(צילום: שערי צדק)
(צילום: שערי צדק)

מקרה טראומה נדיר: הרופאים בשערי צדק הדפיסו אוזן בטכנולוגיה חדישה והשתילו במקום האוזן שנכרתה

המטופל איבד כמחצית מאוזנו בתאונת עבודה, הרופאים בשערי צדק שחזרו אותה תוך שילוב סחוס מלאכותי והעברת רקמות מגופו בטכנולוגיה חדשנית

פורסם בתאריך: 3.4.22 13:29

אל המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק הגיע אדם כבן 55, לאחר שנפצע בעת עבודתו בנגריה עקב משטח עץ שנפל עליו וגרם לאבדן המחצית העליונה של אוזנו. רופאי המיון ביצעו ניסיון מהיר להציל את האוזן על ידי תפירת הגדם למקומו, אלא שהגדם לא קיבל אספקה מספקת של דם והוחלט לבצע שחזור בגישה החדשנית ביותר שקיימת כיום. לאחר התייעצות החליטו רופאי המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים, לבצע שחזור ייחודי בטכנולוגיה מתקדמת עם שימוש בתחליף סחוס מחומר אלופלסטי המותאם בממדיו לאוזן הנגדית של הפצוע וכיסויו ברקמה המועברת מהקרקפת ובעור המועבר מהרגל.


"בהתחלה לא הרגשתי בחסרונה של האוזן, חשבתי שמדובר בחתך מדמם. לקחתי סמרטוט ולחצתי כדי שלא ימשיך לרדת דם. כשהגעתי למיון, התבררה גודל הטראומה. האוזן נחתכה לחצי". כך מגולל העובד את סיפורו. "ביקשתי מבעל הנגרייה להביא מהר את הגדם מהר למרכז הרפואי זה לקח קצת זמן, אך לבסוף החצי החסר נמצא".


(צילום: שערי צדק)

(צילום: שערי צדק)


ד"ר יואב גרונוביץ', מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בשערי צדק, שביצע את הניתוח יחד עם צוות רופאי המחלקה, מסביר כי מדובר במקרה טראומה קשה באדם צעיר שדרש התייחסות הן לפונקציונליות של הרכבת משקפיים והן למראה האסתטי הסופי. "סיכויי החזרת הגדם למקומו הנם נמוכים ביותר. עם זאת, צוות הרופאים שלנו ניסה בכל זאת לבצע זאת, ולאחר שהקליטה של הגדם לא צלחה, החלטנו על ביצוע שחזור מורכב תוך שימוש במרכיב אלופלסטי שישמש כבסיס לשחזור וכתחליף לסחוס. מדובר בחומר המשמש גם בשחזורי קרקפת ועצמות בפנים. היתרון המרכזי בחומר זה הוא בכך שניתן לקבלו בהתאמה מושלמת לאוזן הנגדית.

"תחליף הסחוס יובא מארה"ב. ובניתוח מורכב בוצע חיבורו לשארית הסחוס הקיימת וכיסויו בשתי שכבות של רקמה רכה – האחת היא רקמת מעטפת שרירית (פציה) מהקרקפת, והשנייה היא עור בשכבה דקה ביותר שנלקח מהרגל ואשר נועד לכסות את הרקמות ולאפשר שימור הקונטור הייחודי של האוזן. הניתוח אפשר לעובד החלמה מלאה וחזרה מהירה לשגרת חייו על אף הפציעה הקשה, תוך קבלת תוצאה אסתטית טובה מאד".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר