ד"ר רנא בשארה (צילום: מכבי שירותי בריאות)
ד"ר רנא בשארה (צילום: מכבי שירותי בריאות)

"יש עלייה של פי שניים וחצי כמעט במספר המאובחנים בקורונה בירושלים"

ד"ר רנא בשארה, מנהלת מרחב מרכז ירושלים במכבי שירותי בריאות, מדברת על הקפיצה בתחלואת הקורונה ועל ההחלטות שצריכות להתקבל במשרד הבריאות. וכן, אם שאלתם – "ההמלצה החד משמעית היא – מי שלא השלים את החיסונים, שיתחסן"

פורסם בתאריך: 1.4.22 09:01

מנהלת מרחב מרכז ירושלים במכבי שירותי בריאות, ד"ר רנא בשארה, מספרת כי באחרונה "יש עלייה פי שניים וחצי כמעט במספר המאובחנים בקורונה בירושלים". בשיחה עם "כל העיר" היא נמנעת מלהגדיר זאת רשמית כ"גל השישי" של הקורונה, אך מבהירה כי, "אמנם היה שלב שבו יכולנו לראות את המגמה באמת יורדת, אבל אל תשכח שהווריאנט האחרון, האומיקרון, וגם הווריאנט החדש, ה-BA2, הם מאוד מדבקים. אז יכול להיות שהירידה הזו שראינו קודם היתה ירידה חלקית, ואנחנו נחיה עכשיו באיזשהו איזון מסוים עם הווירוס הזה.

"בוא לא נשכח שכמעט כל ההגבלות הוסרו, וכל מפגש בחלל סגור יש בו פוטנציאל לשרשרת הדבקה. מעבר לזה, אנשים שחלו בגלים הקודמים היו מוגנים לתקופה מסוימת, ויכול להיות שעכשיו ההגנה שלהם פחתה".


האם זה הזמן למבצע חיסונים נוסף?

"אנחנו במכבי נמתין להתוויות שהמדינה תתווה לנו בנושא הזה. נמתין להנחיות של משרד הבריאות, אני בטוחה שכולם בארגוני הבריאות עוקבים אחרי מה שקורה בעולם, מחכים לעדכונים לגבי חיסונים, אולי שינוי בחיסון שיהיה יותר מתאים לווריאנטים החדשים.

"בשלב הנוכחי, ההמלצה שלי החד משמעית היא – מי שלא השלים את החיסונים, שיתחסן. כל קבוצות הגיל שזכאיות, דגש על קבוצות הסיכון, אנשים מבוגרים, אנשים עם מערכת חיסון חלשה, שיתחסנו. אנחנו לומדים מהניסיון שאנשים מחוסנים חווים מחלה יותר קלה, פחות בסיכון להתאשפז, פחות בסיכון לתמותה חס וחלילה, בכל קבוצות הגיל.

"גם בוא לא נשכח שהאדם שחוסן, יש עדיין איזושהי הגנה מפני הדבקה. החיסון עובד. אני חד משמעית ממליצה, לכל מי שזכאי מבחינת קבוצת גיל, להתחסן. אנחנו חיים במדינה שמבורכת בזה שמתאפשר לנו להתחסן, בזמן סביר, קופות החולים באמת עובדות על זה קשה, במכבי הראייה שלנו היא שכל מי שרוצה להתחסן יכול לקבוע תור לחיסון ותוך יום אחד הוא ימצא תור, אין דבר כזה שלא, אנחנו מכינים את השעות".

מה לגבי מערכת החינוך? מהי עמדתך – עם או בלי הגבלות?

"אני חושבת שזו החלטה שהמדינה צריכה לקחת. יש לזה המון שיקולים, והם לאו דווקא רק תחלואה. כן, גם רמת התחלואה, אבל זה גם הרבה מאוד שיקולים אחרים".

שיקולים פסיכולוגים, חברתיים, פדגוגיים.

"גם כלכליים. יש הרבה מאוד שיקולים. אנחנו כן יודעים שהתחלואה בילדים, היא פחות קשה, זה נכון, ילדים מחוסנים, יש להם פחות סיבוכים, אפילו אם הם חולים. אני אשאיר את ההחלטה הזאת באמת למדינה, לממשלה, ואנחנו כמובן מזמינים את הילדים שזכאים לחיסון להתחסן ומי שזקוק לבדיקה ומרגיש לא טוב – המתחמים שלנו עובדים, אנחנו מאפשרים בדיקות, והרופאים שלנו תמיד זמינים לייעץ בכל מקרה של שאלה.

"אגיד רק מילה קטנה שחשוב להגיד: גם המדינה צריכה להיערך מבחינת המשאבים, ולתקצב את קופות החולים מבעוד מועד. אם אנחנו בפתחו של גל, או שאנחנו מתמודדים עם עלייה בתחלואה, אנחנו זקוקים לתקציבים. במצבים כאלה, אנחנו ממשיכים לתפעל את המערכים של אשפוז בית, את המערכים של החיסונים, יש לנו כמה נקודות חיסון שהכל מופיע במדריכים השירותיים. אנחנו גם מרחיבים את השעות עכשיו".

מה זה בעצם דורש כעת מכוח האדם?

"בוא נגיד, בגלים הקודמים, אנחנו באמת יצאנו למבצע חיסונים חסר תקדים, והפעלנו גם כוח אדם חיצוני. זה לא רק אני, אני עובדת בצוות פה של הנהלת מרחב שאנחנו כפופים כמובן לנהלי משרד הבריאות וגם להנהלה במחוז. אבל אנחנו כן קוראים את המפה כל הזמן ומנסים לייצר את ההזדמנות לכל מי שרוצה להיבדק או להתחסן או לקבל טיפול, שזה יתאפשר לו בזמן סביר. זה בהחלט קשור למשאבים ולכוח אדם, בכל התחומים, בין אם זה רפואה, סיעוד, מחסנים, דוגמים לקורונה, זה נוגע בכל אחד מאיתנו, ובין אם זה במענה האנושי, במענה הטלפוני של הקופות, או במענה הפיזי.

"אל תשכח שאנחנו גם מנהלים שגרת רפואה לאנשים, זה לא רק קורונה. זו גם שגרת קורונה לצד טיפול באוכלוסיות שהן עם מגוון תחלואה, וגם אנחנו מנהלים שגרה לצד דאגה לבריאות האנשים וקידום הרגלי בריאות טובים ומניעה. זאת אומרת, זה לא הכל קורונה. קופות חולים מתעסקות בהכל, הן שירותי בריאות, מה שנקרא".

אז כולם צריכים לקחת אחריות – הציבור, הקופות, הממשלה.  

"אני חושבת שבקורונה למדנו כמה אנחנו יכולים להיות אחד עבור השני, גם בעובדה שאנחנו כעם מאוד עוזרים אחד לשני, אבל גם בעובדה שניקח אחריות אחד כלפי השני. ובאמת, מי שלא מרגיש טוב, יש לו תסמינים שהם חשודים לקורונה, או שהוא חושד אולי כן – אולי לא, חשוב מאוד שהוא יבודד את עצמו וייבדק. הבדיקות הן מאוד זמינות, גם הבדיקות הביתיות כשהן מבוצעות בצורה טובה, כן מכוונות לכן או לא תחלואה, ומי שעוד לא התחסן – שיתחסן".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר