מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)
מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)

אלפים השתתפו במצעד הגאווה: "ירושלים – אין לך מה להתבייש בנו"

בשנתו ה-20 בירושלים, עבר מצעד הגאווה בשקט וללא אירועים מיוחדים. אלפים צעדו במרכז העיר ירושלים, יו"ר הכנסת מיקי לוי, שרים, חברי כנסת וחברי מועצת העירייה; צירים רבים נפתחו לתנועה

פורסם בתאריך: 2.6.22 18:57

בשנתו ה-20 – קיבל מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים את הכבוד לפתוח את אירועי חודש הגאווה 2022 בישראל. אלפי צועדים לקחו היום, חמישי (2.6.22) במצעד שהתקיים בהפקת הבית הפתוח בירושלים. מפגן העוצמה של הקהילה הגאה בירושלים החל בגן הפעמון בהפנינג גדול ועם בימת נואמים שעליה עלו אישי ציבור, פעילי הקהילה הגאה ואמנים.

בין הדוברים היתה גם השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד), אשר מלווה את מצעד הגאווה בירושלים מאז שנתו הראשונה – אז כפעילה בתנועת התעוררות. "כל כך כיף לקחת חלק במצעד ולחגוג אהבה פשוטה – כי לכולם מגיע לאהוב ולהיות נאהבים, ללא קשר למינם או למין מושא אהבתם", אמרה השרה כהן על הבמה בגן הפעמון. "בשבילי לצעוד במצעד בירושלים כנציגת הממשלה זו סגירת מעגל גדולה ומרגשת מאוד. שנים צעדתי במצעד יחד עם חבריי, צעדנו בגאווה כשבשולי הדרך עמדו אנשים קיצוניים שקיללו, ירקו והחזיקו בשלטים שמשווים אותנו לבהמות. מחובתנו להמשיך לצעוד, מחובתנו להמשיך להפיץ את רוח הסובלנות, מחובתנו לשמור את ירושלים שלנו עיר של כולם. עיר של אהבת חינם".

נואמים נוספים היו שרת התחבורה מרב מיכאלי (יו"ר מפלגת העבודה), שר הבריאות ניצן הורביץ (יו"ר מרצ), מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים אלון שחר ואחרים. המצעד, חשוב לציין, התקיים השנה בחסות ובתמיכת חברת לייטריקס.


מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)

מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)


לאחר הצעידה ברחובות מרכז העיר ירושלים הגיעו אלפי הצועדים אל מתחם הסיום בגן העצמאות, שגם בו נערך הפנינג גדול עם בימת מופעים. בגן העצמאות צפוי לשאת דברים יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), ומדובר בהצהרה ממשית – שכן זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה של המצעד בירושלים שיו"ר הכנסת לוקח בו חלק.
לוי, כמו השרה כהן, מכיר את המצעד הירושלמי מקרוב מאוד. הוא היה מפקד מחוז ירושלים בשנתו הראשונה של המצעד, והיה מפקד המחוז הראשון שאישר את קיומו בירושלים.

השתתפותו של לוי במצעד הגיע לאחר איומים שספגו בימים האחרונים אנשי הבית הפתוח בירושלים ואישי ציבור שהודיעו כי יששתפו. מוקדם יותר הבוקר אמר לוי: "אסור לשתוק מול החושך. אני קורא לכל מי שהחופש והשוויון חשובים לו, כל מי שמתנגד לשנאה ולחושך, להגיע למצעד".

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "ב-20 שנה שאנחנו צועדות בירושלים חווינו אלימות, וגם בשנת 2022 יש מי שמנסים לדחוק אותנו החוצה מהעיר. לנו אין במה להתבייש. וירושלים – אין לך מה להתבייש בנו. מי שצריכים להתבייש הם כל מי שמייצרים ומאפשרים ביטויי אלימות כאלו. לאורך השנים נאבקנו בשביל הזכות לצעוד ולהפגין למען שוויון ולמען ירושלים סובלנית שמחבקת וחוגגת את הקיום היפה של כל תושביה. אני מאחל לנו שנמשיך לפעול למען עתיד טוב יותר, ומזמין אתכן להיות איתנו בעוד שנים של מצעדים בירושלים ועוד שנים של אקטיביזם ובנייה של קהילה גאה רחבה בעיר הבירה ובעולם כולו".

 

 

נעם יבין, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "אנחנו זוכות לראות היום מגוון צבעוני של א.נשים שיוצרים יחד שילוב מושלם של חגיגה ומחאה למען הקהילה הגאה. מן המצעד יוצא היום קול חד וברור שקורא לשוויון, לקבלת האחר, לסובלנות ובעיקר לאהבה. ב-20 השנה האחרונות נעשתה עבודה מדהימה של הקהילה שהביאה לשינוי אמיתי ומשמעותי, אך עדיין יש לנו חובה כקהילה להמשיך ולהיאבק על הנראות והנוכחות שלנו בעיר, כי אנחנו לא הולכות לשום מקום, אנחנו כאן כדי להישאר".


מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)

מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)


יצוין כי המצעד עבר כמעט ללא אירועים מיוחדים. אל מול מתחם המצעד בגן הפעמון התקיימה הפגנת מחאה של ארגון הימין הקיצוני להב"ה, אשר לו הוקצה מתחם מיוחד בגן בלומפלד. אירוע חריג אחד נרשם כאשר משטרת ירושלים עצרה רכב ובו שני צעירים – אחד מירושלים ואחד מבית שמש – אשר החזיקו ברשותם גז פלפל ואלה והיו בדרכם לאזור המצעד.

כך או כך, החל מהשעה 18:30 החלה משטרת ירושלים בפתיחת צירי התנועה שהיו חסומים לתנועה מאז השעה 15:00. בין הצירים שנפתחו לתנועה: דוד רמז, דרך בית לחם, עמק רפאים ודוד המלך דרך פלומר לתנועה.

על פי המשטרה – בזמן הקרוב צפויים להיפתח צירים נוספים, וזאת עם סיום הצעדה והגעת הצועדים אל מתחם הסיום בגן העצמאות.


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר