ההתפרעויות הלילה בבר אילן (צילומים: דוברות המשטרה)
ההתפרעויות בבר אילן לפני כשלושה חודשים (צילומים: דוברות המשטרה)

ההתפרעויות בבר אילן: לראשונה – כתבי אישום פליליים נגד ארבעה חרדים קיצוניים

לראשונה מאז החלו ההתפרעויות והוונדליזם בתוואי הרכבת הקלה בבר אילן - פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול כתבי אישום פליליים נגד ארבעה חרדים קיצונים שהתפרצו לאתר העבודות וגרמו לנזקים. כזכור, בשבוע שעבר הוגשה תביעה אזרחית נגד מתפרע אחר. האם זוהי תחילתה של מערכה נחושה להרתעה?

פורסם בתאריך: 1.7.22 08:30

אחרי חודשים ארוכים של הפגנות, נזק שנאמד בעשרות ואולי אף במאות מיליוני שקלים ואינספור מעצרים – רק אתמול (חמישי), לראשונה, הוגשו כתבי אישום פליליים נגד ארבעה מהמתפרעים הוונדליסטים בבר אילן.

כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", בתוואי עבודות הרכבת הקלה בציר בר אילן מתקיימים אירועים אלימים רבים מצד קבוצת חרדים קיצונית אשר מוחה נגד מעבר תוואי הרכבת בשכונות החרדיות. הסיבות להתנגדות שונות ומשונות – אך השורה התחתונה זהה – נזק כבד שנאמד בעשרות ואולי אף במיליוני שקלים הן בציוד והן בזמן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


במהלך ההפגנות החרדים הקיצוניים נכנסים לעימות קשים מול השוטרים, גורמים נזק לציוד מכני, מדרדרים פחי אשפה לתוואי העבודות, מעכבים את ביצוע העבודות ועוד ועוד. העימותים מתרחשים על בסיס כמעט שבועי, ואולם למרות חודשים רבים של עימותים – עד השבועות האחרונים נראה היה כי אכיפה וניסיון להרתיע אין.

בזכות פעילות נחרצת של סגן ראש העיר אריה קינג, אשר הוציא פניות למשטרת ירושלים ולבכירים בעיריית ירושלים – נראה שבאחרונה החל שינוי מגמה. וכך – אחרי שבשבוע שעבר הוגשה תביעה אזרחית בסף 300 אלף שקלים נגד אחד המתפרעים – כעת גם פרקליטות מחוז ירושלים והמשטרה משנסות מותניים עם הגשת כתבי אישום פליליים.

הארבעה שנגדם הוגשו כתבי אישום הם עמרם מרגלית (33), דוד בער לוינזון (19), אלעזר גליק (25) ושמעון בלומשטוק (20), תושבי ירושלים ובית"ר עלית.

מכתב האישום עולה כי בזמן שהתקיימו הפגנות המוניות בסמוך לאתר העבודות לפיתוח קו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן, נכנסו הנאשמים לאתר העבודה והתיישבו מול כלי הנדסי וזאת כדי למנוע ממפעילו להמשיך בעבודה. באחד המקרים החזיקו שניים מהנאשמים שקיות טלית ותפילין בידיהם למקרה ש.ייעצרו. הנאשמים לא עזבו את המקום למרות קריאות חוזרות של השוטרים כי יתפנו מהמקום. לאחר זמן מה, משהפצרות השוטרים לא הועילו, פונו הנאשמים בכוח מאתר העבודה על ידי שוטרים ונעצרו.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של הסגת גבול כדי לעבור עבירה והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

 

 

מעיריית ירושלים נמסר: "אנחנו מברכים על הגשת כתבי האישום כנגד המתפרעים, ומודים לרשויות אכיפת החוק על נחישותם במאבק כנגד הפרת הסדר הציבורי וכנגד אלה המבקשים לפגוע בטובתם של תושבי ירושלים בכלל ותושבי אזור בר-אילן בפרט. האישום נגד המתפרעים מוכיח שוב, כי המתנגדים לרכבת הם מיעוט קיצוני שרובם כלל אינם תושבי השכונה וחלקם אפילו לא מתושבי העיר, בעוד תושבי העיר ותושבי השכונה תומכים ברכבת הקלה, ורואים בה את טובתם ואת טובת הציבור. אנחנו נמשיך בעבודות בכל הכוח, ויחד נבצע מהפכה בתחבורה בירושלים, שתהיה העיר הראשונה בישראל לצאת מהפקקים".


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מגיבה

    ומה עם הערבים והבדויאים להם מותר להרוס ולא לשלם את המחיר?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר