דב קלמנוביץ, סאיב עריקאת (צילומים: נעה קסטל, MOHAMAD TOROKMAN/רויטרס)
דב קלמנוביץ, סאיב עריקאת (צילומים: נעה קסטל, MOHAMAD TOROKMAN/רויטרס)

"מה ביני, הפצוע הראשון באינתיפאדה, לבין סאיב עריקאת?"

איש הימין דב קלמנוביץ, הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה שנפגע באורח אנוש והשתקם, לשעבר המשנה לראש העיר, יוצא נגד תגובות מחנה הימין - ותומך באשפוזו של מנכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת בהדסה, שמצבו מוגדר קריטי

פורסם בתאריך: 20.10.20 11:19

דב קלמנוביץ, לשעבר המשנה לראש העיר, הפצוע הראשון באינתיפאדה הראשונה, שנפגע באורח אנוש לפני 32 שנה והשתקם, העלה אמש פוסט חריג בפייסבוק, שבו הוא מתייחס לאשפוזו של סאיב עריקאת, במחלקת הקורונה בהדסה עין כרם. הפוסט הפך לויראלי וקיבל עשרות שיתופים. "מה ביני, הפצוע הראשון באינתיפאדה, לבין סאיב עריקאת?", כותב קלמנוביץ, "מה בין קומה 1 – מחלקת טיפול נמרץ נשימתי, וקומה 7 – מחלקת הכוויות בבית החולים הדסה עין כרם, המחלקות שבהן אושפזתי, מרחף בין חיים למוות אחרי שנפצעתי, לבין סאיב עריקאת ממחוללי האינתיפאדה, המאושפז כרגע במחלקת טיפול נמרץ קורונה ומפרפר מאתמול בין החיים למתים באותו בית חולים".



קלמנוביץ, 64, כזכור, הוא הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה – הוא נפצע ב-31 בינואר 1988 בדרכו לביתו, ליד רמאללה, אז נזרק לעברו בקבוק תבערה שגרם לו לכוויות ב-75 אחוז משטח גופו.  הוא פונה במצב קשה לבית החולים הדסה, ולמרות מצבו הקריטי הוא שרד ועבר הליך שיקום ארוך. לאחר שהתאושש ייסד את ארגון נפגעי פעולות איבה וארגון "זוכרים". בקדנציה הקודמת שימש קלמנוביץ כמשנה לראש העיר מטעם סיעת הבית היהודי.

סאיב עריקאת, בן ה-65, מנכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, כבר כ-30 שנה הוא פעיל ברשות הפלסטינית בשיחות השלום עם ישראל, הוא שימש כחבר במשלחת ההידברות מצד המשלחת הפלסטינית עוד מוועידת מדריד ב-1991, ועד היום. בתחילת השבוע אושפז עריקאת בהדסה – מצבו מוגדר קריטי. בהדסה עדכנו כי הוא מורדם ומונשם: "מר עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית, ועם זיהום חיידקי בנוסף לקורונה".

"התקנאתי אמש בפוליטיקאים שהוציאו הודעות לתקשורת על חוסר שביעות רצונם, מאשפוזו ומהטיפול שהעניק צוות מחלקת הקורונה, במחבל סאיב עריקאת, ששוכב מורדם ומונשם במחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם", ממשיך וכותב קלמנוביץ. "כמה קל להם לפוליטיקאים להקיש במקלדת הודעה ולשגרה לתקשורת, בעוד אני עצמי, מתקשה לחוות דעה ועוד יותר מכך, להקיש באצבעותיי הקטועות שנקטעו באותו בית חולים, לפני 35 שנה, לאחר שהושלך עלי בקבוק תבערה סמוך לרמאללה, על ידי שליחו של עריקאת. אולי קל לאותם פוליטיקאים להיות חדי דעה ולהכריע שאסור לטפל באותו מחבל, כי הם לא הורדמו ולא נאנקו מכאבים, לא בטיפול נמרץ ולא במחלקת הכוויות. קל לכתוב, קשה יותר להרגיש. על הפוליטיקאים איני חס, אך על אחיי ממשפחת השכול, שאיבדו את יקיריהם בהחלטותיו של עריקאת וחבר מרעיו, אני כואב. בעוד יקירם אבד מן העולם, אנחנו לא רק חסים, אלא נלחמים על חייו של אותו רוצח".


https://www.facebook.com/dov.kalmanovitz/posts/10158065020533520


בהמשך כותב קלמנוביץ: "האמינו לי, התהפכתי הלילה במיטתי ונזכרתי באותם לילות לבנים ללא שינה, מתייסר בכאבי תופת מכוויות ומלווה על ידי חבריי שעשו תורנות ליד מיטתי 24/7 במחלקת הכוויות שבקומה 7. כבר כתבתי בעבר באחד הפוסטים שלי (תגללו קודם), שאני מדמיין מה עולה במחשבתו של אותו נער שזרק עלי את בקבוק התבערה ולא נתפס עד היום. מדמיין איך הוא, שניסה להורגני, מגיב היום בשומעו על כך שהשתקמתי, על שנולדו לי עוד ילדים ועל הולדת נכדיי, בעוד כל רצונו היה להרוג יהודי אחד, עת השליך עלי את הבקבוק. גם עריקאת ובני משפחתו, מחבלים צמאי דם שהיו שמחים לראותנו טובעים בים, מתחננים היום לקבלת טיפול מטובי הרופאים, שאולי חלקם אף טיפלו בי או אולי הם אלה שקטעו את אצבעותיי או שהשתילו לי עור, בין הקומה ה1 לקומה ה7 בהדסה עין כרם. תחנוני משפחת עריקאת לקבלת טיפול אצלנו, באותו מקום שהצילו את חיי, הם הניצחון שלנו. לא רק ניצחון הרפואה הישראלית, אלא ניצחון הרוח היהודית של העם הנבחר בידי אלוקיו, להיות האור לגויים. עם שמוכיח שלא רק עם ישראל חי וממשיך לחיות ועומד ברשות עצמו במדינתו וצבאו, אלא העם היהודי חיוני לכלל האנושות בהיותו מופת להבאת חיים חדשים, להארכתם ולשמירה על צלם אנוש".

קלמנוביץ שיוצא נגד הודעות הפוליטיקאים מהימין, תומך בדרכו בהחלטה לטפל בעריקאת: "הוכחנו היום שוב את ניצחוננו על רוצחינו. בקשת משפחת עריקאת לקבלת טיפול בבית החולים בירושלים השלמה שבידינו ומידי הרופאים שלנו מצילי החיים, מוכיחים מי כאן הטוב ומי כאן הרע בסיפור הזה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה כתבת. את מעגל האיבה צריך לנסות להפסיק. אם הטיפול בהדסה יתרום, ולא במעט לכך, אכן יש כאן ניצחון. בכל מקרה, מענה של עויינות, לא הועיל מעולם לאיש..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר