משה ניניו ז"ל (צילום: שירה ניניו)
משה ניניו ז"ל (צילום: שירה ניניו)

בגיל 80: נפטר משה ניניו, מוותיקי רשות השידור: "צילם את האירועים הגדולים של ישראל"

הצלם המיתולוגי של רשות השידור משה ניניו ז"ל, שצילם ותיעד את הרגעים הגדולים של המדינה, הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 80 - בנו מתן ניניו סופד לו: "הוא היה ממקימי הערוץ הראשון ומוערך מאוד כצלם טלוויזיה; היה אבא נפלא וסבא גאה מאוד"

פורסם בתאריך: 22.3.21 13:09

אבל כבד ירד על שכונת רסקו בירושלים – משה ניניו, הצלם המיתולוגי של רשות השידור בערוץ הראשון, הלך לעולמו ביום שישי האחרון, בן 80 במותו.

ניניו ז"ל היה שייך לדור שהקים את הערוץ הראשון והיחיד ששודר בארץ. בין השאר הוא זכה לצלם את הסכמי השלום עם מצרים ב-1979, ואף תיעד את כוחות הימ"מ שהיו בדרכם לעצור את המחבלים בקו 300 לפני 37 שנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ניניו ז"ל נולד בשנת 1940 בטורקיה, הוא עלה לארץ ב-1949, לאחר שהתייתם מאביו, עם משפחתו, שהתיישבה בשכונת ימין משה בירושלים. בתקופת שירותו בצה"ל הוא היה בצנחנים, וסיים בתפקיד רס"ר גדודי, את שירותו הצבאי הוא ביצע 16 שנים בקבע. בין השאר הוא השתתף בקרבות במלחמות ששת הימים (1967) ויום הכיפורים (1973), "הוא היה מאוד גאה בכך שהוא לחם במלחמות", מספר השבוע בנו מתן ניניו. "אבא היה ממקימי הערוץ הראשון, והוא עבד כצלם חוץ בתקופה שבה עשו שימוש בפילים, 16 מ"מ, זה היה מאוד מאוד כבד. בגלל העלות המטורפת של החומר היה צריך לצלם רק את מה שצריך. יש מעט מאוד אנשים בארץ שיודעים איך לצלם בשיטה הזו, אבא שלי היה אחד מהם".

ילדיו מתן ושירה ניניו מוסיפים ומספרים על אביהם: "הוא צילם הרבה דברים חשובים, את האירועים הגדולים של ישראל. היה מוערך מאוד כצלם טלוויזיה. הוא היה במצרים בתקופה שבה נחתמו הסכמי השלום, ובתוניס במטה אש"ף לקראת ההסכמים. הוא רדף אחרי כוחות ימ"מ שהיו בדרכם לקו 300 ונעצר במרחק של מאות מטרים מזירת האירוע. בנוסף, הוא טייל בלבנון כצלם טלוויזיה ובשלבים מסויימים כצלם של דובר צה"ל".


משה ניניו ז"ל (צילום רפרודוקציה: באדיבות המשפחה)

משה ניניו ז"ל – משמאל (צילום רפרודוקציה: באדיבות המשפחה)


עם השנים ניניו היה ידוע בקהילת הבליינים הירושלמים, והפך לחלק בלתי נפרד מהווייה בבית הקפה הירושלמי שברחוב קינג ג'ורג' – 'טעמון'. "הוא היה בליין", מתאר בנו מתן ניניו, "הוא אהב לבלות במסעדת 'מונא' ובמסעדת 'בארוד', הוא אהב את החיים הטובים וגם אהב לחלוק אותם עם אנשים אחרים. הוא גם למד לבשל ועשה את זה מצוין. היה חבר טוב של הרבה אנשים שעכשיו שבורים לגמרי".

"הוא היה אבא נפלא וסבא גאה מאוד", ממשיכים ומספרים ילדיו שירה ומתן ניניו. "הוא נודע בעיקר בשם 'ניניו', והרבה אנשים לא הכירו אותו בשמו המלא. הוא היה אוהד גדול של בית"ר ירושלים, עוד כשהיה נער, והיה מתפלח לימקא או צופה במשחקים מהגגות ליד, כי הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לקנות כרטיסים. אבא היה גם ימני וחבר בתנועת החרות ובליכוד הרבה שנים. כצלם, הוא ליווה את בגין במהלך הבחירות של 1977, כולל ברגע כשהודיעו על המהפך המפתיע ואת הבחירה שלו לראשות הממשלה".

לפני כחודש אושפז משה ניניו ז"ל בבית החולים בעקבות אירוע לבבי, לאחר שמצבו הדרדר הוא הלך לעולמו ביום שישי האחרון. ניניו ז"ל נטמן בבית העלמין בהר המנוחות שבגבעת שאול. הוא הותיר אחריו אישה – עליזה, שני ילדים – מתן ושירה ונכדים.

יהי זכרו ברוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירה

    מספר תיקונים:

    כבר שנים רבות שמאס בליכוד ועזב את הימין.

    שירת במילואים ולא קבע.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר