בית הכרם (צילום: Hovav)
בית הכרם (צילום: Hovav)

בעקבות התנגדות התושבים: תוכנית המתאר לבניית אלפי דירות בבית הכרם תבוטל

ל"כל העיר" נודע כי לאחר 12 שנים מאז שנולדה תוכנית המתאר של בית הכרם השנויה במחלוקת, שכוללת בניית אלפי דירות חדשות וגררה מאבקי תושבים קשים - הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה צפויה לגנוז את התוכנית

פורסם בתאריך: 24.12.20 08:53

ל"כל העיר" נודע כי בכוונת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להודיע בישיבתה ביום רביעי הבא, 29.12.20, על החלטתה לביטול תוכנית מתאר 1600 לשכונת בית הכרם, ומשיכת פרטי התוכנית מהוועדה המחוזית.

כפי שפורסם ב"כל העיר" מדובר בתוכנית שנולדה לפני 12 שנה, אשר תוכננה להשתרע על שטח של כ-930 דונם, וכללה תוספת מסיבית של כ-4,000 דירות חדשות בשכונה. התוכנית גררה מאבקי תושבים קשים – החשש הגדול היה מהיעדר תשתיות מתאימות, מקריסת התשתיות הקיימות ולעומס ולציפוף דרמטי בהיבט האורבני.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפי המלצת מהנדס העיר יואל אבן הנוגעת לתוכנית 16000, אשר תוכנה הגיע לידי "כל העיר", מציע אבן "לקבל חלקית את ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית ולהחליט להפוך את התוכנית לתוכנית אב, במקום תכנית סטטוטורית, תוך התייחסות לחלוקה לאזורים הקבועים בתוכנית ולהתנגדויות השונות ולקבוע במסגרת תוכנית האב הנחיות להגשת תוכניות מפורטות והנושאים שיש לבחון לעומק במסגרת תכנון מפורט".

על הסיבות לגניזת תכנית מתאר 16000 מסביר מהנדס העיר וכותב בין השאר כי "התוכנית מקודמת על ידי העירייה משנת 2009 ועד היום, למרות זאת ההליך התכנוני רחוק מסיום ויצריך ככל שיוחלט על המשך ההליך הסטטוטורי תיקון של כל מסמכי התוכנית ופרסום נוסף להתנגדויות, הועדה המקומית סבורה כי לאור התמשכות ההליך לאורך שנים רבות ללא הצלחה להגיע לסיום התוכנית ולאישורה ולאור ההליכים הנוספים, אין מקום להמשיך עם קידום התכנית כתכנית סטטוטורית ויש להפוך אותה לתכנית אב".

אבן מוסיף וטוען כי הקושי המרכזי בהוצאת תוכנית מתאר 16000 נובעת והסיבה לגניזת התכנית היא בין השאר בשל התנגדות המינהל הקהילתי והתושבים, "ולא נראה כי ניתן להגיע להסכמות".

למעשה, אם המלצתו של אבן תזכה לתמיכה בוועדה המקומית וכפי הנראה גם במחוזית, תכנית המתאר 16000 תבוטל ותוסב לתכנית אב, במסגרתה ניתן יהיה לאמץ פרויקטים נקודתיים וחלקיים בלבד מתוך התוכנית הכוללת (מתאר), שהוצעה לשכונה שכאמור נתקעה וגררה התנגדויות רבות.

בשיחה השבוע עם "כל העיר", מתייחס דני טאובר, יו"ר הוועדה הפיזית בבית הכרם לגניזתה המסתמנת של תוכנית המתאר ומביע חשש מפני ההשלכות, "ברור שהצעה שכזו תפתור את בעיית מס השבח אשר עלול ליפול על תושבים שמבקשים לעזוב את השכונה, אבל היא תיצור פרצות אשר יאפשרו גם לעירייה וגם ליזמים לדחוף לתוך השכונה בינוי בהיקפים ענקיים שיפגעו בציביון השכונה. את בעיית מס השבח צריך לפתור מבלי להרוס את השכונה. השכונה צריכה תוכנית מתאר ולא תוכנית אב".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. תושב בית הכרם

    חבורה של NIMBY עשירים ומחוברים גורמים להריסת השטחים הפתוחים – רכס לבן, ליצירת עיר מפורזת וסתומה בפקקים והגירת האוכלוסיה החזקה. נזק לדורות.

  2. ירושלמי

    יואל אבן !!!!!!!!!!!!!!!
    תפסיק לאשר תמ"א 38 בלי חניה

    הרסת את העיר !!!!!!!!

  3. יודע דבר

    יו"ר הועדה הפיזית הוא זה שתכנן את התוכנית יחד עם העירייה ו המינהל הקהילתי נתן את אישורו לתוכנית המתאר בפני הועדה המקומית. כשהגיעה התוכנית לועדה המחוזית רק אז נודע לתושבים על קיומה והחלה סערה גדולה. המאבק נגדה נמשך כמה שנים.

  4. תושב רחביה

    הענין מורכב והיה טוב שהעיריה ועורכי דין יבהירו את הענין ואת כל המושגים וההשלכות הרלונטיות. לדעתי הגישה הנכונה צריכה להיות לא "תוכנית מתאר רגילה" ולא "תוכנית אב" אלא "תוכנית כוללנית". בתוכנית כוללניות כמו שאומצו בשנים האחרונות בארץ יש איזון נכון בין הפיתוח לבין הוגנות כלפי התושבים. מצד אחד תוכנית כוללנית היא תוכנית מחייבת סטטוטורית ולא פרוצה לכל שינוי ולחץ של יזמים ומצד שני היא לא כרוכה בהטלת היטלי השבחה (זה השם לא מס שבח כמו שצויין בכתבה) שהם בלתי צודקים ובלתי הגיוניים (במסגרת מתאר רגילה מוטלים היטלי השבחה מכוח התוכנית ועל כל מוכר דירה בשכונה בלי קשר להיתכנות של בניה). נראה שהעיריה ומהנדס העיר מעדיפים "תוכנית אב" שתאפשר יותר גמישות תכנונית כי היא לא סטטוטורית, והיא בכל זאת אכן צודקת כי היטלי השבחה יוטלו רק על התוכניות שאכן יתממשו בפועל. צריך להודות לעיריה ולמהנדס העיר שהיו קשובים ולו במידה להתנגדות הנכונה של המינהל ושל התושבים לתוכנית המתאר שהיתה גם גרועה תכנונית וגם היתה מטילה קנסות כצורה של היטלי השבחה על כל התושבים… ואולי בכל זאת ישקלו שזו תהיה תוכנית כוללנית. ?

  5. דינה

    המינהל הקהילתי הגה את תוכנית המתאר הזאת 16000 יחד עם העירייה. .כשנודע לתושבים עליה הם רתחו.

  6. בית הכרמית מדורות

    ואיפה יגורו ילדיכם בני ה-40 נטולי הדירה?
    דור בני ה-70 – חזירים ואגואיסטיים!

  7. אזרח ותיק בעיר

    העירייה אינה מיתחשבת בצרכי התושבים . מבזבזת כספי ציבור על פרןיקטים הזויים ,כגון שיפוץ מידרכות לרחובות "הולנדים" מרוצפים וחוסמת בעת העבודות רחובות מרכזיים למשך שבועות …. בבית הכרם יש לבצע סקר קרקע יסודי באזור בו זיהם מיפעל ת"עש
    בחמרים מסרטנים ,שאינם מיתפרקים . עלויות תאגיד אהגיחון המיותר מוטלות כגזירה על הצבור…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר