השלטים שהושחתו (צילום: לי הי שולוב)
השלטים שהושחתו (צילום: לי הי שולוב)

העמותות בירושלים: "העיר סובלת שנים רבות מהשחתת דמויות נשים וערבים במרחב הציבורי"

ארגונים חברתיים ומוסדות תרבות דורשים לעצור את הדרת הנשים והערבים מהמרחב הציבורי בעיר, כפי שקרה באחרונה, שוב, בפארק המסילה. העירייה בתגובה: "מבדיקה שהתבצעה במצלמות האבטחה, נמצא כי האירוע המדובר התבצע על ידי שני קטינים"

פורסם בתאריך: 11.1.22 17:20

תחת הכותרת "הגיעו מים עד נפש – השחתת שלטי נשים וערבים בירושלים", מגוללים מספר עמותות וארגונים בירושלים את טענותיהם כלפי עיריית ירושלים ומשטרת ירושלים על רקע השחתת דמויות נשים וערבים במרחב הציבורי מזה שנים רבות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


במכתב שנשלח לראש העיר משה ליאון ולמפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן נכתב: "בימים האחרונים הושחתו שלטים עם תמונות של נשים לאורך פארק המסילה במעבר שבין פארק גוננים לרמי לוי בתלפיות. מדובר במיזם אמנותי שהוצב במקום בידי סדנאות האמנים בתלפיות. פניהן של מספר נשים בשלטים הושחתו בעקביות. בנוסף, גם שלטי הצגת ״מבקר המדינה״ של תיאטרון החאן הושחתו בידי אלמונים, שפגעו אך ורק בפניה של דמות עם לבוש מוסלמי מסורתי בשלט. אנו מתקוממים נגד השחתות אלו".

בהמשך המכתב נטען כי "ירושלים סובלת שנים רבות מהשחתת דמויות נשים וערבים במרחב הציבורי. אנו מתביישים ללכת ברחובות העיר עם ילדינו וילדותנו, אין לנו הסברים לתופעה הזו, ואנו נבוכים מול אזלת ידן של הרשויות בטיפול בתופעה".

בהמשך עוד נכתב: "מכובדינו, הגיעו מים עד נפש. ירושלים ותושביה אינם יכולים לסבול יותר פגיעה בנשים המהוות מחצית מאוכלוסיית העיר; איננו יכולים לספוג פגיעה בערבים המהווים כ-40 אחוזים מתושבי העיר. איננו מבינות ומבינים כיצד תופעה כזו מתרחשת במאה ה-21 בעיר שאמורה להיות ״בית תפילה לכל העמים״. אזלת היד של הרשויות היא תמיכה דה פאקטו בעבריינים, והתעלמות מנשות ירושלים ומערביי העיר. אנו מבקשים להיפגש איתכם בדחיפות, להציג ולהבהיר את חומרות הבעיה והיקפיה ולדרוש פתרונות ואכיפה כנגד העבריינים".

יצוין כי המכתב נשלח על ידי מוזיאון חצר היישוב הישן, סטודיו 6 – עמותת גנ"ת, רשות הרבים, לדעת לבחור נכון, סדנאות האמנים, המרכז לקהילה האפריקאית בירושלים, הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מועדון ירושחמט, נשות הכותל, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, היברו יוניון קולג' JIR-HUC ,דרך שירה בנקי, תג מאיר, תיאטרון קומקום, קהילת כל הנשמה – קהילה רפורמית | שכונת בקעה, מוסללה, בת קול – ארגון נשים גאות דתיות, נשים עושות שלום והישיבה החילונית בירושלים.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר במעשים פסולים, אולם נציין כי לא מוכרת למשטרה כל תופעה שכזו לאחרונה באזור זה. נציין כי כל דיווח או תלונה שיתקבלו במשטרה בהקשר זה ויעלו חשד לביצוע עבירות פליליות, יבדקו יטופלו בהתאם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מבדיקה שהתבצעה במצלמות האבטחה, נמצא כי האירוע המדובר התבצע על ידי שני קטינים (צילום נמצא במערכת "כל העיר", ר"ג). כלל החומרים הרלוונטיים יועברו להמשך טיפול המשטרה. בהנחיית ראש העיר, תוגברו פעילויות האכיפה והסיורים באזורים המועדים לפורענות ולהשחתת שלטים. זאת לצד המשך התקנת המצלמות במרחב הציבורי, המסייעות באיתור המשחיתים ובהגברת תחושת הביטחון האישי במרחב הציבורי".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר