הכנות לל"ג בעומר, אייל כהן (צילום: אגף שיטור ופיקוח, כבאות והצלה ירושלים)
הכנות לל"ג בעומר, אייל כהן (צילום: אגף שיטור ופיקוח, כבאות והצלה ירושלים)

לקראת שבוע ל"ג בעומר: "הצפי הוא לכמות מדורות גדולה משמעותית מאשר בשנים קודמות"

תת תפסר אייל כהן, המפקד בפועל של מחוז ירושלים בכבאות והצלה, מספר על ההיערכות לקראת ל"ג בעומר, על הסכנות והאתגרים הרבים שניצבים בפני כוחות הכיבוי ונותן מספר טיפים להדלקה בטוחה. ראיון

פורסם בתאריך: 15.5.22 08:13

ביום רביעי הקרוב יצוין ל"ג בעומר ברחבי ירושלים (ובכלל), וכמדי שנה – בכבאות והצלה ירושלים נערכים לאירועים ולמאות המדורות שצפויות להידלק ברחבי העיר, כשהמטרה היא, כמובן, לעבור את ל"ג בעומר בשלום. לאחר שנתיים שבהן הקורונה הגבילה את האירועים, נדמה שהדלקת המדורות המסורתית חוזרת השנה בצורה מוגברת, ובכבאות מבינים שעומדת בפניהם משימה מורכבת יותר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"בכל שנה אנחנו נערכים בצורה מוגברת עם כלל הלוחמים במחוז, אך השנה הצפי הוא לכמות מדורות גדולה משמעותית מאשר בשנים קודמות", אומר בשיחה עם "כל העיר" תת טפסר אייל כהן, מפקד הכבאות במחוז ירושלים בפועל. "יש לכך שלוש סיבות עיקריות: הראשונה, היא כמובן שלאחר שהקורונה דעכה יותר אזרחים ישתתפו באירועים, הסיבה השנייה היא שההילולה במירון הצטמצמה בצורה משמעותית – ולכן יותר תושבי העיר והסביבה שהיו רגילים לנסוע למירון יישארו בירושלים ויהיו מדורות רבות יותר. עניין נוסף שיגרום לכמות גבוהה יותר של מדורות היא הילולת שמעון הצדיק, שתיערך במשך 24 שעות ברציפות, והצפי שהאירוע ימשוך כ-20,000 מבקרים שיגיעו לקבר רבי שמעון על כל המשמעויות שלו".

בשנים האחרונות יצאה הנחיה שלא להדליק מדורות בשל תנאי מזג האוויר או מגבלות הקורונה – צפויה הוראה שכזו גם השנה?
"הנושא נמצא עדיין בבחינה. נציב הכבאות רשאי לאסור הדלקת מדורות, הוא מחכה לקבל את כל תחזיות מזג האוויר, ורק לאחר מכן תצא החלטה מסודרת. אנחנו נערכים לתסריט שגם אם יצא צו המגביל את הכמות או יהיו החלטות כאלה ואחרות, עדיין יהיו מדורות מרובות. אנחנו מניחים שיהיו גם מגזרים שלא יקיימו את הצו, כך שאנחנו ערוכים ומוכנים. לצערי, יש לנו ניסיון מר עם ל"ג בעומר – לפני שלוש שנים פרצו שריפות גדולות בירושלים ובמטה יהודה, שגרמו לנזקים אדירים".


אייל כהן, ממ"ז ירושלים בפועל בכבאות (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

אייל כהן, ממ"ז ירושלים בפועל בכבאות (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


איזה המלצות אתה יכול לתת לקראת ל"ג בעומר?
"יש מספר המלצות ובראשן לא להדליק מדורות. ישנה אפשרות של הדלקת מדורות אלטרנטיביות, דבר שלא פוגע בסביבה ולא גורם לסכנה וזה הדבר הכי טוב שאפשר. אפשר לקיים מפגשים קהילתיים גם בלי להדליק מדורות, אבל אם כבר מדליקים מדורות, אז לעשות את זה בצורה מרוכזת ובכך לצמצם את כמות המדורות. כמו כן, יש להדליק אש מבוקרת וללא חומרי בעירה כמו בנזין. יש להרחיק את הילדים מאיזור האש, לדאוג שההדלקה תעשה על ידי מבוגר בלבד. אני ממליץ גם להכין חומרי כיבוי מראש – חול ומים – כדי שלא להשאיר שאריות היכולות לגרום לשריפה על ידי הרוח. במידה ויש הסתבכות, יש לחייג באופן מידי ל-102".

לדברי כהן, "אנחנו ערוכים עם 37 צוותים של מחוז ירושלים, ואנחנו מקבלים סיוע נוסף ממחוז דן וכן מצוותים ממקומות נוספים. במקביל, יש 14 מטוסי כיבוי הנמצאים בכוננות במידת הצורך. שמנו דגש על גיוס מתנדבים צעירים, כולל כאלה שסיימו קורס לאחרונה. אנחנו מקימים כל הזמן עוד יחידות מתנדבים בוגרות שיתנו מענה בגזרות השונות".

 

 

יש אזורים מוגדרים להדלקת מדורות?
"אנחנו בשיתוף פעולה עם הרשויות בירושלים ובבית שמש, וביחד מכשירים עשרות שטחים להדלקת המדורות. חשפו וניקו אותם באמצעות כלי צמ"ה וחרמשים. הבקשה שלנו שמדליקי המדורות יעשו זאת רק באזורים המיועדים לכך ולא במקומות שלא הוכשרו, כדי לא לגרום לשריפות יער ושדה מה שעלול להתפשט ולהוות סיכון".

לסיום, אי אפשר שלא להתייחס לאירוע השריפה הקשה בגאולה לפני כשבועיים – זירה קשה שבה נספתה ילדה כבת 4.
"זה היה אירוע לא פשוט כלל. כל שריפה שבה נפגעים אנשים היא כמובן קשה, אבל כשמדובר בילדים זה מראה עוד יותר נוראי וטראגי. אני משתתף בצער המשפחה. אנחנו דואגים ללוחמי האש שהיו באירוע ומטפלים בכל מה שהם צריכים ובמה שכרוך לאור הנסיבות. זו היתה שריפה משמעותית מאוד עם מטען אש רציני. הוקם צוות חקירה על ידינו ובשיתוף עם משטרת ישראל, שעדיין לא סיים את עבודתו. אנחנו יודעים שהשריפות שהיו בכל המדינה, אשר גבו מחיר כבד והרוגים רבים, כולל ילדים, נגרמו פעמים רבות כתוצאה מרשלנות או ממשחק של ילדים עם אש. אנחנו מבקשים מההורים להשגיח לאורך כל השנה ולא רק בחודשי בקיץ. הסכנה במשחק עם אש היא קשה ורואים את התוצאות הטרגיות".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר