העבודות ברחוב מעגלות הרב פרדס בנוה יעקב (צילום: פרטי)
העבודות ברחוב מעגלות הרב פרדס בנוה יעקב (צילום: פרטי)

בשל עבודות ברחוב המרכזי – תושבים בנוה יעקב נגד ראש העיר וחברי המועצה: "לא נצביע לכם"

ברחוב מעגלות הרב פרדס בנוה יעקב מבוצעות עבודות שיפוץ נרחבות הכוללות צמצום נתיבי תנועה לטובת מדרכה רחבה ושביל אופניים. התושבים זועמים ומאיימים: "נציג ציבור שלא יטפל בבעיה, לא ייבחר שוב"

פורסם בתאריך: 27.7.22 08:07

הרחבת מדרכות, שבילי אופניים וצמצום נתיב תנועה אחד לכל כיוון – אלו הם עיקר העבודות שמבוצעות בימים אלה ברחוב מעגלות הרב פרדס בנוה יעקב, אשר מעוררות תרעומת וזעם בקרב תושבים בשכונה.

למעלה מ-500 תושבים חתמו בתוך פחות מ-24 שעות על עצומה כנגד העבודות המבוצעות, כשעיקר הטענות נוגעות לצמצום נתיבי התנועה – דבר אשר יגרום, כך לטענת לעומסי תנועה כבדים – בעיקר בשל מעבר האוטובוסים ברחוב. עוד טוענים התושבים כי אין להם צורך בשבילי אופניים – וזאת מכיוון ש"שכונת נוה יעקב הינה שכונת קצה, נסיעה ממנה ואליה באופניים, או אופניים חשמליות, מסוכנת ובלתי אפשרית", כך נכתב בעצומה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחות עם "כל העיר" טוענים התושבים כי אף אחד לא עדכן אותם בדבר פרטי השיפוצים המתבצעים. הם מדגישים כי "שיפוץ הרחוב הוא חשוב ומתבקש מכיוון שמדובר על רחוב ישן שלא היה במצב פיזי טוב. הבעיה היא בתוכנית השיפוץ ובכך שלקחו כביש רחב עם שני נתיבי תנועה לכל כיוון והפכו אותו לכביש צר עם נתיב תנועה אחד לכל כיוון. לא ברור איך תכננו את זה ומי – נראה שלא לקחו בחשבון את האוטובוסים הרבים והארוכים שעוברים ברחוב. במינהל הקהילתי טוענים שייצרו מפרצי אוטובוסים נרחבים, אבל ברור לכולם שלא כל נהג נכנס למפרץ, ובכל פעם שיעבור אוטובוס הוא יתקע את מי שנוסע אחריו בכל תחנה ותחנה".

תושב אחר טוען כי "אנחנו כמובן רוצים בטיחות לילדים שלנו, אבל המדרכות שעשו רחבות בצורה קיצונית, ובנוסף עשו שבילי אופניים שישרתו רק את ילדי השכונה, כי אין באמת ביקוש לשבילי אופניים כי אנחנו רחוקים מכל שכונה אחרת".

אותו תושב מוסיף: "אנחנו לא מתנגדים לשיפוצים. העובדה היא שלעבודות ברחוב נוה יעקב להקמת הרכבת הקלה אף אחד לא מתנגד. אנחנו מעריכים את השיפוץ, אבל לא מבינים את התוכנית שקודמה. יש פה כעס רב בשכונה, ובאופן חריג ומדהים התושבים מאיימים שהם לא יצביעו למפלגות החרדיות, מכיוון שהם לא מתייחסים לבקשות שלהם".

ואכן, כפי שמציין אותו תושב – בעצומה שנחתמה ונשלחה לראש העיר משה ליאון ולכלל חברי מועצת העירייה נכתב עוד כי "אתם נציגינו ובכם בחרנו על מנת לתת לנו מענה כאשר נעשות עוולות חסרות היגיון הנוגעות לחיי כולנו, זכרו כי הבחירות הבאות לרשויות המקומיות, עתידות להתקיים ב-31 באוקטובר 2023. לצערנו במידה ולא יתבצע השינוי המתבקש וההגיוני, נדע ונזכור היטב מי הם הנציגים שהתעלמו מדרישת הציבור, מי הם הנציגים שבאוזלת ידם נתנו לאיוולת הזו להתרחש, ונבוא איתם חשבון בקלפי בבוא העת. נציג ציבור שלא יטפל בבעיה, לא ייבחר שוב, ותחתיו ייכנס הנציג אשר ידע לתת מענה למצוקות התושבים".

 

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "במהלך השנים האחרונות, התקבלו בעירייה פניות רבות של תושבי שכונת נווה יעקב להסדרה בטיחותית של רחוב הרב פרדס – רחוב מרכזי בשכונה, המורכב משני נתיבי נסיעה לכל כיוון המובילים למהירות נסיעה גבוהה מאוד ולסכנה גדולה עבור משתמשי הדרך. בעקבות פניות אלו, לאור אירועי בטיחות שהתרחשו ברחוב זה וכן במטרה לשדרג את נראות הרחוב, הוחלט על שדרוגו תוך הוספת הסדרי בטיחות כגון הרחבת המדרכות, צמצום רוחב הנתיבים והסדרת תחנות האוטובוס לאורכו. בשל מרכזיותו של הרחוב ולאור בקשות שעלו מהתושבים – הוחלט בנוסף לסלול בו שביל אופניים שישרת את המתניידים הרבים על האופניים בשכונה.

"עם ההחלטה על ביצוע עבודות השדרוג, התבצעו תהליכי שיתוף ציבור ותיאום עם המינהל הקהילתי בשכונה. המפגש האחרון עם תושבי השכונה התבצע לפני מספר ימים על מנת להתאים את התכנון לצרכים שעלו במהלך הביצוע. העירייה תמשיך לפעול למען שדרוג המרחב הציבורי ובטיחותו בכלל שכונות העיר, בשיתוף עם התושבים ולמען בטיחותם".


מחפשים דירת 4 חדרים בדרום מערב העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    הרסו את השכונה לגמרי רק לצאת ולהכנס מהשכונה יכול להמשך לפחות 15 דקות מה שבעבר היה מסתיים תוך2 דקות. וכשנתקע אוטובוס יצר פקק לפחות שעה בכל הכיוון .וכשיש שני אוטובוסים ויותר ביחד הפקק לאין ערוך נהרסה לגמרי נוה יעקב .השערה שלי הנציקים בעיריה מקבלים הרבה המצב על תוכנית בזויה זו .עדיף נוה יעקב של פעם לפני השיפוצים. שיקום אדם חכם וישר בעיריה ויחזיר את החלב שנשפך

  2. קנו אופניים והתחילו לפדל

    הרכבת הקלה עומדת להגיע וזה מחייב שינוי תודעתי, ולפעמים אפילו ניתוח להסרת המכונית הפרטית מהישבן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר