דגלי ירושלים וישראל בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)
כיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור – הוגדלה ההנחה בארנונה לתושב ירושלים

מבדיקת התלונה של תושב העיר עלה כי עיריית ירושלים הכלילה בהכנסותיו, שביקש הנחה בארנונה, סכום שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי כחלק מקצבת ילד נכה, שאמור היה להיות מוחרג מחישוב ההכנסה ובשל כך הופחתה משמעותית ההנחה שניתנה לו

פורסם בתאריך: 11.9.22 13:30

בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה בתלונת תושב ירושלים – הוגדל באופן משמעותי שיעור ההנחה בארנונה לה זכה תושב העיר. במסגרת בירור תלונה על עיריית ירושלים, עלה כי העירייה הכלילה בהכנסה החייבת של המתלונן, שביקש הנחה בארנונה, סכום שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי כחלק מקצבת ילד נכה, שאמור היה להיות מוחרג מחישוב ההכנסה ובשל כך הופחתה משמעותית ההנחה שניתנה למבקש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ל"כל העיר" נמסר כי "הסיבה שהעירייה התייחסה לסכום כנפרד מגמלת ילד נכה היא מפני שבאישור הביטוח הלאומי הוא הופיע כ"סכום נוסף" בנפרד".

עוד נמסר כי "בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, ערכה העירייה בדיקה חוזרת, שהעלתה כי גם סכום נוסף זה היה חלק מקצבת ילד נכה. בעקבות כך, זכה המתלונן לשיעורי הנחה בארנונה גבוהים יותר (ההנחה גדלה משיעור של 60% להנחה בשיעור של80%). כמו כן, עיריית ירושלים הודיעה כי תתקן את הליקוי באופן מערכתי ותחיל את השינוי על מבקשי הנחה נוספים".

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן: "אנחנו מטפלים בכמעט 20,000 תלונות פרטניות בשנה ושמחים לסייע לכל אדם הפונה אלינו. אני שמח שגם נושא זה בא על פתרונו ומזמין את הציבור לפנות אלינו בכל סוגיה".

בנציבות מציינים כי "נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה מבררת תלונות של כל אדם, לשם הבטחת זכויותיו ולמען קידום שירות ציבורי יעיל והוגן לחברה על כלל רבדיה. בנציבות מתקבלות אלפי תלונות מדי שנה במגוון רחב של נושאים, ממימוש הזכות לדיור ועד הגנה על חושפי שחיתות. לשכות הנציבות פרוסות ב-6 משרדים ולשכות ברחבי הארץ: ירושלים, תל-אביב, חיפה, לוד, באר-שבע ונצרת הנציבות מעניקה שירות לכל מתלונן במגוון שפות, לצד עברית, וביניהן: ערבית, אמהרית, רוסית, אוקראינית ואנגלית".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר