ניר ברקת (צילום: תומר אפלבאום)
ניר ברקת (צילום: תומר אפלבאום)

הכוכב העולה החדש: לאן מועדות פניו של ניר ברקת? | דעה

ניר ברקת הוא הכוכב העולה החדש, שכוונתו האמיתית היא להחליף את בנימין נתניהו כיו"ר הליכוד ולהתמודד לראשות הממשלה בעתיד | טור דעה

פורסם בתאריך: 20.6.21 18:18

ניר ברקת הוא הכוכב העולה החדש, שכוונתו האמיתית היא להחליף את בנימין נתניהו כיו"ר הליכוד ולהתמודד לראשות הממשלה בעתיד.

יש לי היכרות אישית עם ברקת במשך שנים, עוד לפני שהפך לראש העירייה. בימים הראשונים נפגשנו – יחד עם הארגונים הירוקים – במאבק משותף כמתנגדים לתוכנית "ספדי". מדובר בתוכנית שאם הייתה יוצאת אל הפועל הייתה פוגעת באיכות החיים של תושבי העיר. בסופו של דבר הצלחנו ביחד עם ברקת והתוכנית הפכה להיסטוריה (למרות שכיום היא חוזרת בשיטת "סלאמי").


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ברקת נבחר למועצת העיר כתנועה עצמאית וביחד פעלנו כחברי אופוזיציה כנגד הקואליציה של ראש העירייה באותם ימים, אורי לופוליאנסקי. ראינו אז לנכון לשמור על ירושלים כעיר פלורליסטית ולמחות נגד הכפייה הדתית. מהימים הראשונים במועצה, ברקת פעל בדבקות ובקפדנות, במיוחד בתחום החינוך כדבריו שלו, ועשה זאת בהצלחה רבה. הוא המשיך לשמור על התיק בקנאות רבה לעצמו גם כאשר הפך לראש העירייה.

ניסיונו הרב בכלכלה הביא אותו, כראש עירייה נבחר, לשכנע את הממשלה להתחשב בצרכים המיוחדים של ירושלים, בייחוד כעיר הבירה. בצורה כזאת תקציב העירייה גדל ביחס שלא היה כמותו בתקופתו.

יש לציין שעם גידול התקציב לירושלים, התוכניות והפעילויות של החינוך, כלכלת העיר, תרבות וצעירים, שדאגתו הייתה להשאירם בעיר, גדלו בצורה משמעותית. אני יכול להגיד שמאוד שמחתי על כך שמר ברקת מילא אחר ההתחייבות שלו למרצ – להכפיל את תקציב התרבות בעיר.

כאשר ברקת נבחר כראש העירייה, אני ומפלגת מרצ לה אני שייך היינו בדילמה: ברקת היה ידוע כאיש "קדימה" ( אז אריאל שרון) ומבחינה אידאולוגית היו לנו קשיים משמעותיים. אנחנו, כלומר מרצ אנשי שמאל, ואילו "קדימה" הייתה מוגדרת כמפלגת מרכז-ימין. עם זאת, כל הבקשות שהעלינו, ברקת התחייב לקיים ובמיוחד לגבי נושא שלנו היה חשוב מאוד: מזרח ירושלים.

בתחילת הדרך שיתוף הפעולה עם ברקת היה פורה, ואני בתור אחד הסגנים שלו ראיתי בחיוב את חופש הפעולה שהוא מאפשר לכל אחד מאיתנו בתחום אחריותו. בחלוף הזמן, התחלתי לראות שהוא איש ימין ודוגל בקווים ימנים לא רק בתחום המדיני הקשור לירושלים המאוחדת, אלא גם בתחום הכלכלי. היה חשוב לו להבהיר כל הזמן את עמדותיו הימניות והוא אף אמר בהזדמנות ש"אנשים חושבים שאני איש שמאל". על מנת לשנות את התדמית הזאת, הוא התחיל להקצין וחבר לעמותות ימניות קיצוניות כמו עמותת אלע"ד. כנראה שכבר אז הוא חשב קדימה מבחינה פוליטית.

אז החלו גם לצוץ משברים בינינו: במקום לפתח תוכניות בנייה חסרות בשכונות מזרח העיר, הוא תכנן את "גן המלך" בסילוואן, דבר שהיה דורש פינוי יותר מ-30 משפחות. תכנית הזויה לחלוטין. בנקודת הזמן ההיא היה לי ברור שלא נוכל להמשיך להישאר בקואליציה ופרשנו. אגב, שנה לאחר מכן חזרנו לקואליציה רק כדי לא להיכנע לחרדים.


ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)


 

בקדנציה הראשונה שלו ברקת התמסר כולו לצרכי העיר והקדיש את עצמו לירושלים מסביב לשעון. בקדנציה השנייה כבר היה ברור שהוא איש ימין ומקורב לליכוד, וגם התחלנו להבין ששאיפותיו ומטרותיו הן להגיע לכנסת. מבחינה פוליטית, הוא היה בעד סיפוח ובעד איחוד העיר ירושלים, למרות שהיה מוכן לוותר על השכונות שמעבר לגדר. הוא לא עסק ולא ניסה לצמצם את הפערים בין מערב למזרח העיר. מבחינת פיתוח מערב העיר: לברקת הייתה עמדה נכונה. הוא דבק בפיתוח העיר הפנימית והתחדשות עירונית, ולא לברוח לכיוון הרצועה הירוקה – דבר שקורה היום.

הייתה לי ביקורת רבה עליו על ניהול העיר. הוא המשיך את המדיניות שמנפחת את המנגנון העירוני, דבר שפוגע בקשר בין העירייה לתושבים ומחזק את הבירוקרטיה. לעומתו, ראש העירייה הקודם אורי לופוליאנסקי הצליח לחסוך ולצמצם כוח אדם מיותר, עם המשמעות התקציבית לכך, דרך תכנית הבראה.

אין לי ספק שמבחינה מוסרית ברקת הוא איש ישר ובעל ערכים, שלא קל להאשים אותו בשוחד, מרימה והפרת אמונים. אני לא אצביע לניר ברקת אם יהיה מנהיג מחנה הימין ויעמוד בראש הליכוד. אינני חושב שברקת מסוגל לעבור את אותו "מהפך" שאהוד אולמרט עבר. מה שרואים מפה – לא רואים משם. אך מכל הנבחרת שיש כיום בליכוד – אוחנה, רגב, כץ, זוהר, אקוניס ועוד – אין לי ספק שניר ברקת מסוגל להוביל את המפלגה ולהיות יו"ר האופוזיציה. את תפקיד ראש ממשלה נשאיר למישהו עם אג'נדה שמאלנית.


הכותב: פפה אללו, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, לשעבר יו"ר סיעת מרצ בעירייה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רמי משעל

    ניר ברקת לא ממש חכם ראו מקרה הרכבת בעמק רפאים..
    מתעקש לעשות הכל בדרך כוחנית.
    מאחל לו שיפרוש ויעזוב את החיים הציבוריים.

  2. ירושלמי

    חבל שברקת ביזבז 3 שנים סתם…
    היה נשאר ראש העיר , הוא היה חוסך כאב ראש ואנחנו הירושלמים היינו מרווחים…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר