(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

אכיפת יתר או צפצוף על החוק? ירושלים היא בירת הדוחות על חגורות בטיחות

מנתוני אור ירוק עולה כי בשנת 2021 ניתנו בירושלים 4,893 דוחות בגין אי חגורת בטיחות - עלייה של 16 אחוז במספר הדוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות בהשוואה לשנת 2020

פורסם בתאריך: 4.8.22 08:20

מעל 52 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2021, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2020 מדובר בעליה של כ-12 אחוז במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-46 אלף דוחות.

על פי הנתונים, בשנת 2021 נרשמו בירושלים 4,893 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בעליה של 16 אחוז בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 4,228 דוחות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ירושלים מקדימה בפער אדיר את שאר היישובים. מנתוני עמותת אור ירוק כי במקום השני מבחינת מספר הדוחות בגין אי חגורת בטיחות נמצאת רהט, שבה ניתנו 1,888 דוחות – כך שבירושלים ניתנו למעלה מפי 2.5 דוחות. אחרי רהט ניצבת טבריה שבה ניתנו 1,464 דוחות – כך שהתמונה ברורה ועגומה.

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2021 נהרגו 29 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות לעומת שנת 2020  שנהרגו 24 בני אדם. מדובר בעליה של 20 אחוז במספר הרוגים.

 

 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות. חגורת הבטיחות הוא אביזר בטיחות חובה שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים נהגים רבים פשוט לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם את שאר נוסעי הרכב הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים שאינם חגורים. רק תוספת של ניידות ושוטרים יגבירו את ההרתעה וכך ניתן יהיה לצמצם את התופעה שגובה את חייהם של רבים מדי שנה".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הנאשם לכלא

    החרדים מסיעים יותר נוסעים ממה שמותר, אז ברור שהם לא יהיו חגורים….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר