלים אין ולא תיהיה תרבות הייטק משום שהיזמים עוזבים את העיר. אם לא יהיו כאן הטבות משמעותיות ועבודה קשה מאוד מצד הממשלה והעירייה להשאיר עסקים וטכנולוגיה הבניינים האלה בחיים לא יהיו בית לחברות סטארטאפ שונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר