קורס בישול בירושלים (צילום: עמותת קעליטה)
קורס בישול בירושלים (צילום: עמותת קעליטה)

קולינאריה ירושלמית: קורס בישול מקצועי חדש בעיר יכשיר עולים חדשים מצרפת לעבוד בתחום המסעדנות

עמותת "קעליטה" - ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, הרשות העירונית לתעסוקה בירושלים וארגון "ויצו", יזמו קורס מיוחד שיכשיר עולים חדשים מצרפת לעבוד בתחום המסעדנות. המטרה: לסייע בפתרון בעיות התעסוקה של אלפי העולים החדשים מצרפת המתגוררים בירושלים וסביבתה

פורסם בתאריך: 7.2.22 18:17

משלבים כוחות למען העולים הירושלמים: במטרה לסייע בפתרון בעיות התעסוקה של אלפי העולים החדשים מצרפת המתגוררים בירושלים וסביבתה, יזמו עמותת "קעליטה" – ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, הרשות העירונית לתעסוקה בירושלים וארגון "ויצו", קורס מיוחד שיכשיר עולים חדשים מצרפת לעבוד בתחום המסעדנות. הקורס, אותו מוביל מקצועית השף יוסי בן-דיין, יכלול כ-30 מפגשים בהם ילמדו העולים את רזי המטבח והבישול המקומי והעולמי. בנוסף, במהלך הקורס יתנסו העולים במטבחים מקצועיים של מסעדות ברחבי ירושלים, ובסיומו יהיה גם תהליך השמה שיסייע להם להשתלב במטבחים במסעדות ובבתי מלון מובילים בעיר או לפתוח עסק עצמאי בתחום. את ההכשרה מרכזת עמותת "קעליטה", עלות הקורס מסובסדת ברובה על-ידי הרשות העירונית לתעסוקה בירושלים והוא מתקיים במטבחי "ויצו בית הכרם".

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה", מציין כי "האתגר הגדול ביותר עימו מתמודדים העולים החדשים מצרפת, שהתעצם מאז פרוץ משבר הקורונה, הוא בעיית התעסוקה. רבים מהעולים דוברי הצרפתית אינם מועסקים במקצוע שלהם, כישוריהם אינם באים לידי ביטוי והם אינם עובדים – או שהם עובדים בעבודות זמניות שאינן הולמות את כישוריהם האמיתיים. אנו מקווים כי הקורס הנוכחי, שמצטרף להכשרות מקצועיות נוספות בתחומים אחרים שאנו מבצעים באופן יומיומי, יסייע לעולים למצוא את דרכם בשוק העבודה הישראלי, מתוך הבנה שמציאת עבודה מותאמת היא תהליך ארוך שצריך להתכונן אליו בקפידה והיא המפתח המרכזי לקליטה מוצלחת בישראל".

טלי פלג, מנהלת בכירה לתכנון ופיתוח ברשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים: "המסעדנים בירושלים משוועים לידיים עובדות ולעובדים מוכשרים. הכשרה זו נולדה מתוך הקשבה לצרכי השוק ובהתאמה לקהל יעד ייחודי של העולים מצרפת. הרשות העירונית לתעסוקה פועלת ללא לאות למתן מענה למעסיקים בירושלים, לצד המענים לתושבים מחפשי העבודה. פרויקט זה הוא דוגמא לפיתוח מענה נדרש בשוק העבודה הירושלמי, לצד מגוון רחב של מענים דומים".

לפי דו"ח שהגיש בעבר הפורום המייעץ לגיבוש המדיניות הכלכלית להתמודדות עם השלכות משבר הקורונה למשק הישראלי בראשות ד"ר שלמה נס ("פורום נס להצלת המשק"), סך הפדיון בענף המסעדנות בישראל לשנת 2019 עמד על כ-21 מיליארד ש"ח, כאשר מספר המשרות בענף בשנה זו עמד על כ-200 אלף משרות (כ-4.8% מסך המשרות במשק דאז). אווה כהן, אחראית תחום התעסוקה בעמותת "קעליטה", מציינת כי "ענף המסעדנות נפגע אמנם קשה במהלך משבר הקורונה, אך בחודשים האחרונים ניכרת התאוששות וכרגע יש ביקוש אדיר לכוח אדם בענף. מקצועות הטבחות והבישול בישראל נדרשים מאוד בשוק העבודה המקומי ומאפשרים פרנסה ואפיקי תעסוקה רבים לעולים חדשים, גם לכאלה שעדין מתקשים בשפה העברית. בימים אלה אנו עובדים על הכשרות מקצועיות, קורסים מקצועיים ומסלולי הכשרה נוספים לעולים החדשים דוברי הצרפתית הכוללים גם השמה במקצועות מבוקשים נוספים בשוק אשר הינם נגישים לאוכלוסיית העולים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר