(צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)

מצפים לבואם: בירושלים נערכים לקליטת עולים מאוקראינה

עיריית ירושלים נערכת לקליטת עולים מאוקראינה ושולחת לשם סיוע הומניטרי וציוד. בעירייה הוקם חמ"ל עירוני, הכולל נציגים מאגפי העירייה השונים מתנדבים ונציגי ארגונים, על מנת לתת מענה לעולים ולתושבים חוזרים המבקשים להשתקע בעיר

פורסם בתאריך: 9.3.22 18:46

עיריית ירושלים, בשיתוף משרד הקליטה, הסוכנות היהודית וארגוני מתנדבים, נערכים בימים אלה לקליטת גל גדול של עולים בעקבות המלחמה באוקראינה. במקביל, פועלת העירייה למשלוח ציוד וסיוע הומניטארי לפליטים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בעיריית ירושלים הוקם חמ"ל עירוני, הכולל נציגים מאגפי העירייה השונים מתנדבים ונציגי ארגונים, על מנת לתת מענה לעולים ולתושבים חוזרים המבקשים להשתקע בעיר. עיריית ירושלים תסייע לעולים הן במיצוי זכויות, תמיכה רגשית ופסיכולוגית, הדרכת הורים, פעולות פנאי ומענה חינוכי לילדים בהובלת מנהל החינוך. כמו כן, תקיים העירייה אירועים ופעילויות פנאי והפגה, העשרה, סיוע חומרי ועוד.

 

ל"כל העיר" נמסר כי "בעיריית ירושלים ירכזו כל חומר ומידע על העולים מאוקראינה המתגוררים בעיר, בין אם שוכנו בבתי מלון באמצעות משרד הקליטה ובין אם ישהו בבתי קרובי משפחה, כאשר לכל משפחה יוצמד 'חונך' שילווה אותה ויסייע לה במיצוי זכויותיה ובהתנהלות אל מול המערכות הבירוקרטיות השונות. כמו כן, המוקד העירוני 106 נותן מענה גם בשפה הרוסית ויווסת את הפניות לשירותים לאנשי המקצוע הרלבנטיים".

עוד נמסר כי "כחלק ממדיניות העירייה לקדם ערכים של ערבות הדדית וסולידריות, העירייה בשיתוף המינהלים הקהילתיים, מזמינים את תושבי העיר המעוניינים, לסייע באיסוף ציוד הומניטרי למען אזרחי אוקראינה. הציוד יישלח ישירות לאוקראינה כדי לסייע לאזרחים שנותרו מאחור. ניתן לתרום ציוד רפואי, תרופות, חיתולים, בגדים תרמיים, שמיכות תרמיות ושקי שינה, מזון וציוד לתינוקות. במקביל, העירייה קוראת לתרום לעולים שיגיעו לירושלים מזון יבש, ביגוד במצב טוב, מוצרי היגיינה, חיתולים, ציוד שינה, ריהוט, צעצועים ומשחקים".

יש לציין כי ניתן להגיע לנקודות איסוף הציוד ולתרום. במינהלים הקהילתיים יאספו את הציוד, יארזו אותו ויישלחו ישירות לרשויות לאוקראינה. שלושה מינהלים נערכו ברחבי העיר ובהמשך יתווספו מינהלים נוספים.

פירוט אודות המינהלים הקהילתיים:

• מינהל קהילתי לב העיר, רחוב אוהל משה 42, בימים א'- ה', בין השעות 10:00-19:00.

• מינהל קהילתי תלפיות מזרח, רחוב עולי הגרדום 13 (קומה 6), ימים א' – ד', בין השעות 09:00-18:00.

• מינהל קהילתי הר נוף, רחוב הרב רפאל קצנלבוגן 43, ימים א'-ה', בין השעות 10:00-14:00.

• בנוסף, ניתן להגיע ולתרום בין השעות 15:00-18:00, לבית משפחת ברטון, רחוב שאלוזון 27, בית משפחת מינקין, רחוב שאולזון 88 דירה 3, ולבית משפחת כהן, רחוב הקבלן 15. לעולים לישראל ניתן לתרום מזון יבש, ביגוד במצב טוב, מוצרי היגיינה, חיתולים, ציוד שינה, ריהוט, צעצועים ומשחקים.

ראש העיר משה ליאון: "ישראל ערבים זה לזה ונעשה הכל למען אחינו ואחיותינו,  המתמודדים עם המלחמה והשלכותיה. אנו, אנשי עיריית ירושלים ותושבי עיר הבירה של מדינת ישראל, נירתם ונפעל עם כלל הגורמים על מנת להקל על קליטת הבאים בשערינו ולקבל אותם בחום ואהבה כפי שאנו מצווים. ברוכים הבאים!".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר