האחות יעל כהן והתינוקת (צילום: דוברות הדסה)
האחות יעל כהן והתינוקת (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: האמא מוואדי ג'וז מאושפזת במצב קשה, האחות מנוקדים הניקה את התינוקת

רגעים מיוחדים של אנושיות וחמלה: האחות יעל כהן בהדסה, תושבת נוקדים, לא יכלה לשאת את הבכי קורע הלב של תינוקת אשר אמה, תושבת וואדי ג'וז, מאושפזת במצב קשה בשל תאונת דרכים: "ראיתי כמה שהיא רעבה; האינסטינקט האימהי הוא שדיבר ושכיוון אותי"

פורסם בתאריך: 11.3.21 16:38

אחות בהדסה עין כרם יעל כהן, תושבת נוקדים, לא יכלה לשאת את הבכי קורע הלב של תינוקת, שהובאה אל מחלקת כירורגית ילדים, שבה היא עובדת – בעוד אמה של התינוקת, תושבת ואדי ג'וז, מאושפזת במצב קשה בהדסה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


האחות כהן חליטה לעזור בדרך היחידה שיכלה להרגיע את התינוקת שלא אכלה שעות, והניקה אותה בחלב האם שלה. כהן, אמא לשתיים ובהן תינוקת בת שנה ושלושה חודשים, נקראה ביום שבת האחרון להצטרף לצוות המטפל בשתי האחיות, שנקלעו עם הוריהן ואח נוסף לתאונת דרכים קשה. המשפחה מוואדי ג'וז, ובה הורים, שלושת ילדיהם והדוד, נסעו ברכב באזור חברון, והתנגשו במשאית. הרכב המשפחתי נמחץ, ואם המשפחה נפצעה באורח קשה ופונתה להדסה יחד עם שתי בנותיה, בת 6 ותינוקת בת 4 חודשים, ואב המשפחה פונה לשערי צדק יחד עם בנו.

"אנשים לא מאמינים שמישהו יצא חי מהתאונה הקשה הזו", מספר אחיו של אב המשפחה. "כולו היה מעוך, מכל כיוון היו פגיעות פח ושברים".

"ככל שנקפו השעות ניסינו לאושש את הבנות הקטנות, שתיהן סבלו מחבלות שונות והיו כאובות", מספרת האחות כהן, "את בת ה-6 הצלחנו לשכנע לאכול ועודדנו אותה בהמון חום וחיוכים אך התינוקת, שרגילה להנקה בלבד, סירבה לבקבוק וכבר התחלנו להכין אותה לתוכנית הזנה נוזלית. בינתיים, הגיעו בני המשפחה – דודים וגיסים, וגם הם נואשו. התינוקת המשיכה לעמוד בסירובה לאכול. כשהגעתי כדי להצטרף לצוות שמטפל בבנות, ראיתי את המאמץ הגדול של הצוות לסייע לתינוקת ואמרתי לעצמי שחייבים לעזור לקטנה שלא הפסיקה לבכות. כבר בשנייה הראשונה – ראיתי כמה שהיא רעבה ומייד עלתה המחשבה שהיא חייבת לאכול. שאלתי אם היא לוקחת בקבוק וכשהבנתי שלא, ושניסו שעות ארוכות להאכיל אותה אמרתי לאחות שלידי: 'וואו, אולי אני אניק אותה?'".


האחות יעל כהן והתינוקת (צילום: דוברות הדסה)

האחות יעל כהן והתינוקת (צילום: דוברות הדסה)


"זה לא היה מוזר בכלל להציע את זה" מציינת האחות כהן, "למרות שאף פעם לא הנקתי תינוק אחר. האינסטינקט האימהי הוא שדיבר והוא שכיוון אותי. נתתי לה עוד דקה לראות אם היא נרגעת, אבל היא היתה רעבה כל כך. שאלתי את הדודה שטיפלה בה אם תרצה שאניק, ממש רציתי לשמוע שזה בסדר מבחינתה – והיא מיד התלהבה והודתה לי בפנים שמחות. היא כבר היתה חסרת אונים ולא ידעה מה לעשות. אלו היו שעות ארוכות שהיא לא אכלה, אז היה ברור שאני הולכת על זה ופשוט התיישבתי, לקחתי אותה אלי, הרגעתי והנקתי אותה. ופתאום השתרר שקט, היא נרגעה, אכלה ברעבתנות".

האחות מספרת כי "הדודה מאוד הודתה לי, ובסוף המשמרת הגיעו עוד קרובי משפחה שרצו להגיד תודה. אני בעצמי התרגשתי לגמרי – אני כל כך מבינה את המצב הזה, יש לי שתי בנות שהיו סרבניות בקבוקים ורק ינקו והיה לי הכי ברור בעולם שכשצריך להניק, לא חושבים על כלום, רק על התינוקת הבוכה מרעב. כאמא, זה שבר אותי לראות אותה סובלת – גם רעבה, גם אמא לא לידה וגם הדבר היחיד שמרגיע אותה לא זמין".

כהן ממשיכה ומתארת את הרגעים המרגשים שבו הניקה את התינוקת: "האמת שלא היססתי. לא ממש משנה מי המשפחה שעומדת מולי – זה היה חייב לקרות. גם בתפקיד שלי כאחות במחלקה לכירורגיית ילדים בהדסה עין כרם אני לא שואלת מי המשפחה – אני מטפלת בילד ובהם, עוטפת בכל הכלים והחמלה שיש במצבים הקשים. זו מחלקה שהילדים בה מטופלים כשהם לפני ניתוח ואחריו – והם והמשפחות זקוקים ליד מלווה, מכוונת".

דודה של התינוקת, שנכח ברגעים המרגשים בהם התינוקת החלה לינוק, מספר: "כשהבנו שהתינוקת סוף סוף יונקת אחרי הרבה שעות שבהן לא אכלה ולא שתתה ורק בכתה, רצינו להגיד לאחות הזו מהדסה תודה. זה לא דבר שכל אישה הייתה עושה, זה לא מעשה שקל לעשות בשביל תינוק שהוא לא שלך, בזכותה התינוקת אכלה ונרגעה. זה הציל אותה אחרי הרבה זמן שהיתה רעבה ולא הסכימה לאכול משהו אחר".

"ככל שעברו שעות המשמרת הפנמתי יותר ויותר את המשמעות של מה שקרה", מסכמת האחות כהן, "ובעלי ששמע על האירוע ממש התרגש שעשיתי את זה. מבחינתי, זה היה המעשה הכי נכון וטבעי לעשות".

כעת, המשפחה אינה משה מצידה של האם. ליד מיטתה נמצאים אימה, הדודות והגיסים, חרדים כולם לשלומה ומתעדכנים כל העת במצבו של האב בבית החולים הירושלמי בקצה השני של העיר, שעבר ניתוח היום. התינוקת בת ה-4 חודשים טופלה עד להחלמה במחלקת כירורגית ילדים, ואז שוחררה לביתם של הדודים והדודות שמטפלים בה במסירות, בעוד ההורים ייאלצו לעבור עוד הליכים רפואיים בבית החולים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

24 תגובות
  1. שנטי השאם

    אין גבול לאינושיות…אשרי הילדים שאת אימם .
    לדעתי האם או האב חייבים לקרוא לידה על שמך

  2. מחמד שנטי

    אין גבול לאינושיות … אשרי הילדים שאת אימם .
    אילו אני היתי קורא לידה על שמך

  3. מדהים!

    בזכות נשים צדקניות העולם עדיין קיים. יש"כ, האחות כהן! שהקב"ה ימשיך לברך אותך בכל טובו!

  4. שנשן

    רואים שאכפת לה מהעבודה ואיכךת לה מהתינוקת כמו הבת שלה וזה מדהים שגם יש קורונה אנשים מוצאים פתרונות לחשוב ולהציל חעים של מישהו אחר אשרייך

  5. יעל

    אולי עכשיו אחרי שהתינוקת ינקה מאם יהודייה ייכנס בליבה אהבה ליהדות כמו מעשה רבי ואנטוניניוס

  6. חנה

    יישר כח ליעל כהן מעשה אנושי ביותר. יש לתינוקת הזאת כנראה זכות לינוק מאישה יהודיה. מעניין. הכל בידי שמיים. זה הדבר הנכון לעשות.

  7. שמעון

    יש טוב בעולם הזה,צריך להיצמד לטוב ולקחת דוגמא ממנו. אשרייך ושירבו כמותך בעולם הזה.

  8. סי

    בורא עולם רצה שבתינוק ינוק חלב אם מאמא יהודיה.
    אשרייך
    נשמה גדולה

  9. אוהד

    אני רוצה לומר שזה מאוד מרגש זה. השם יחזיר לך גמולך בטוב ובנעימים. ישאר כוח.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעשה עלאי זה היא הוחכה שכולנו יכולים לחיות זה עם זהו להרגיש שזה יכול לבוא גם מהצד השני.
    האמהות שלנו אשר באו מארצות המגרב מספרות על מקרים כאלה בגלל השכנות הטובה אשר התקיימה בניהם כשאחת האימהות לא חשה בטוב שכנתה הניקהאת תנוקה של האחרת ולא הבדילו בין האמונות

  11. יוליה

    יוזמה נעלה מיוחדת לנשים מיוחדות עם לב של אמא פועם ורגיש במיוחדאת דוגמה מוחשית על דו קיום מופלא

  12. נוני

    גם יעל גם כהנת םשוט יהודיה ,את הראיה הכי טהורה כי העם היהודי נאור ,אשרייך צדיקה ,אהבה תביא אהבה ישנם ח"כ שצריכים ללמוד ממל מה זו אהבת חינם

  13. נורית

    כל הכבוד אישה מדהימה ….
    כל אדם הוא אדם ורק אהבה מביאה אהבה

  14. יהודית לביא

    יישר כח. ענק יעל
    רק בבקשה, אל תקחו את זה יחסי ערבים יהודים קחו את זה ליחסים אנושיים .

  15. יהודית לביא

    ישר כוח גדול יעל
    רק בבקשה, אל תקחו את המעשה ליחסי יהודים-ערבים קחו את זה ל יחסים אנושיים.

  16. מירי

    פעם אחרונה ששמעתי על זה התינוק התגייר אחרי הרבה שנים.

  17. ויויאן

    אין מילים.יישר כח על האנושיות שעושה הפרדה ורואה רק את המטרה

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהודים מורכבים מגנטיקה של רחמנים בני רחמנים..
    גאוה יהודית אמיתית ..אנושיות.. חמלה.. חסד..
    נתינה.. לב .. רחמים.. ישר כח ימלא ה את כל משאלות ליבך .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר