נעים חכים ז"ל, שחקני המסעדה הגדולה (צילום: באדיבות המשפחה)
נעים חכים ז"ל, שחקני המסעדה הגדולה (צילום: באדיבות המשפחה)

יומיים לאחר פטירתה של רעייתו: הלך לעולמו נעים חכים – שחקן הסדרה המיתולוגית "המסעדה הגדולה"

יקיר ירושלים נעים חכים ז"ל, נפטר לפני כשלושה שבועות בגיל 93 בביתו שבשכונת רמות, כיומיים לאחר מות רעייתו נעימה חכים ז"ל: בין השאר הוא שיחק את הדמות המיתולוגית של המלצר בסדרת הטלוויזיה "המסעדה הגדולה", ששודרה בשנות ה-80 בערוץ הראשון

פורסם בתאריך: 11.5.21 09:48

בחייהם ובמותם לא נפרדו: כיומיים לאחר פטירת רעייתו נעימה חכים – הלך לעולמו נעים חכים, בן ה-93, בביתו שבשכונת רמות בירושלים. חכים, יקיר העיר ירושלים, שיחק בסדרת הטלוויזיה "המסעדה הגדולה" בתפקיד ארטין – עוזר הטבח הפוזל, והפך לאחת מהדמויות האהובות והזכורות בקרב הצופים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"נעים חכים ייצג את הסיפור הירושלמי האותנטי, תמצית הישראליות היפה והטובה", מספרת בשיחה עם "כל העיר" עינב גילעד כהן, שבעלה הוא נכדו שם של בני הזוג נעים. "הם היו מאוהבים כמו בני 16, החברים הכי טובים, היו מהלכים ברחובות שכונת רמות יד ביד, בשנה האחרונה סבתא נעימה ז"ל חלתה והיתה מאושפזת במשך 8 חודשים בבית חולים עד לפטירתה לפני כחודש, ויומיים לאחר מכן, סבא הצטרף אליה והלך לעולמו, מצבו הבריאותי היה בסדר, ולא היה משהו חריג מהתקופה שקדמה לכך, הדבר היחידי שכנראה הוביל לכך זה שהיא איננה ולחיות את החיים בלעדיה. על הקבר שלהם כתוב, 'נעים ונעימה, היפים והנעימים, בחייהם ובמותם לא נפרדו – כי נעימים".


נעים ונעימה חכים ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

נעים ונעימה חכים ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


נעים חכים ז"ל נולד וגדל בעיר בגדד שבעיראק, בצעירותו היה חבר במחתרת היהודית שם ועלה לישראל בעלייה הבלתי ליגאלית לקיבוץ דוברת ותקופה קצרה לאחר מכן עבר עם משפחתו לירושלים.

עם הגעתו לירושלים, החל לעסוק לפרנסתו בחלוקת עיתונים, בהמשך החזיק בקיוסק בשכונת מקור ברוך, ועבד גם כמתורגמן במתאם פעולות הממשלה בשטחים, עם מותו של בנו הבכור, יעקב חכים ז"ל, בן 21, אשר נהרג במלחמת יום כיפור בקרב החווה הסינית. נעים ונעימה התכנסו באבלם הפרטי ועברו להתגורר במרכז לתקופה מסוימת.

בהמשך, פגש נעים את ז'אק כהן שהציע לו להצטרף לשחק בקבוצות משחק ותיאטרון שצצו ופרחו באותה תקופה, וזאת לאור ניסיונו בתחום שרכש עוד בתקופת מגוריו בבגדד, עם הזמן החל לשחק גם בתוכניות ששודרו בזמנו בטלוויזיה הישראלית – ערוץ 1, ובשנת 1985, השתתף בסדרת הטלוויזיה "המסעדה הגדולה" בתפקיד ארטין, עוזר הטבח הפוזל, סדרה שכידוע הפכה ללהיט וסיפור הצלחה גם ברחבי העולם הערבי ומשודרת גם היום בשידורים חוזרים בערוץ הטלוויזיה 'מכאן 33'.

נעים חכים ז"ל, נפטר לפני כשלושה שבועות, הוא נטמן בהר המנוחות בגבעת שאול והותיר אחריו שתי בנות, אהובית ואורית, נכדים ונינים.

יהי זכרו ברוך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר