ד"ר חגי שטרן, המרכז הרפואי שערי צדק (צילומים: פרטי, שערי צדק)
ד"ר חגי שטרן, המרכז הרפואי שערי צדק (צילומים: פרטי, שערי צדק)

ד"ר חגי שטרן משערי צדק מדבר על מצוקת המתמחים: "התורנויות פוגעות בבריאות הגופנית והנפשית"

על רקע מחאת המתמחים - ד"ר חגי שטרן, מתמחה ברפואת ילדים בשערי צדק, מדגיש בשיחה עם "כל העיר": "חשוב לזכור שלא מדובר במאבק לשיפור השכר, אלא במציאת פתרונות לקיצור שעות התורנויות"

פורסם בתאריך: 12.10.21 07:56

הרופאים המתמחים שעובדים בתורנויות של 26 שעות רצוף, יצאו בימים האחרונים למאבק שכלל הפגנות ענק, קמפיינים ציבוריים ואפילו התפטרות משותפת של מאות מתמחים המוחים על תנאי העסקתם. ד"ר חגי שטרן, מתמחה ברפואת ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, בשיחה עם "כל העיר" מתייחס למחאת המתמחים ברפואה. בתחילת הראיון, מתאר ד"ר שטרן את הקושי בתורנויות ארוכות: "כשמגיעים לתורנות, יום העבודה מתחיל בשעה 8:00 בבוקר ומסתיים סביב השעה 9:00-10:00 בבוקר שלמחרת. במרבית הפעמים עומדים על הרגליים שעות רבות ברצף, עם רצף מטופלים שצריך לקבל, מה שלא משאיר יותר מדי זמן לאכול או ללכת לשירותים, כשתוך כדי צריך להישאר אמפטי, חד, מקצועי, ובמקביל לשמור על רמת טיפול גבוהה".

"קושי נוסף ומשמעותי לא פחות הוא הנהיגה הביתה אחרי התורנויות, לפעמים אחרי יותר מ-24 שעות בלי שינה. אני באופן אישי כבר כמעט פעמיים עשיתי תאונה בדרך חזרה הביתה", מוסיף ד"ר שטרן.

המוחים הרבים טוענים כי במהלך עבודתם היומיומית הם עושים לא מעט טעויות, חלקן אפילו מסוכנות, בגלל שהם מאוד מותשים ומאוד עייפים מהמשמרות הארוכות. "מבחינתנו המטרה העיקרית של המחאה היא קיצור שעות התורנויות", מדגיש ד"ר שטרן ומציין כי "אני לא מייצג אף ארגון כזה או אחר ולא את שערי צדק, אלא את דעתי האישית".

האם תמכת בהפגנה הגדולה שנערכה בעיר תל אביב במוצאי שבת?
"באופן עקרוני אני בעד לקדם את הנושא גם דרך הפגנות וכד'. אישית לא הייתי בהפגנה שהתקיימה בתל אביב – כך שאין לי מה להתייחס לגביה ספציפית".

מהו לדעתך הפתרון הטוב ביותר למצב?
"הוספת תקנים למתמחים נוספים ובהתאם להפחית את אורך התורנויות הקיים".

האם ישנם רופאים שתומכים במאבק?
"כמובן שבקרב הרופאים הבכירים הדעות חלוקות, אבל אני מתרשם שעם הזמן יש יותר ויותר רופאים בכירים שתומכים במהלך של קיצור התורנויות. יש רופאים בכירים שנאבקו כמתמחים במאבק הקודם, חלקם שיתפו חוויות וסיטואציות מתורנויות ברשתות החברתיות. לא מעט מהם מעודדים ונותנים גיבוי למאבק".

העבודה שלכם נחשבת לעבודת שליחות – האם לדעתך צריך להתייחס למאבק שלכם יותר ממאבקים אחרים שהיו במדינה?
"אני לא חושב שמדובר רק בעניין של "מגיע לי יותר", כי צריך לזכור שבמאבק שלנו אין אנו דורשים שיפור בתנאי השכר. מלכתחילה ידעתי שאני הולך לשנים שדורשות הרבה השקעה והקרבה אישית, ואני מוכן להקריב מעצמי גם בפן האישי והמשפחתי, אבל אם התורנויות מעמידות אותי בסכנה ופוגעות בבריאות הגופנית והנפשית של המתמחים – אולי זה מעבר לדרוּש? תמיד אפשר לשפר ולהשתפר. בנוסף, אני חושב שיש פה גם עניין ציבורי – איזה רופא הייתם רוצים לפגוש כשתגיעו ב-3:00 לפנות בוקר למיון עם אבא או עם הילדים? תרצו רופא עייף שהעיניים שלו חצי עצומות או אחד שמסוגל לתפקד כראוי? אני חושב שהתשובה ידועה מראש".

ד"ר שטרן, 35, תושב אפרת, נשוי ואב לארבעה ילדים, עתיד לסיים את ההתמחות בשערי צדק בעוד כשלוש וחצי שנים – באמצע שנת 2025. ד"ר שטרן לא מסתיר את אהבתו הגדולה לתחום הרפואה ואת החיבור המצוין למקום עבודתו בשערי צדק. "אני מאוד אוהב את מקצוע הרפואה בו בחרתי, אני גם שמח בעבודה בשערי צדק בכלל ובאגף הילדים בפרט", הוא אומר. "אני גם מכבד את הרופאים הבכירים שחושבים אחרת, אבל לדעתי המציאות של תורנויות ארוכות פוגעת גם בנו המתמחים ברמה האישית וגם פוגעת לתחושתי ברמת הטיפול שמקבלים המטופלים", מוסיף ומסכם ד"ר שטרן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר