עזרא (משמאל), יואל ונהוראי קלאוז (צילום: דוברות המשטרה)
עזרא (משמאל), יואל ונהוראי קלאוז (צילום: דוברות המשטרה)

שומרים על הבית: בני המשפחה הירושלמית אשר אבטחו את אירועי יום ירושלים

תכירו את רנ"ג עזרא קראוז ואת שני בניו - רש"ט נהוראי קלאוז ורס"ר יואל קלאוז - תושבי העיר אשר משרתים כלוחמים במג"ב ירושלים, אשר עמדו על המשמר אתמול, ראשון, בחגיגות לציון 55 שנים לאיחוד העיר. "נמשיך להילחם למען הדגל"

פורסם בתאריך: 30.5.22 18:31

במשפחת קלאוז, חוגגים בכל השנה את יום ירושלים. רש"ט נהוראי קלאוז, רס"ר יואל קלאוז ואביהם רנ״ג עזרא קלאוז, הם שלושה לוחמי משמר הגבול בני משפחה אחת שמשרתים וגרים בירושלים.

אתמול, ראשון, במסגרת חגיגות יום ירושלים, משפחת קלאוז עמדה על המשמר. כל בני המשפחה לקחו חלק באבטחת אירועי יום ירושלים ומצעד הדגלים. מבחינתם, זה לשמור על הבית.

כידוע, כפי שפורסם, השנה הגיעו כ-60,000 אזרחים לחגוג את יום ירושלים. הצפיפות, ההתרגשות, השמחה, האזרחים, כל אלה הפכו את היום להרבה יותר מאתגר מבחינה ביטחונית. כמובן שהגיוס לקראת האירועים, ובמיוחד לקראת מצעד הדגלים, היה מלא – וכך בני משפחת קלאוז היו בין הלוחמים והלוחמות שעמדו על המשמר ביום חגה של העיר.


יואל קלאוז (צילום: דוברות המשטרה)

יואל קלאוז (צילום: דוברות המשטרה)


עזרא קלאוז התגייס בשנת 1982 למשמר הגבול. כבר 40 שנה שהוא משרת בגדוד העיר העתיקה. "כל בוקר אני מניח תפילין מול החלון, והנוף עוצר נשימה", הוא מספר בגאווה. "זה מרגש אותי כל בוקר לראות את הכותל, את האנשים, אחרי כל מה שעברנו כעם וכמדינה, לראות את ירושלים כל בוקר מחדש נותן לי כוחות להמשיך. אתמול, לראות את כל העם, מאוחד, מנופף בדגלי ישראל, היה מראה מרגש. לראות את הילדים בכותל, את הלוחמים שלנו שומרים על הסדר, זה נותן לך הרגשת הצלחה כעם וכמדינה".


נהוראי קלאוז (צילום: דוברות המשטרה)

נהוראי קלאוז (צילום: דוברות המשטרה)


זה לא סוד שגזרת ירושלים, ובמיוחד אזור העיר העתיקה שבו משרת עזרא, היא אחת הגזרות המורכבות במדינה. "כאנשי קבע אנחנו מכירים את האנשים ואת ההתנהגות, אנחנו אלה שמגשרים בין האנשים ומרגיעים את הגזרה", מספר עזרא על העבודה היומיומית. "התושבים מכבדים אותנו. הם כבר מכירים אותנו. חלק מהבנת הגזרה הזאת נובעת מההיכרות שלנו עם התושבים".

את ההיסטוריה של ירושלים, כולל ההיסטוריה העקובה מדם, עזרא מכיר בקרוב. בכל זאת – הוא משרת בעיר כבר 40 שנים והוא ראה וחווה הכל. אבל הוא לא מתייאש. להיפך. "לא משנה מה העם שלנו יעבור, פיגועים, הפרות סדר", אומר עזרא, "אנחנו עדיין צריכים לשמור על הארץ ולא לוותר, להמשיך להרים את הראש ולהמשיך להילחם למען הדגל".


מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, מפקד מרחב מג"ב ירושלים תנ"צ מאיר אליהו, אתמול בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, מפקד מרחב מג"ב ירושלים תנ"צ מאיר אליהו, אתמול בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)


כפי שאתם מבינים מצורת הדיבור של עזרא קלאוז – אפשר לומר שהוא מה שנקרא "מורעל". על מג"ב, על ירושלים ועל ישראל. וכך, אין זה מפתיע שמבחינת שני ילדיו – נהוראי ויואל – הגיוס למג"ב ירושלים היה ידוע מראש, וכך גם אהבתם הגדולה לעיר. "התגייסנו למג"ב בגלל המורשת המשפחתית", הם אומרים בגאווה, "כל הבנים במשפחה התגייסו למג"ב".

 

 

יואל, שבשירות קבע במג"ב י"ם, מוסיף: "בחרתי לשרת בקבע כי אני מאוד אוהב את המערכת ולשרת בירושלים במיוחד, זאת גאווה גדולה וסיפוק גדול. דורות חלמו להגיע לירושלים ולנו יש את הזכות להגן עליה. בגלל שאני ירושלמי, לשרת בתוך הגזרה שלך נותן תחושת סיפוק מאוד גדולה. אתה מסתובב במקומות שאתה בהם ביום יום, ולהגן עליהם גורם לך להרגיש הרבה יותר בטוח. האחריות להגן ולשמור על הבית בידיים שלך. במצעד הדגלים אתמול היינו צריכים לאבטח ולשמור על הסדר, ותוך כדי להיוות ערניים לסביבה כדי למנוע אירוע פח"ע. להשגיח על כל כך הרבה אנשים זאת לא עבודה פשוטה, אבל הסיפוק שאתה מקבל כשאתה רואה את המצעד עובר, שווה את זה".


כוחות מג"ב בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות מג"ב בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)


נהוראי, הקטן מבין השניים, התגייס רק לאחרונה למג"ב ומבחינתו, "להמשיך את דרכם של אבי ואחי, זאת הגאווה הכי גדולה. תמיד ידעתי שאני אלך למשמר הגבול, גדלתי במשפחה ירוקה. בגלל שאני כבר מכיר את הגזרה, אני מרגיש הרבה יותר מחובר אליה. אתה יודע שהביטחון של כל האנשים שמגיעים תלוי בך".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר