שלג בירושלים (מלמעלה עם כיוון השעון), ליאור סודרי, אילנית אדלר, בועז נחמיה (צילומים: ליעד פרץ, פרטי, חדשות 12-באדיבות המצלמת)
שלג בירושלים (מלמעלה עם כיוון השעון), ליאור סודרי, אילנית אדלר, בועז נחמיה (צילומים: ליעד פרץ, פרטי, חדשות 12-באדיבות המצלמת)

הרגשתם את זה בעצמות: "ינואר הוא החודש הכי קר שהיה בירושלים מאז 1992. חד משמעי"

הרגשתם את זה בעצמות? השלג שירד כאן ברביעי בלילה היווה סיומת מתבקשת לאחד החודשים הקרים שידעה העיר. וגם הגשומים ביותר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 28.1.22 07:50

החגיגה הלבנה שהיתה בירושלים ביום רביעי בערב בואכה חמישי בבוקר, היתה רק הפינאלה (המתבקשת) לאחד החודשים הכי קרים שהיו בירושלים מזה עשרות שנים. אתם בטח הרגשתם את זה בעצמות בכל יום – הקור הירושלמי, שגם ככה הוא חודר בשל האוויר והרוחות – היה משמעותי ורציני הרבה יותר. והוא גם נמשך יום אחרי יום.

"ינואר הוא החודש הכי קר שהיה בירושלים מאז 1992. חד משמעי", אומר בשיחה עם "כל העיר" ליאור סודרי, חזאי חברת מטאו טק שפועלת מגבעת שאול. "עשינו בדיקה ומצאנו שמאז 1992 לא היה רצף כל כך ארוך של ימים עם טמפרטורה של מתחת ל-9-8 מעלות. לפני 30 שנה זה היה 20 או 21 ימים, ובינואר הנוכחי הרצף הוא על 15, והוא עדיין לא נגמר".


שלג בירושלים צילום נירה קרמר

(צילום: נירה קרמר)


"התחנה שלנו ממוקמת בגבעת שאול וכאן קצת יותר קר מאשר במרכז העיר", מדגיש סודרי, "אבל לפי הספירה שלנו – החודש הזה בהחלט קר ומתקרב לחורף של 1992. יכול להיות שבשבת שעברה היתה חצי מעלה יותר מ-10 מעלות באזורים מסוימים, אבל זה לא משנה את העובדה, ואת מה שהירושלמים הרגישו, שזה חודש מאוד מאוד מאוד קר. אני ירושלמי, מתגורר בפסגת זאב, ואני בהחלט יכול לומר שזה הכי קר שהיה פה מאז 92".

ההשוואה בין חורף 1992, שבו זכתה ירושלים באחד מאירועי השלג הגדולים ביותר אי פעם, לא מסתכמת רק בקור אלא גם בכמויות המשקעים. "1992 היה גם חודש גשום בטירוף, עם מלא משקעים, וגם החודש הזה הוא מטורף מבחינת הגשמים. בתחנה שלנו ממדנו 150 מ"מ משקעים בינואר. ויש עוד 2 מערכות שלא נכללו – זו האחרונה של השלג וזו שתחל ביום שני (31.1.22), שגם היא תיכנס לסטטיסטיקה. הממוצע הרב שנתי לחודש ינואר הוא 150 מ"מ גשמים, ועוד לפני השלג עמדנו על 150 מ"מ, כך שהצפי הוא שזה יהיה פי 2 מהממוצע. רק כדי לסבר את האוזן – החודש הזה הביא איתו כ-70 אחוז מכמות הגשם שיורדת בירושלים בממוצע בחורף".


ליאור סודרי (צילום: פרטי)

ליאור סודרי (צילום: פרטי)


למה זה קורה?
"בסתיו, עד אמצע דצמבר, חווינו טמפרטורות גבוהות מהרגיל בגלל שמערכות מזג האוויר לא הגיעו למזרח אירופה ואלינו. הן נתקעו במערב אירופה. עכשיו זה השתנה, והן מגיעות ואנחנו מקבלים את האוויר הקר, ויש לנו עוד שבועיים לפחות ליהנות מהקור הזה".

מה – יכול להיות שנזכה לעוד שלג בשבועיים האלה?
"כרגע זה לא נראה, אבל מה שכן – יהיה קר מאוד. הרבה מתחת לממוצע".

 

 

סודרי, יש לציין, לא לבד. גם חזאית חדשות 12 אילנית אדלר אומרת כי ינואר הנוכחי הוא החודש הקר ביותר בירושלים מאז 92. "באופן עקרוני אנחנו נמצאים בתוך שבועות מאוד קרים שנראה כי ימשכו גם בשבוע הבא", אומרת אדלר. "להערכתי – הפעם האחרונה שהיה רצף של 14 ימים קרים בירושלים עם ספרות חד ספרתיות היה בשנת 1992. זה נראה כרגע, לפי איך שהמודלים מסתכלים על זה, שהרצף הזה סביר להניח ישבר אבל בטח השירות המטאורולוגי יוציא על זה סיכום מורחב יותר בהמשך שבוע הבא".


החזאית אילנית אדלר (צילום: חדשות 12, באדיבות המצולמת)

החזאית אילנית אדלר (צילום: חדשות 12, באדיבות המצולמת)


בועז נחמיה (צילום: פרטי)

בועז נחמיה (צילום: פרטי)


בועז נחמיה, מייסד אתר "ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת", מציין מנגד כי "היינו לקראת שבירת שיא של כל המדידות מבחינת רציפות ימים עם טמפרטורה חד ספרתית, אבל שבת קלקלה את הרצף כי היו בה מעל 10".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר