כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

שיפור בניקיון, קטסטרופה בכבישים ובעידוד צעירים: ירושלים במקום ה-17 במידרג העיריות

עיריית ירושלים "זכתה" לציון כללי של 2.95 מתוך 5, כשבנושאים רבים שנבדקו היא דורגה במקומות האחרונים. יצוין כי מאז 2018 חל שיפור בציון, במיוחד במדד הניקיון, אך הסך הכל רחוק מלהיות משביע רצון

פורסם בתאריך: 7.9.22 07:46

מתוצאות 'מידרג העיריות' שמבצע אתר מידרג זו הפעם החמישית – עיריית ירושלים ממוקמת במקום ה-17 והלא מחמיא בכלל מתוך 22 עיריות ברחבי הארץ. בסקר של אתר מידרג, שבו השתתפו כ-6,000 חברי האתר, עיריית ירושלים קיבלה את הציון הכללי 2.95 מתוך 5. מהדירוג הכללי עולה כי חיפה ניצבת במקום האחרון ומודיעין במקום הראשון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בסקר התבקשו 5,961 חברי אתר מידרג מ-22 הערים הגדולות בישראל לדרג את תפקוד העיריות ב-17 שאלות שונות, כשהמרכזיות בהן היו האם יש תמורה לארנונה, איך היתה התנהלות העירייה בזמן הקורונה, מצב הניקיון בעיר, חינוך, תרבות, תכנון ובנייה, תקשורת מול התושבים, מצב הפארקים ומתקנים הספורט, תחבורה ועוד.


מידרג העיריות - פקקים


אחת השאלות המרכזיות במידרג העיריות היתה בנושא הארנונה – האם התושבים מקבלים תמורה הוגנת לארנונה? בירושלים הנושא הזה משמעותי עוד יותר, וזאת בשל העובדה הידועה שתושבי ירושלים משלמים את הארנונה הגבוה בישראל. אז האם יש תמורה? כ-30 אחוז ענו שלא וכ-50 אחוז ציינו שהם מקבלים תמורה חלקית בלבד.

בתוך כך, בעוד ששביעות הרצון הכללית מתפקוד העירייה לא הכי מחמיאה – בניקיון נרשם שיפור משמעותי מאז המידרג של 2020 שבו הגיעה העירייה למקום האחרון עם ציון 2.52, כשבמידרג של 2022 קיבלה ירושלים את הציון 3.15 וקפצה הרבה מאוד מקומות בדירוג.


מידרג העיריות - תכנון עירוני כללי


הסקר בחן, כאמור, גם את תפקוד העיריות בזמן הקורונה – ועיריית ירושלים מדורגת במקום האחרון מבין הערים הגדולות מבחינת פריסת מתחמי בדיקות קורונה עם ציון של 3.15. בפרמטר של הנגשת מידע לתושבים הציון נמוך עוד יותר – 3.06 – אבל כאן ירושלים לא מדורגת אחרונה אלא חיפה, שקיבלה כאמור את התוצאות הגרועות ביותר בסקר כולו.

במקום גרוע בסקר ניצבת ירושלים גם בכל נושא הפקקים והחניה – כאשר בשניהם היא מדורגת במקום הלפני אחרון (רק תל אביב קיבלה ציונים גרועים יותר). בנושא הפקקים קיבלה ירושלים ציון 1.61 (תל אביב 1.52), כשבנושא החניה "זכתה" ירושלים בציון המפוקפק 1.85.


מידרג העיריות - מצב הניקיון


ציון נמוך מקבלת ירושלים גם בנושא החשוב והקריטי מאין כמוהו – עידוד צעירים לגור בעיר – שגם בו היא מדורגת במקום הלפני אחרון (חיפה אחרונה) עם ציון של 1.81. וזה עדיין לא הכל – מבחינת תכנון עירוני כללי קיבלה ירושלים את הציון 2.01, אשר מדרג אותה במקום ה-20 מתוך 22 עיריות שדורגו.

אל המקומות האחרונים הגיעה ירושלים גם בנושאי המיחזור (2.09) וגם בדירוג הכללי של מצב התחבורה הציבורית – 2.52.


מידרג העיריות - עידוד זוגות צעירים לגור בעיר


רגע לפני שהעיריות השונות נכנסות לשנת בחירות (שיתקיימו בנובמבר 2023), באתר מידרג ערכו השוואה בין שביעות הרצון כפי שהיא עלתה בדירוג של שנת 2018, שאז נערכו הבחירות הראשונות לרשויות המקומיות, ואז גם נבחר ראש העיר משה ליאון.

מההשוואה עולה כי ירושלים קיבלה בדירוג הנוכחי ציון גבוה יותר מאשר בשנת 2018 – 2.95 לעומת 2.71 – אולם גם השנה וגם בשנת 2018 העיר מדורגת במקום ה-17, בחלק התחתון של הדירוג.

 

 

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים: "הסקר הוא עדות למהפכת הניקיון שעוברת העיר ירושלים בשנים האחרונות בהובלת ראש העיר משה ליאון. אותות הרפורמה ניכרים ברחובות העיר הנקיים ובמרחב הציבורי, וגם בסקר הנוכחי ובדוח מבקר המדינה שפורסם בו ירושלים תופסת את המקום הראשון בניקיון בין הערים שנבדקו.

"בשנים אלו, עוברת העיר מהפכה נוספת בתחום התחבורה והבינוי למגורים. תעסוקה, מסחר ומלונאות. התחבורה הציבורית מתקדמת באופן מואץ, בין היתר – קידום תשתיות רכבת קלה, מת"צים, שדרוג תשתיות כבישים, עידוד הליכתיות והקמת שבילי אופניים. עבודות התשתית אכן מהוות אתגר בדרכים בעת זו, אולם ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים. לצד פיתוח אינטנסיבי של תחבורה ציבורית, העירייה מקדמת גם מקומות חניה נוספים היכן שניתן. לראיה מאות מקומות חניה בשלל חניונים חדשים שהוקמו ברחבי העיר.

"העירייה מקדמת גם מיזמי התחדשות עירונית ואלפי יחידות דיור נוספות בתמהילים שונים, לצד מיזמים להשכרה לטווח ארוך".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סקר דה לה שמעטה

    ט-ו-ב, עיריית מודעין מקבלת את הציון הגבוה ביותר ב"תכנון עירוני כללי". עיר שרוב התושבים שלה לא יכולים להגיע לאיזשהו מקום משמעותי בטווח הליכה קצרה. עיר שעצם המבנה שלה לא מאפשר תחבורה ציבורית יעילה ונוחה. (משחק קצת במפות גוגל מראה שלעיתים תכופות כדי להגיע מנקודה אקראית אחת לאחרת בעיר הזו יותר מהיר ללכת 40 דקות מאשר להזדקק לשירותי תח"ץ – ואיזה מסלולים פתלתלים עושים האוטובוסים שם1 לא להאמין).

    אז כן, מודיעין היא כנראה העיר הכי טובה בארץ למכוניות, אבל מה עם בני אדם? ואלו עוד הנחות מובלעות בסקר?

  2. עקיבא

    עיריית ירושלים שינתה תפיסה, היא רואה פרוייקטים, פרוייקטים, ושוב פרוייקטים..
    מה שהיא שכחה זה שגם יש תושבים בעיר.. שגם משלמים.. והרבה..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר