פעילות המשטרה אמש בבר אילן (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה אמש בבר אילן (צילום: דוברות המשטרה)

אמש – שוב ונדליזם והתפרעויות בתוואי עבודות הרכבת הקלה בבר אילן

מאות מפירי סדר, בהם גם ילדים קטנים, התפרעו, פרצו לאתר העבודות באופן מסוכן וגרמו לנזק כבד לציוד ופחי אשפה במחאה על עבודות הרכבת הקלה בציר בר אילן. המשטרה: בתקופה האחרונה נעצרו עשרות חשודים. צפו באירועים

פורסם בתאריך: 26.7.22 08:10

גם אמש, שני, מאות חרדים קיצונים, ביניהם גם ילדים קטנים, התפרעו וגרמו לנזק בתוואי עבודות הרכבת הקלה בבר אילן. במה שכבר הפך לריטואל שבועי (שלא לומר כמעט יומיומי), הוונדליסטים הפרו את הסדר, נכנסו לאתר העבודות הרכבת הקלה באופן מסוכן ובניסיון לחסום את כלי העבודה, הציתו פחי אשפה בציר בר אילן וגרמו לנזק לגדרות באתר העבודות.

משטרת ירושלים פעלה באזור עם כוחות רבים, אולם נדמה כי המשטרה לא מצליחה לעצור את הוונדליסטים ולא מצליחה ליצור הרתעה מספקת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כך או כך, ממשטרת ירושלים נמסר: "כוחות משטרה שהוזעקו למקום החלו לפעול להשבת הסדר ולהדוף את מפרי הסדר מאתר העבודות וציר התנועה, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. במהלך האירועים נעצרו מספר חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי והם הועברו לחקירה במשטרה".



במשטרה מוסיפים ומציינים כי "במהלך התקופה האחרונה עצרה המשטרה באזור בר אילן עשרות מתפרעים ומפרי סדר שכל תכליתם הינה לגרום לנזק ולחבל בעבודות במקום. כמו כן הוגשו בשבועות האחרונים, בתום חקירות המשטרה, כתבי אישום רבים נגד מעורבים באירועי אלימות, ונדליזם והפרת הסדר הציבורי באזור, לצד תביעות נזיקיות במקרים המתאימים ע״י הגורמים הרלוונטיים. המשטרה תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרת סדר הציבורי, התפרעויות וונדליזם בניגוד לחוק. לצערנו אנו נתקלים פעם אחר פעם בהתנהלות פסולה, חריגה ובחוסר אחריות קיצוני של אותם הורים, המעודדים את ילדיהם קטנים או מאפשרים להם להיכנס לאתר עבודות ולחסום בגופם כלי עבודה כבדים, באופן שאינו בטיחותי ועלול לסכן את שלומם ובטחונם. נמשיך לפעול לשמירה על החוק, הסדר וקיום העבודות במקום כסדרם".

כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", בקרב תושבים בבר אילן ובקרב גורמים האמונים על ביצוע העבודות בציר נשמעה ביקורת כנגד אוזלת היד של המשטרה. כך למשל, אחד התושבים ציין בשיחה עם "כל העיר" כי "מה שקורה פה כבר מזמן עבר את הגבול, יש קבוצה של קיצונים שלא גרים פה בכלל עושים מה שהם רוצים, וכולנו סובלים בגללם. הם מוציאים לנו שם רע, ואנחנו בכלל לא מתנגדים לרכבת. מה שאנחנו לא מבינים זה איפה המשטרה? היא אמורה לטפל בדברים האלה וזה לא נראה שמספיק איכפת לה".

 

 

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תחבורה דוד זוהר התייחס להתפרעויות ומסר כי "מדובר בקומץ קיצוני ואלים שאינו נמנה על תושבי השכונות הסמוכות. דווקא תושבי האזור פונים אלי שוב ושוב ומבקשים לפעול נגד המשך האלימות שפוגעת דבר ראשון בהם. הציבור תומך ברכבת הקלה, שהיא הפתרון היחיד והטוב ביותר למצוקת התחבורה בעיר".


מחפשים דירת 5 חדרים ברחבי העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר