סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן (צילום: דוברות סגן השר גדי יברקן)
סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן (צילום: דוברות סגן השר גדי יברקן)

סגן השר יברקן ל"כל העיר": "אחד מהקשיים של ממשלת המעבר יהיה לסייע לבעלי העסקים בירושלים"

סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן בשיחה עם "כל העיר" על הסוגיות הבוערות ביותר של שנת הקורונה 2020: המשבר הכלכלי בעיר, האכיפה הסלקטיבית של המשטרה, סאגת מינוי המפכ"ל ומערכת הבחירות הנוספת שבפתח

פורסם בתאריך: 7.1.21 15:52

סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן, 39, תושב רחובות, חבר כנסת מטעם מפלגת "הליכוד", אך לא מזמן מ"כחול לבן", טוען בשיחה השבוע עם "כל העיר" כי ניתן היה למנוע את מערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים, שמתוכננת להתקיים במרץ 2021. "אני הצבעתי נגד בחירות רביעיות ומאמין שהיה ניתן למנוע אותן. העניינים האישיים והפוליטיים שאליהם נקלעו חברי הכנסת של כחול לבן במטרה לדחוף את בני גנץ לתהום, ולמצוא סידור פוליטי על גב אזרחי המדינה הביאו לכך. אני מאמין שאלו היו אנשים טובים שרצו להיכנס ולהשפיע", מבהיר יברקן, "ובסוף הפכו את סלוגן הבחירות שלהם לקלישאה: הם אמרו ש'ישראל לפני הכל' והוכיחו אחרת – שהם עצמם לפני הכל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד לפני הבחירות, נראה שיש סגר שלישי מלא לפנינו. לדבריו של סגן השר לביטחון פנים יברקן, "כדי שיהיה סגר מוצלח דרוש שיתוף הפעולה של אזרחי מדינת ישראל, ולצערנו הרב יש כאן גורמים פוליטיים שמנסים לכאורה לנגח בסגר הזה מתוך חשש שבמידה והוא חס וחלילה יצליח זה יעניק 'נקודות זכות לראש הממשלה'. לכן מנסים לעשות הכל כדי להוריד את השיח הזה לשיח פוליטי. יש משפט בסרט ספיידרמן: 'עם כוח גדול באה אחריות גדולה', וגם עם סמכות באה אחריות גדולה. אנחנו נצא מהקורונה במידה והציבור ישתף פעולה עם המשטרה וימלא אחר ההנחיות. אנחנו לא עובדים על אף אחד, לקורונה אין דעות פוליטיות".

וברחובות ירושלים ממשיכה להישמע ביקורת חריפה כלפי האכיפה הסלקטיבית של ההנחיות בקרב המגזר החרדי, שייתכן ותרמה גם לסגר השלישי.
"אני חושב שהמשטרה עושה עבודה סיזיפית. היא ביצעה את כל מה שנדרש. בחלק מהמקומות תוך הסברה והידברות, ובמקומות שהיה ניתן – גם באמצעות אכיפה. ישנם אלפי דוחות שניתנו בתקופה זו, גם בבתי כנסת. המשטרה פעלה במקסימום האפשרי והגיעה לקצה הגבול".

אז לא היתה אכיפה סלקטיבית?
"היו מקומות שהמשטרה לא יכלה להגיע אליהם מיד, אך עשתה זאת כשזה התאפשר. אי אפשר לצפות ממשטרת ישראל להגיע לכל נקודה שבה התקהלו אנשים. כוח האדם של משטרת ישראל מוגבל. היו חרדים שהתלוננו להפך, על שיטור יתר. טבעי שתהיה ביקורת בתקופת הקורונה ואנחנו נלמד מכל מה שקרה כדי להשתפר".

לגבי סאגת מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה – האם לא היה נכון לדעתך למנות את ניצב מוטי כהן, שהיה ממלא מקום במשך כמעט שנתיים?
"ניצב מוטי כהן הוא קצין מצוין שעשה בשנתיים האחרונות עבודה מסורה, טובה – בתקופה מאתגרת של קורונה עם שלוש מערכות בחירות. על כך גם תודתי לו. יחד עם זאת, קיבלנו החלטה למנות את קובי שבתאי – קצין מצוין שהוכיח את עצמו. רצינו למנות מישהו מבפנים. אנחנו רואים במג"ב חלק ממשטרת ישראל, ומאחלים לו הצלחה רבה. אחרי תקופה ארוכה שלא היה כאן מפכ"ל, זו בשורה טובה מאוד. הזהירות שבה השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ואני פעלנו בנושא הזה הייתה מתבקשת".


סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן (צילום: דוברות סגן השר גדי יברקן)

סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן (צילום: דוברות סגן השר גדי יברקן)


כיצד ממשלת מעבר ללא תקציב תוכל לסייע לאזרחי ירושלים (והמדינה כולה) באחד מהמשברים הקשים ביותר שידענו?
"נכון, אחד מהקשיים של ממשלת מעבר יהיה לסייע לבעלי העסקים בירושלים בפרט ובארץ ככלל. עם זאת, העברנו תקציב המשכי בכנסת שיוכל לתת אוויר לנשימה לאזרחי המדינה. שר האוצר וראש הממשלה עמלים על תוכנית כלכלית ליום שאחרי הקורונה, ואני מקווה שהיא תצא לפועל כמה שיותר מהר. נכס צאן הברזל של המדינה הזו הוא אזרחי המדינה, ואנחנו צריכים לתת כתף לכל העסקים הקטנים ולכל העובדים במגזר הציבורי והפרטי. צריך לחשוב על הנושא הכלכלי והתעסוקתי, שכן לצערי, יום אחרי הקורונה נראה משבר לא פשוט – לאו דווקא כלכלי אלא גם חברתי ונפשי. אני לא חוזה את העתיד אבל לא צריך להיות נביא כדי לראות מה יקרה".

אתה השר שממונה על שילוב יוצאי אתיופיה – בתחילת החודש נחתו בארץ 316 עולים חדשים מאתיופיה. ברשתות החברתיות אנשים רבים, ביניהם גם יוצאי אתיופיה, התבדחו שכדאי שיתקיימו יותר מערכות בחירות כדי שיעלו את יתר יהודי העדה. מדובר בצעד ציני כדי להרוויח קולות?
"אני שמח על כך שמרגע שנכנסתי לכנסת הנושא של הקהילה האתיופית עלה לסדר היום. לא רק של המפלגות, אלא גם של התקשורת ואזרחי המדינה. נושא העלייה אינו עניין אישי שלי או של הליכוד – נושא העלייה הוא עניין ציוני. זה לא אמור להיות עניין פוליטי או בעל שיוך מפלגתי, ואני מצטער שזה מצטייר ככה. אם נגזר עלינו להפעיל כוחות פוליטיים על מנת שהעלייה לארץ ישראל מכל מדינה אחרת בעולם, ובוודאי מאתיופיה תמשיך, אז נפעיל גם את כוחנו הפוליטי. כשחזרתי לליכוד זה היה התנאי הראשון שלי לראש הממשלה – שיעלו 400 איש לפני הבחירות וכל השאר לאחר הרכבת הממשלה – וכך היה. העלייה קרתה ולא ידענו כמובן שיהיו בחירות נוספות".

נושא חשוב נוסף עבור כל אזרחי המדינה הוא שחרורו של אברה מנגיסטו משבי החמאס. האם הוא נשכח בצל מגפת הקורונה?
"אני רוצה להאמין שרוב חברי הכנסת עסוקים בנושא של החזרת שבויים ונעדרים כפי שזה אמור להעסיק נבחר ציבור יהודי ישראלי. אברה הוא בן הקהילה, אך הנושא הזה מטריד כל אחד מאיתנו. אני בקשר עם אימו ומשפחתו ועוסק בנושא של החזרתו מהרגע שנכנסתי לליכוד – גם בפגישות בחו"ל שראש הממשלה שלח אותי אליהן בנושא זה. כמובן שגם המלל וכלל זרועות הביטחון של מדינת ישראל עוסקים בהחזרת השבויים והנעדרים של מדינת ישראל".

עם ישראל בעיצומה של תקופת החיסונים. מתי להשערתך נצא ממשבר הקורונה ואיזו מטרה אתה מציב לעצמך לשנה החדשה?
"אם האזרחים יישמעו להוראות, אני מאמין שכבר בשנת 2021 המגפה תהיה מאחורינו. מבחינתי – אין לי שום מטרה. המטרות שלי הוגשמו. אני יהודי חופשי בארץ ישראל, ארץ הקודש, חי עם אחיי מעם ישראל. אני מאחל לכולנו אחדות, אהבת חינם, פחות שנאה ופחות שיסוי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חילונית

    לא מצטערת בשביל בעלי העסקים בירושלים
    זו עיר ימנית בוחריה הם בעיקר ליכודניקים או מפלגות חרדיות לא ציוניות שגוררות את כול המדינה לאבדון
    זה מה שבישלו
    עצוב לי על המיעוט החילוני שמנסה לאפשר פה חיים קצת אחרים של תרבות ורואה את העיר שלו הולכת ללא עתיד שפוי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר