שלג בירושלים - בוקר לבן בירושלים (צילומים: יוסי זמיר, עיריית ירושלים)
בוקר לבן בירושלים (צילומים: יוסי זמיר, עיריית ירושלים)

השלג בירושלים: עיכובים בתנועת הרכבת הקלה; כביש 1 לירושלים נפתח עד מנהרת הארזים

חג שלג שמח ירושלים: לפני זמן קצר נפתח לתנועה כביש 1 לכיוון ירושלים עד מנהרת הארזים - שאר הכביש עדיין סגור. היציאה מירושלים פתוחה. עיכובים בפעילות הרכבת הקלה בשל הצטברות שלג על תוואי המסילה

פורסם בתאריך: 27.1.22 07:22

***עדכון 11:00***

מחברת כפיר הרכבת הקלה נמסר: "ברגעים אלה מפלסות השלג אשר נמצאות על מסילות הרכבת מתקשות לפזר את השלג שנערם בתוואי הרכבת. ייתכנו עיכובים בתנועת הרכבות, אנו עושים כל שביכולתנו על מנת להחזיר את תנועת הרכבות לפעילות מלאה לאורך כל הקו".

במשטרה מדווחים כי כביש 1 לכיוון ירושלים נפתח לפני דקות אחדות, אבל רק עד מנהרת הארזים. "גם בשעה זו, ממשיכים השוטרים בהיערכות ופעילות מוגברת ברחבי ירושלים ובסביבתה בעקבות מזג האוויר הסוער שכלל שלג שירד והצטבר על הכבישים המובילים לעיר ובתוכה", מציינים במשטרה.

הצירים הבאים נפתחו לתנועת כלי רכב:
🔹כביש 1 נפתח לתנועה בדקות אלו לכיוון מזרח עד למנהרת הארזים.
🔹צירים 375, 386, 3866
🔹395 פתוח רק לג'יפים

צירים חסומים:
🔹כביש המנהרות.
🔹עין יעל.

"המפלסות עדיין פועלות בכלל המוקדים לפינוי הכביש והשוטרים ומכווינים את התנועה בהתאם", מציינים במשטרת ירושלים. "ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהישמע להנחיות השוטרים בחסימות. יש להימנע מנסיעה על השלג והגעה לצירים אלו עד לפתיחת התנועה בהם".

חג שלג שמח: ירושלים נצבעה הלילה לבן, והבוקר התעוררו תושבי העיר לעיר לבנה עם שלג שנערם לגובה של כ-20 ס"מ כמעט בכל רחבי העיר. בשל הצטברות השלג, כפי שפורסם כבר אתמול, הלימודים בעיר התבטלו לחלוטין, זאת למעט בחינת הבגרות שתערך כמתוכנן בשעה 11:00 בבוקר.

(צילום: עיריית ירושלים)

(צילום: עיריית ירושלים)

בשל הצטברות השלג הרב – צירי תנועה רבים סגורים גם כעת לתנועה, כשהמרכזי שבהם הוא כביש בגין לכיוון צפון. כמו כן, פעילות הרכבת הקלה תחל הבוקר רק בשעה 8:30 בשל התארכות משך זמן פינוי השלג מציר הרכבת. בנוסף, התחבורה הציבורים (אוטובוסים) בתוך העיר, אליה וממנה מושבתים בשעה זאת.

נחלאות (צילום: שרון סלאקמן)

נחלאות (צילום: שרון סלאקמן)

משטרת ירושלים מדווחת כי "במהלך הלילה וגם בשעה זו, ממשיכים השוטרים בהיערכות ופעילות מוגברת ברחבי ירושלים ובסביבתה בעקבות מזג האוויר הסוער שכלל שלג שירד והצטבר על הכבישים המובילים לעיר ובתוכה".

הגינה של ינון ספיר

הגינה של ינון ספיר

כאמור, בשעה זו צירים רבים בתוך העיר ירושלים חסומים לתנועת כלי רכב בעקבות שלג שהצטבר, בהם:

🔹כביש 1 לשני הכיוונים מהכניסה לעיר עד שער הגיא.
🔹כביש 443 לשני הכיוונים.
🔹בגין לכיוון צפון (בגין דרום נפתח).
🔹כביש מעלה אדומים הישן.
🔹עוזי נרקיס לשני הכיוונים.
🔹דרך חברון לשני הכיוונים.
🔹יגאל ידין לשני הכיוונים.
🔹מנהרת הארזים כביש 9.
🔹חיים בר לב.
🔹כביש המנהרות.
🔹עין יעל.
🔹צירים 375, 386.

"מפלסות פועלות בכלל המוקדים לפינוי הכביש והשוטרים מבצעים חסימות ומכווינים את התנועה בהתאם", אומרים במשטרה. "ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהישמע להנחיות השוטרים בחסימות".

(צילום: יוסי זמיר)

(צילום: יוסי זמיר)

יצוין כי בשל הצטברות השלג, החליטה רכבת ישראל (לבקשת משרד התחבורה) להפעיל את קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב לאורך כל הלילה, וגם בשעה זו הרכבת עובדת והיא יוצאת לדרך בכל פעם כשהיא מלאה.

(צילום: יוסי זמיר)

(צילום: יוסי זמיר)

מעיריית ירושלים נמסר: :בשל התארכות הפעילות לפילוס השלג בציר הרכבת הקלה, תחודש פעילותה בשעה 8:30".

בית הכרם מושלגת

ממשרד התחבורה נמסר: "בשל השלג הרב שנערם על הכבישים וחסימת הצירים. השירות הבין-עירוני מרחבי הארץ אל ירושלים וממנה מושבת. קווים לירושלים מיעדים רחוקים ממשיכים לפעול כסדרם. רכבת ישראל ממשיכה להפעיל רכבות אל ירושלים וממנה, בהמשך לרכבות המיוחדות שהופעלו אמש לאורך כל הלילה. השירות העירוני בירושלים, לרבות הרכבת הקלה, מושבת בשלב זה ויחודש עם פתיחת הצירים. גם השירות העירוני בצפת מושבת בשלב זה עד לפינוי הצירים. השירות העירוני והבין-עירוני ברמת הגולן, גליל העליון, גולן, יהודה ושומרון, ופרוזדור ירושלים, מושבת בשלב זה וישוב בהדרגה עם פתיחת הצירים. כל העדכונים אודות השינויים בתחבורה הציבורית מפורסמים במוקד הטלפוני של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה *8787".

מחברת החשמל נמסר: עובדי חברת החשמל תיקנו הלילה מאות פגיעות ברשת. אזור ירושלים קרסו עשרות עצים על רשת החשמל מכובד השלג וגרמו לקריעת חוטים. דרכי גישה חסומות בכמה שכונות וישובים. אמש דווח על שבירת שיא בצריכת החשמל וההערכות הן כי גם הערב ישבר שיא נוסף. חברת החשמל פועלת במתכונת מתוגברת לתיקון הנזקים והשבת האספקה הסדירה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר