(צילום: שי קנדלר, מגפון ניוז)
(צילום: שי קנדלר, מגפון ניוז)

הבוקר: האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"צ נגד מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים

למרות הנחיית היועמ"ש לפיה אין לפעול באופן גורף להסרת הדגלים, בשנים האחרונות פועלת משטרת מחוז ירושלים לסילוקו של דגל פלסטין מהמרחב הציבורי. עו"ד טל חסין, האגודה לזכויות האזרח: "המשטרה אינה צנזור התעמרותה בדגל ובמניפיו פוגעת בזכות לחופש הביטוי ובזכותם של תושבי העיר הפלסטינים לזהות"

פורסם בתאריך: 23.2.22 15:29

האגודה לזכויות האזרח עתרה הבוקר, רביעי, לבג"צ נגד מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים ופרקליט המדינה בדרישה לעצור את ההתנכלויות נגד מפגינים הנושאים דגל פלסטין. בעתירה דורשת האגודה להורות באופן מפורש על הפסקת החרמת דגלי פלסטין במחוז ירושלים בכלל ובמשמרת המחאה השבועית בשייח ג'ראח בפרט, וכן להודיע כי פתיחה בחקירה בשל אירוע שהחל בהנפת דגל פלסטין ובהתנגדות להחרמתו מותנית באישור פרקליט המדינה.

בעתירה מובאת שורה ארוכה של סרטונים מהשנים האחרונות, הממחישים את הפרקטיקה המשטרתית של רדיפת הדגל, בין אם הוא נישא בידי מפגינים, מתנוסס לצד בתים, מעטר פרטי לבוש ולמרבה האבסורד גם כשמדובר בצרור בלונים ריק למחצה בצבעי הדגל שמשתלשל מחוט חשמל.

בעתירה נכתב, כי התנהלות המשטרה עומדת בסתירה להגנות המהותיות, הנרחבות, שמספק הדין לחופש הביטוי בכלל ולחופש הביטוי הפוליטי בפרט, שחיוני לקיומו של משטר דמוקרטי. בית המשפט העליון כבר קבע בשלל פסיקות כי לא מגבילים את הזכות לביטוי אלא אם קיימת ודאות קרובה לפגיעה קשה וממשית בשלום הציבור. ההסתערות המשטרתית על הדגל ומפגינים לותרת גם תחת הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שקבע שאין לפעול באופן גורף להסרת דגלי פלסטין ולהעמדה לדין בגין הנפתם.

 

עו"ד טל חסין, האגודה לזכויות האזרח: "הצגת דגל פלסטין בירושלים מובילה לשיבוש דעת מוחלט של המשטרה. הפעולות המשטרתיות נגד הנפת דגל פלסטין אינן נקודתיות. מדובר בדפוס פעולה קבוע, החוזר על עצמו כמעט מדי שבוע ומצביע על מדיניות פסולה שכל מטרתה היא לסלק את הדגל מהמרחב הציבורי, גם כאשר לא מתקיים ולו שמץ חשש לשלום הציבור. זו העת להזכיר כי המשטרה אינה צנזור וגם לא מופקדת על אידאולוגיה – חובתה לממש את חופש הביטוי, לא לסכלו דרך קבע. רדיפת הדגל והמפגינים, לעתים באלימות ותוך שלילת חירותם, פוגעת בזכות לחופש הביטוי, לאוטונומיה מחשבתית ובזכות לזהות".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נגד השמולאנים!!!!

    עם דגל פלסטין !! תנגבו באסלה בשירותים מרץ, שרץ, שקץ!!! ומפלגת יש עתיד,זה יש עבר ישר לפח אשפה!!! שמולאנים, הפחי אשפה מחכים לכם!!! ארץ ישראל שיכת ליהודים כשרים ומתנחלים בלבד!!!!ברוררר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר