הפקקים בדרך להר חוצבים, קורקינט (צילומים: אורן בן-חקון, עמותת אור ירוק)
הפקקים בדרך להר חוצבים, קורקינט (צילומים: אורן בן-חקון, עמותת אור ירוק)

בדיקת "כל העיר": לאן נעלמו הקורקינטים השיתופיים בהר חוצבים?

למרות שהפיילוט להפעלת קורקינטים שיתופיים בהר חוצבים הסתיים בהצלחה, אלה הוסרו מהשטח - ל"כל העיר" נודע כי בשלב זה התוכנית לא תורחב לרחבי העיר. הסיבה: העירייה מתכננת לחדש את המיזם רק לאחר הקמת מסלולים ייעודיים

פורסם בתאריך: 30.11.20 07:59

בדיקת "כל העיר": כשנה לאחר השקת הפיילוט ובו נפרסו עשרות קורקינטים להשכרה באיזור התעשייה הר חוצבים – הקורקינטים נעלמו מהשטח' ולעובדי אזור התעשייה אין כיום מענה תחבורתי שיתופי.

הפיילוט, כך מתברר, הסתיים בהצלחה מבחינת החברות המשתתפות, וכעת הן דורשות ליישם ולהרחיב אותו למרכז העיר, אך בעירייה מתנגדים כעת להרחבת הפיילוט. בעירייה מתכננים להקים עמדות להשכרת קורקינטים רק בכפוף להקמת מסלולים ייעודיים לכך.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במענה לפניית "כל העיר", בחברת הקורקינטים השיתופיים "Lime" מציינים, כאמור, שהפיילוט בהר חוצבים הסתיים והם מצפים שיאפשר להם להתרחב לאזורים נוספים בעיר, "אכן ביצענו פיילוט מצומצם ומוגבל באיזור הר חוצבים אשר הושלם בהצלחה. בין היתר, אחת המסקנות שעלו מהפיילוט היא כי הגדלה של איזור הפעילות ושל כמות הכלים תגרום לשימוש רב יותר ותאפשר לספק פתרון אלטרנטיבי אמיתי לאמצעי התחבורה הקיימים כיום בירושלים".

עוד נמסר מחברת "Lime", "אנו בקשר עם העירייה וממתינים לפרטים נוספים באשר למועד השקת הפעילות באופן נרחב באיזורים נוספים בעיר".

מחברת הקורקינטים השיתופיים Bird נמסר ל"כל העיר" כי "חברת Bird פועלת בכ-200 ערים ברחבי העולם, בהן חוללה מהפכה תחבורתית של ממש שהביאה לירידה משמעותית בשימוש ברכב הפרטי, הפחתת זיהום האויר ותחבורה זמינה ונגישה לכל תושבי העיר. ירושלים היא עיר חשובה בעלת פוטנציאל מצוין, כאשר הקורקינטים השיתופיים מהווים פיתרון מושלם לקילומטר האחרון, מה שיעודד יומיים להגיע לבירה ללא רכבם הפרטי. אנו מחכים ליום בו נחל פעילותנו בעיר הבירה".

בשבוע שעבר הגיש חבר האופוזיציה במועצת העיר אלעד מלכא (התעוררות) שאילתה, שעסקה בהרחבת הפיילוט. לדבריו, ראש העיר ליאון השיב כי מיזם הקורקינטים יחל רק בתום הקמת שבילי אופניים ייעודיים – על התוכנית עובדות עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

חבר המועצה מלכא מוסיף וטוען כי "ליאון מונע מתושבי ירושלים קידמה, מונע מהם ניידות בטוחה בשגרת קורונה ודן אותם לפקקים ותחבורה ציבורית צפופה. כל חברות השכרת הקורקינטים הממונעים מעוניינות לעלות לירושלים ולתת פה את השירות שהן יודעות לתת. מה שטוב לתל אביב ולגבעתיים, יכול להיות טוב גם בירושלים, אם ראש העירייה יפסיק להפריע".


אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


מעיריית ירושלים נמסר ל"כל העיר": "הפיילוט בהר חוצבים היה מוגבל בזמן לתקופה של כחצי שנה ולכמות של 60 קורקינטים. בימים אלה ראש העיר, משה ליאון, שוקל בחיוב להרחיב את פיילוט הקורקינטים לאזורים נוספים בכפוף להקמת מסלולים ייעודיים לכך ותוך הקפדה על בטיחות כלל משתמשי הדרך".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שפוי

    עיריית ירושלים כרגיל מקשקשת: איזור קריית הממשלה, שמהווה מרכז תעסוקה גדול, מרושת בשבילי אופניים שמגיעים עד גן החיות, כולל מעבר לרחביה, גן סאקר בואכה התחנה המרכזית ולכן אין בעיה להתחיל היום בהצבת הקורקינטים לפחות שם. צריך לחפש את הסיבות בקואליציה של ליאון…

  2. דתי שפוי

    הר החוצבים ??
    ראיתי ילדים חרדים בני 10 מסתובבים כאן ברמות עם הקורקינטים האלה , טוב שהורידו אותם

  3. שפוי

    זה שהדוסים הקטנים מפרים את החוק לא אמור למנוע מהשאר את השימוש. יש עלות לשימוש ולכן לא נראה לי שילדים קטנים ללא טלפון חכם יכולים בכלל להשתמש בכלים, אז זה רק מוכיח שהחרדים לא מוכנים לקידמה מינימאלית.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לימדו מנסיונם של מפעילי הקורקינטים הממונעים.
    איך הם מצאו את רכושם נגנב לשטחים לאחר טיפול מתאים.וכמובן אוזלת היד של השלטון לא ניתן להחזירם. כדאי להתענין בנושא שפורסם זה לא מכבר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר