בית העלמין מנהרות עולם בגבעת שאול, שבו ייקבר אהרון סקומורבסקי ז"ל (צילום: חברא קדישא
בית העלמין מנהרות עולם בגבעת שאול, שבו ייקבר אהרון סקומורבסקי ז"ל (צילום: חברא קדישא

ניצל מהשואה, חולץ מהמלחמה באוקראינה ויקבר ביום השואה בירושלים – סיפורו של אהרון סקמורובסקי

עצוב: לפני כשלושה שבועות אהרון סקמורובסקי, ניצול שואה בן 85, חולץ מתופת המלחמה באוקראינה. בדרכו לישראל הוא עבר אירוע לבבי ואושפז בבית חולים במולדובה. במוצאי פסח הוא נפטר בבית החולים בקישינייב, ובסיוע חברה קדישא קהילת ירושלים הוא ייקבר בירושלים

פורסם בתאריך: 27.4.22 15:16

סגירת מעגל עצובה – ניצול השואה, שחולץ מתופת המלחה באוקראינה ונפטר במולדובה – ייקבר מחר, חמישי, יום השואה, בבית העלמין החדש בגבעת שאול – מנהרות עולם.

אהרון סקמורובסקי, ניצול שואה כבן 85, שחולץ מקייב שבאוקראינה לפני כשלושה שבועות, היה בדרכו לישראל ולמפגש עם ילדיו, אולם בדרכו לארץ הוא עבר אירוע לבבי ואושפז בבית החולים בקישינייב שבמולדובה. במוצאי חג הפסח הוא נפטר בבית החולים – וילדיו פעלו כדי להביאו לקבורה בישראל. הדבר התאפשר בסיוע של חברה קדישא 'קהילת ירושלים' אשר גם אישרה את הקבורה ללא בחינם – דבר אשר אפשרי על פי החוק רק לאזרחי המדינה.


כאמור, הסיפור המטלטל הזה מתחיל לפני כחודש – בעיצומם של הקרבות באוקראינה, פעלו ילדיהם של אהרון ולאה סקמורובסקי (בני 85) לחלצם מהתופת. בתם חנה, שמתגררת ישראל, פגשה את הוריה במעבר הגבול עם מולדובה במטרה להעלותם לישראל. לאחר שפגשה בהורים החל המסע, אלא שהאב אושפז בבית חולים מקומי לאחר שקיבל אירוע לבבי.

לאחר מותו, פעלה בתו להביאו לקבורה בישראל. כפי שצוין, החוק בישראל מאפשר קבורה בחינם רק לאזרחי המדינה, אך בשל המצב המיוחד פנו פעילים חברתיים לחברה קדישא קהילת ירושלים שתסייע לבני המשפחה. מנכ"ל קהילת ירושלים משה שמעון פנה להנהלת החברה אשר אישרה את הבקשה במיידית כדי לעזור למשפחה ולשאת בכל הוצאות הקבורה.

לדברי משה שמעון, "מרגע שהמטוס ינחת בישראל, אנשי החברה קדישא יקבלו את גופת הנפטר, יעשו הליך טהרה וילוו את המשפחה עד לסיום הליך הקבורה".

המטוס עם הגופה של סקמורובסקי ז"ל צפוי להגיע לישראל ביום הלילה, בין רביעי לחמישי, כך שהקבורה תהיה באופן סימבולי ביום השואה – יום חמישי בשעות הבוקר.

הבת חנה מסרה כי "המשפחה מעריכה מאוד את ההתגייסות. אני מבקשת להודות לכל עשרות הפעילים והמתנדבים מהארגונים השונים שליוו אותנו מרגע שהחלה המלחמה ועד להבאת אבא לקבורה בקבר ישראל".

 

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר