(צילום: אור ירוק)
(צילום: אור ירוק)

סכנת האופניים בירושלים: עשרות רוכבים נפגעו בעשור האחרון

156 רוכבי אופניים נפגעו בעשור החולף (2012-נובמבר 2021) בתאונות דרכים בירושלים, מהם שישה רוכבים נהרגו - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר חמישה רוכבים

פורסם בתאריך: 31.1.22 17:58

156 רוכבי אופניים נפגעו בתאונות דרכים שהתרחשו בירושלים בעשור החולף (2012-נובמבר 2021), מהם שישה רוכבים נהרגו – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר חמישה רוכבים.

בתחילת חודש נובמבר 2021 רכב דוד לויאל בן ה-64 על אופניו ברחוב יגאל אלון בראשון לציון. לויאל היה בדרכו חזרה לביתו לאחר אימון כושר לתחרות ספורט כשרכב נהוג בידי נהג צעיר פגע בו וברח מהזירה. לויאל בן ה-64 סבל מפגיעה קשה מאוד אולם למרבה הצער פעולות ההחייאה לא צלחו ומותו נקבע. דוד לויאל הוא אחד מתוך 11 רוכבי אופניים רגילים שאיבדו את חייהם בתאונת דרכים בשנת 2021, לעומת חמישה שנהרגו בשנת 2020 – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. עוד עולה כי בשנת 2021 (ינואר- נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 222 רוכבי אופניים ומהם 76 נפצעו באורח קשה. מבין הרוכבים שנפגעו בעשרת חודשיה הראשונים של שנת 2021, 187 נפגעו בתחום העירוני, מהם חמישה נהרגו ו-57 נפצעו באורח קשה.

על פי הנתונים, בירושלים כאמור נפגעו 156 רוכבי אופניים בעשור החולף (2012-נובמבר 2021), מהם שישה רוכבים נהרגו. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר חמישה רוכבים.

ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "לרוכבי אופניים אין שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות ולכן כשרכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה רבים מהם נפגעים באופן קשה ולעתים קטלני והם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה. ולכן חייבים להגן על הרוכבים ולאפשר להם לרכוב באופן בטוח. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כשרוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר