ההפגנה הערב בבלפור (צילום: אמיל סלמן)
ההפגנה בבלפור (צילום: אמיל סלמן)

מחאת בלפור – אלפים הגיעו לכיכר פריז; 18 מפגינים נעצרו בכביש 1

גם הערב, מוצ"ש, מפגינים אלפים בכיכר פריז נגד ראש הממשלה נתניהו - השבוע ה-21 ברציפות; מוקדם יותר, היום בצהריים, נעצרו 18 מפגינים, שצעדו בכביש 1. צפו

פורסם בתאריך: 14.11.20 18:00

עדכון אחרון: 14.11.20 20:04

השבוע ה-21 ברציפות להפגנות בבלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד השחיתות השלטונית: גם הערב מפגינים אלפים מרחבי הארץ בכיכר פריז ובמספר מוקדים בעיר – בגשרים ובצמתים מרכזיים. בירושלים, מדי שבוע, מגיעים המפגינים ומהפגינות לצמתים בשכונות בעיר – ארנונה, בקעה, גילה, קרית היובל, ניות, גבעת משואה, עיר גנים, המושבה הגרמנית, קטמון ועוד.



משטרת ירושלים נערכה לקראת ההפגנה הערב בבלפור ובין השאר חסמה רחובות. "כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור", נמסר ממשטרת ירושלים.

יש לציין כי המשטרה חסמה לתנועה הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

מודם יותר היום, שבת, צעדו מפגינים ומפגינות בכביש 1. בעקבות כך חסמה משטרת ירושלים את הציר המרכזי המוביל לעיר, עומסי תנועה נרשמו בכבישי הכניסה הנוספים לעיר, ביניהם 443 והצירים הסמוכים לנס הרים.



עימותים נרשמו בין מפגינים שצעדו בתהלוכה בכביש 1, לבין שוטרים שפעלו לפנותם. ממשטרת ירושלים נמסר כי "כוחות משטרת ישראל פעלו בכביש 1-מחלף חמד, לאחר שבמקום החלה תהלוכה שלא תואמה ולא קיבלה את אישור המשטרה, לכיוון כללי ירושלים. המפגינים החלו בתהלוכה, תוך שהם מהווים סיכון לחייהם ולחיי משתמשי הדרך, תוך שהם לא נשמעים להוראות השוטרים וחלקם אף התעמתו עמם".

"משטרת ישראל נאלצה לחסום לתנועה את כביש 1 לכיוון מזרח", כך מסרו במשטרה, "על מנת לשמור על בטיחותם ובטחונם של המפגינים, שצועדים במרכז הכביש תוך שיבוש התנועה ולא נשמעים להוראות המשטרה. המשטרה הקימה מספר מחסומים במטרה לבלום את התקדמות המפגינים, להוריד אותם מצירי התנועה ולפתוח את הכביש. כוחות המשטרה בלמו את מרבית הצועדים באזור מחלף בית זית, דבר שאפשר את פתיחת הכביש לתנועה לכיוון מזרח".

בסוף הצעדה השוטרים עצרו לחקירה 18 מפגינים בחשד להפרת סדר.


תהלוכה בכביש 1 -מפגיני בלפור (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


כמדי שבוע מדגישים במשטרה כי "באשר לכל פעילות של הקמת רעש על פי החלטת בג״צ (5078-20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים. הפעלת אמצעי הגברה (מגפון או רמקול) תתאפשר עד לשעה 23:00 לטובת השמעת נאומים בלבד, ללא ליווי מוזיקאלי או השמעת ג'ינגלים, רעשים מכל סוג, שירים או כל דבר אחר שאינו דיבור במילים של משמיע נאום. הכל בעוצמה סבירה ובהתאם להנחיות המשטרה בשטח. לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה. המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תמר נחמה

    ככל השמאל יעשה דברים הזויים ללא כל מסר רציני ומשמעותי
    הרי שכל המניות שלו יורדת באופן חסר תקדים
    תמשיכו להשתולל תפיצו את המחלה כמה שיותר ברור השופטת חיות
    לוקחת חלק הנזקים שהיא גורמת

  2. מאיר k

    אלו הם לא מפגינים, רק בריונים שחורים, חבורה של מאפייה, נוכלים ופושעים שפועלים ברוע ובכוח

  3. ניצה, תושבת קרן היסוד.

    רק רוצה להזכיר שאתם מקומון, וכשכזה עיסוקכם אמור להיות רווחת התושבים והפוליטיקה המקומית, ופחות הפוליטיקה העולמית. במקום לייצג את המפגינים וההפגנות ולהאדיר אותם, הבמה הזו אמורה להיות הקול של האזרחים, תושבי השכונות רחביה, טלביה, מחנה ישראל שערי חסד ומרכז העיר, וכשכאלה לא ממש מעניין אותנו על מה המהומה. תנו במה לקול שלנו שסובל וסובל וסובל בלי סוף נראה לעין, בימי שישי אחרי הצהריים, והחל משבת אחרי הצהריים וכלה עמוק בלילה שבין שבת לראשון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר