מצעד הדגלים ביום ירושלים 2021 (צילום: דוברות המשטרה)
מצעד הדגלים ביום ירושלים 2021 (צילום: דוברות המשטרה)

מצעד הדגלים האלטרנטיבי: המשטרה לא מאשרת את התוואי; המארגנים לא מוותרים

בשל ההתפרעויות בהר הבית ובעיר העתיקה, החליטו ארגוני ימין לקיים תהלוכת מחאה מכיכר ספרא ועד לכותל המערבי. בשלב זה, המשטרה לא מאשרת את קיום התהלוכה, אך המארגנים לא מוותרים ואומרים: "ממשלת בנט נכנעת לטרור; בשעה 17:00 נצעד לעיר העתיקה"

פורסם בתאריך: 20.4.22 10:14

ההתפרעויות בהר הבית במהלך השבוע האחרון, השלכת האבנים לעבר אוטובוס של מתפללים בדרך לכותל המערבי והמתיחות הביטחונית המורכבת הובילו מספר ארגוני ימין (נוער העיר העתיקה ואחרים) להודיע על קיום תהלוכת מחאה כנגד המצב וכנגד אוזלת היד של הממשלה. מעין מצעד דגלים אלטרנטיבי (שכן המקורי מתקיים, כידוע, ביום ירושלים).

אולם משטרת ירושלים לא מאשרת בשלב זה את קיום התהלוכה. נציגי המשטרה נפגשו עם מארגני המצעד, שמעו מהם על התוכניות ועל התוואי והציעו תוואי חלופי – אולם הבוקר, רביעי, הודיעו מארגני התהלוכה כי אינם מסכימים לשנות את התוכניות שלהם והוסיפו כי הצעדה תתקיים למרות איסור המשטרה.

"אין לנו שום טענות למשטרה, שבאמת באה מתוך רצון טוב לאשר את הצעדה", מסרו הבוקר המארגנים. "לצערנו, בעקבות האיומים של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית, ממשלת בנט מפעילה לחצים אדירים על המשטרה לא לאשר את הצעדה בלב בירת ישראל, במקום שבו כל יהודי צריך להרגיש בטוח. אנחנו לא נסכים ואף פעם לא הסכמנו למתווה כניעה שבעצם מכין את הקרקע לחלוקת ירושלים. ניפגש ב-17:00 בכיכר ספרא ומשם נצעד לעיר העתיקה".

מנגד, מהמשטרה נמסר הבוקר כי "בהמשך לפרסומים שונים שהיו במהלך היממה האחרונה בנוגע לתהלוכת מחאה (לא מדובר בריקוד הדגלים המסורתי המתקיים מדי שנה ביום ירושלים), יובהר כי לאחר שהוגשה שלשום בקשה לקיום תהלוכה בירושלים כנדרש בחוק, בוצע שיח עם מארגן האירוע וניסיונות לאפשר את התהלוכה במתווה מוסכם. לאחר שיח שהתקיים, אתמול הסכימה המשטרה למסלול החלופי שהוצע על ידי המארגן ויאפשר את אבטחתה, אך כעבור זמן קצר הוא הודיע כי חוזר בו מהצעתו. בהתאם נבהיר שוב כי בשלב זה המשטרה לא מאשרת את קיום תהלוכת המחאה במתווה המבוקש".

 

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר