לוחמי מג"ב מטפלים בצבי הפצוע (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי מג"ב מטפלים בצבי הפצוע (צילום: דוברות המשטרה)

לא רק ביטחון שוטף: לוחמי מג"ב בעוטף ירושלים העניקו סיוע רפואי לצבי שנפצע קשה

מדובר בצבי ארץ ישראלי הנמצא בסכנת הכחדה. "חלק מהתפקיד זה לתת עזרה לא רק לבני אדם אלא גם לחיות", מציין מפקד הצוות שטיפל בחיה הפצועה

פורסם בתאריך: 7.6.22 14:15

לוחמי פלוגה נה' של משמר הגבול בעוטף ירושלים, פועלים מידי יום נגד הטרור והפרות הסדר ובשמירה על קו התפר בסמוך לגדר הר חומה, קבר רחל ויישובים נוספים באזור ירושלים, אבל השבוע הסתבר שהם גם דואגים לסביבה ולבעלי החיים, כאשר הם העניקו סיוע רפואי לצבי הנמצא בסכנת הכחדה.

מעשה שהיה, כך היה – לפני מספר ימים, במסגרת משמרת שגרתית, סיירו לוחמי הפלוגה בסמוך לגדר באזור מחסום מזמורייה בעקבות דיווח מאזרחים על צבי פצוע. הלוחמים איתרו את הצבי הפצוע בצידי הכביש. חובש שהיה בצוות, ירד לטפל בצבי, ובשל החום הכבד ששרר – החליטו הלוחמים להעלות את הצבי לג'יפ והשקו אותו במים. הצבי המפוחד והפצוע לא הצליח לזוז בהתחלה, ואר אחרי שקיבל טיפול מסור מהלוחמים, שהשקו אותו ושטפו אותו, הוא החל לשתות מים בכוחות עצמו ולזוז. בזמן שהלוחמים מטפלים בצבי, מפקד הצוות יצר קשר עם רשות הטבע והגנים ששלחו פקח שאסף את הצבי לטובת קבלת טיפול רפואי.

"חלק מהתפקיד זה לתת עזרה לא רק לבני אדם אלא גם לחיות", אמר מפקד הצוות שטיפל בצבי. "אין להן את היכולת לזעוק לעזרה והתפקיד שלנו, בסיוע גורמים מקצועיים, הוא להציל את חייהם".

טל רותם, ממונה אכיפה מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים, מוסיף כי "מדובר בצבי ארץ ישראלי הנמצא בסכנת הכחדה. לצערנו חיות הבר בישראל נתונות לסכנה מגורמים רבים ומגוונים וביניהם ציד לא חוקי, צמצום אזורי המחייה, וכן כמו במקרה זה תאונות דרכים ודריסה. אנו רגילים לשיתוף פעולה פורה עם גורמי אכיפה נוספים ובראשותם משטרת ישראל ומשמר הגבול, אך שמחים מאוד לקבל שיתוף פעולה גם בנושאים שכאלו של מציאת חיית בר שנמצאת במצוקה".

 

 

לדברי רותם, "מיד עם קבלת הדיווח, הוקפץ למקום פקח רשות הטבע והגנים שאסף את הצבי ולקח אותו מיידית לטיפול רפואי, לצערנו הרב הצבי נפצע בצורה חמורה ולאחר לבטים הוחלט על ידי וטרינר מומחה להרדים את הצבי על מנת למנוע ממנו מוות איטי. חשוב שהציבור ידע – במידה ונתקלתם בחיית בר שלדעתכם פצועה ו/או זקוקה לסיוע אנא צרו קשר במיידית עם מוקד רשות הטבע והגנים בטלפון *3639 ואנו נדאג לנציג שיגיע למקום במהרה".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר