(צילום: מועצת קריית יערים)
(צילום: מועצת קריית יערים)

תוכנית מהפכנית: הושק מיזם "השער לירושלים" שישנה את פני קריית יערים

מיזם תקדימי תחת הכותרת "השער לירושלים", במסגרתו יהפוך היישוב טלזסטון למבוא מפואר ומרכזי לירושלים, הושק השבוע על ידי ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ וראש העיר משה ליאון

פורסם בתאריך: 26.7.22 10:31

ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ וראש העיר משה ליאון השיקו השבוע מיזם תקדימי תחת הכותרת "השער לירושלים", במסגרתו יהפוך היישוב טלזסטון למבוא מפואר ומרכזי לירושלים. את אות הפתיחה למיזם נתן ראש המועצה במסגרת שמחת השבע ברכות לבנו, שנערכה בהשתתפות ראש העיר ליאון, שאף שיבח את התנהלות ראש המועצה והביע את התפעלותו מכך שהמושב מטופח ונקי בצורה יוצאת דופן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ל"כל העיר" נמסר כי "במהלך שמחת השבע ברכות, שנערכה באולם החדש והמפואר 'פנינת יערים' שנחנך לאחרונה ביוזמת רביץ, ראש המועצה הודיע על השקת המיזם המיוחד והציג בפני הקהל פרטים ראשוניים מהתוכנית שתהפוך את פניו של היישוב לבלי הכר, ולמקום תיירותי נחשק שאף ישפר את איכות החיים של תושבי המקום, עם תקציבים משמעותיים ממשרדי הממשלה וגופים שונים".

ראש המועצה ציין את העובדה כי "היישוב קריית יערים נקרא על שם העיר המקראית בשם זה, המוזכרת בתנ"ך. זו הייתה אחת מארבע ערי הגבעונים שכרתו ברית עם בני ישראל ואליה הובא ארון הברית לאחר שהוחזר משבי הפלשתים".

עוד נמסר כי "רביץ חשף כי מיטב האדריכלים בישראל גויסו לפרויקט. בשלב הראשון, אנשי המקצוע שרטטו תוכנית שתשנה את פניהן של כלל הכיכרות, עם סממנים המאפיינים את הקשר של קרית יערים לירושלים העתיקה וסמליה".

על פי התוכנית, העבודות המאסיביות יחלו בתקופה הקרובה. לדוגמה, בכניסה הראשית ליישוב תעמוד כיכר "קריית יערים השער לירושלים", עליה יוצב אלמנט קשת עתיקה המייצג את השער לירושלים. בפתחה של הקשת תוצב דוגמת עגלה מוזהבת הנושאת את ארון הברית, המסמלת את תהליך שמירתו בקריית יערים והעברתו לירושלים עיר הקודש.

 

 

כמו כן, הכיכר בכניסה לקריית יערים תהפוך ל"שער עולי הרגל", עליה יוצב אלמנט דמוי קשת, משולב דמויות אבסטרקטיות. האלמנט המזכיר להעלאת הביכורים לבית המקדש מהמקום ששימש כשער לירושלים. וכך גם שאר הכיכרות, עם אלמנטים המציינים את עברה ההיסטורי של קרית יערים כשערה של ירושלים.

יש לציין כי בתי ספר מכל רחבי הארץ יוזמנו לתערוכה חדשנית בה יוצגו מיצגים אומנותיים מתקופת התנ"ך, אשר יספרו את הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארצו.


מחפשים דירת 4 חדרים בדרום מערב העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    הצילו זה מכוער להפליא לא מאמינה שאצטרך לראות את זה כל יום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר