מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)
מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

סגן ראש העיר לשעבר מאיר תורג'מן נאשם בלקיחת שוחד וגניבה

תורג'מן מואשם בכך שקידם במספר מקרים אינטרסים של אנשי עסקים פרטיים בעת שכיהן בתפקידיו השונים בעירייה, תמורת שוחד בסך כולל של למעלה מ-350 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 10.6.21 16:18

כתב אישום מטעם פרקליטות מיסוי וכלכלה הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, מאיר תורג'מן.

בהתאם למפורט בכתב האישום, תורג'מן מואשם בכך שלקח שוחד בסכום כולל של 350 אלף שקלים וכן בעבירות מס, מרמה והפרת אמונים וגניבה בידי מורשה. נאשמים אחרים המעורבים לפי כתב האישום באותה פרשה הם איש העסקים משה הבא, שכיהן לשעבר במשרה בכירה במשרד האוצר, ואיש העסקים הצרפתי לורנט לוי – שניהם מואשמים כי הציעו וסיפקו לתורג'מן שוחד תמורת קידום אינטרסים אישיים בעירייה.

בכתב האישום כותבת הפרקליטות כי בין השנים 2013 ו-2018 סייע תורג'מן לקידום האינטרסים האישיים של אנשי עסקים שונים מול המנגנון העירוני, בתמורה לשוחד. על פי כתב האישום, במספר מקרים שונים מול אנשי עסקים שונים, תורג'מן "פעל בניגוד עניינים חמור ומהותי ובסטייה מן השורה בתפקידו הציבורי, ותוך הסתרה מהגורמים המקצועיים בעירייה את קשריו לנאשמים…".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בפרשה אחת מואשם תורג'מן כי השתמש בכוחו ובתפקידו כדי להפעיל לחץ על גורמים במחלקת השימור בעירייה, במטרה לאשר ביצוע של שינויי בינוי בבית הדואר המרכזי ברחוב יפו בעיר כדי אינטרס אישי של איש העסקים משה הבא, שפעל להסבת הבניין למלון על אף הגדרתו כמונומנט היסטורי לשימור מחמיר על ידי העירייה.

באותה פרשה תורג'מן מואשם גם כי פעל לבלימה של האכיפה נגד עבודות שנעשו שלא כדין לצורך הקמת המלון, כאשר בתמורה קיבל מהבא ערבות בנקאית לצורך נטילת הלוואה בסכום של 200 אלף שקלים. במקרה זה, כתב האישום מפרט כי תורג'מן לא החזיר את ההלוואה לבסוף, וערבותו של הבא חולטה על ידי הבנק.

בפרשה נוספת תורג'מן מואשם כי התקיימו בינו ובין יזם הנדל"ן ואיש העסקים דוד בוזגלו יחסי "תן וקח" אשר במסגרתם הועסק בנו של תורג'מן במשכורת קבועה אצל בוזגלו, תוך שהוא עצמו פעל לקידום ענייניו של בוזגלו בעירייה.


מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן בהארכת מעצרו (צילום: מגד גוזני)


על פי אישום אחר שנכלל גם הוא בכתב האישום, תורג'מן מואשם בלקיחת שוחד מאיש העסקים לורנט לוי, בזמן שזה ביקש להרחיב את עסקיו הסמוכים ל"כיכר המוזיקה" במרכז העיר. על פי כתב האישום ביצע לוי שינויי בינוי בנכסים שבבעלותו מבלי לקבל את ההיתר הנדרש, וכיוון שהתנהלו נגדו כמה הליכי אכיפה, הוא שיחד את תורג'מן בסכום של 91 אלף שקלים שניתן באמצעות תווי קנייה בכדי שייפעל לביטולם או לעיכובם.

במקרה אחר מואשם תורג'מן בשימוש אישי שלא כדין בכ-63 אלף שקלים שהופקדו בקופת בית הכנסת שבו נהג להתפלל, אשר אליה הייתה לו גישה בלעדית בתור גזבר.

כתב האישום הוגש כעת נגד תורג'מן לאחר תהליך שלקח זמן רב וכלל מספר עיכובים. חקירת המשטרה בעניין הסתיימה לפני כשלוש שנים עם המלצה על העמדתו לדין, אך במקביל, תורג'מן התפטר מתפקידו בעיריית ירושלים. לבסוף, לפני כשנה הודיעה הפרקליטות על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.

עו"ד בועז ארד ועו"ד אביה אלף, מהתנועה לטוהר המידות, פנו לניצב התלונות על הפרקליטות, דוד רוזן, במחאה על העיכובים בהליכים נגד תורג'מן, וציינו כי "משיכת זמן מאין זו, בפרשה כה חמורה, מזיקה לעניין עצמו, ופוגעת באמון הציבור בתקינות הליכי קבלת ההחלטות אצל רשויות אכיפת החוק ובהליכי אכיפת החוק, מביאה לשיבוש ההליך הפלילי ופוגעת הן בזכויות החשוד בפלילים, והן ביכולת להוכיח את אשמתו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דתי שפוי

    פשש…
    אם הנתונים האלה הוא כבר יכול לכהן כח"כ בכיר בש"ס

  2. עמנואל מקרון

    אני בהלם.
    יהודי צרפתי (לורנט לוי) מואשם במתן שוחד ?
    אין מצב.. אנשי העסקים היהודים הצרפתים (בעיקר עם הכיפות) הם אנשים ישרים כמו סרגל שכסף בכלל לא מעניין אותם..
    הם עלו ארצה ממניעים ציוניים בלבד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר