פרויקט שמחת זקנתי (צילום: פרויקט שמחת זקנתי)
(צילום: פרויקט שמחת זקנתי)

יוזמה חדשה לעידוד התנדבות למען קשישים בעיר

צוות ממכללת עזריאלי בירושלים פיתח אפליקציה המשדכת בין קשישים הזקוקים לסיוע לבין מתנדבים שמעוניינים לעזור

פורסם בתאריך: 26.9.20 19:16

עידן חדש בהתנדבות למען בני הגיל השלישי: אפליקציה חדשה שפותחה על ידי צוות מהמכללה האקדמית 'עזריאלי' בירושלים בשיתוף פעולה עם המיזם העירוני 'שמחתי זקנתי' המסייע לקשישים, מחברת בין מתנדבים במגוון תחומים לבין הקשישים להם מסייע המיזם על בסיס התאמה מיטבית בין צרכים ומאפיינים אישיים.

נתונים של מיזם 'שמחתי זקנתי' הפועל בעיר מזה כשנתיים בשיתוף פעולה עם גורמי הרווחה, חושפים כי בירושלים ישנם כ-7,000 קשישים המרותקים לביתם בתוספת מוערכת של כ-30 אלף קשישים בודדים, בניהם אלמנים ואלמנות, חולים כרוניים ואחרים רבים הזקוקים לסיוע במגוון תחומים בחיים. לאותם אלפי קשישים, מציע המיזם סיוע בביצוע מטלות שונות, יצירת קשר אישי, עזרה טכנולוגית וסיוע בתחומים נוספים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


האפליקציה החדשה, הנושאת גם היא את שמו של המיזם "שמחתי זקנתי", תבצע התאמה בין צרכיהם של הקשישים, בין היתר על בסיס שפה, מין, שעות פנויות בשבוע, תחומי עניין ומאפיינים אישיים נוספים, כדי למצוא עבורם את "ההתאמה המושלמת" בדמות המתנדבים המתאימים ביותר עבורם. עד כה, בתוך 10 ימים מרגע השקתה של האפליקציה, בוצעו באמצעותה "שודכו" למעלה מ-30 "שידוכים" מוצלחים במסגרת המיזם.

שיתוף פעולה בין המחלקה להנדסת תוכנה במכללת עזריאלי בירושלים לבין מיזם 'שמחת זקנתי' התחיל בביצוע מחקר מקיף לגבי הצרכים של אוכלוסיית הקשישים לרבות הקשיים המרכזיים עימם הם מתמודדים מידי יום, בו עלה כי חלקם הגדול סובל מבדידות, צורך בסיוע במטלות שונות בבית ובחלק מהמקרים אף נמצא כי ימים רבים שהם אינם נמצאים בקשר פיזי או אחר עם מישהו.

לדבר ד"ר אסף שפנייר, רכז פרויקטי הגמר במכללה, "במסגרת שיתוף הפעולה פיתחו שתי סטודנטיות בחוג להנדסת תוכנה שבמכללה אפליקציה, אתר ואלגוריתם ייעודי המאפשרת "לשדך" בין המתנדב לקשיש. הקשיש מכניס בהליך הרישום באפליקציה ו/או באתר, בעצמו או בסיוע בן משפחה או עובד סוציאלי, לאיזה סיוע הוא מצפה מהמתנדב. לדוגמה, שעות התנדבות, שפה מועדפת, תחומי עניין, מין המתנדב/ת ועוד. מהצד השני, המתנדב מוכנסים אותם פרטים בהתאמה ואז האפליקציה מציגה את ההתאמות האופטימליות עבור המתנדב והקשיש. ישנה חשיבות רבה לפירוט הנתונים והצרכים באופן הרחב ביותר על מנת למצוא את ההתאמה המיטבית, כמו למשל אזור מגורים, סוג ההתנדבות וכן פילוח לפני נשים או גברים משני הצדדים".


פרויקט שמחת זקנתי (צילום: פרויקט שמחת זקנתי)

מוזיקאים מופיעים בחינם למען קשישים (צילום: פרויקט שמחת זקנתי)


רונן קוזניק מיוזמי המיזם 'שמחת זקנתי' מסר כי "מאז נכנסה האפליקציה לשימוש לפני כעשרה ימים נעשו באמצעותה כבר 30 "שידוכים" רובם בתחומים של סיוע טכנולוגי וקיום שיחות טלפון לתמיכה ואחר. כרגע, בעקבות משבר הקורונה, מתמקדים כעת בעיקר במפגשים טלפונים ומצמצמים את המפגשים האנושיים עם מבוגרים הנמצאים בסיכון".

הסטודנטיות חן פרידמן וירדן פינרי הלומדות בשנה ד' לתואר הנדסת תוכנה במכללת עזריאלי מסרו כי: "שיתוף הפעולה עם 'שמחת זקנתי' הוא "Win Win" מכיוון שמצד אחד הרגשנו שאנו עושות משהו שתורם לחברה בריאה וטובה יותר, ומנגד ניצלנו את ההזדמנות ליישם בפועל את מה שלמדנו במסגרת לימודי ההנדסה וגם זכינו בשתי נקודות זכות לקראת קבלת התואר".

רוצים להצטרף למיזם? https://simhat-zkenty.firebaseapp.com/




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר