מחלף סחרוב לכיוון ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
מחלף סחרוב לכיוון ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

הקנס – 500 שקל: החל מהבוקר, ראשון, מצלמות אכיפה בנת"צ כביש 1

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית: אחרי תקופת הרצה, עיריית ירושלים הודיעה כי החל מהבוקר, ראשון, יופעלו מצלמות האכיפה בנתיב התחבורה הציבורית ממחלף מוצא ועד לצומת גבעת שאול. מנגד, יש מי שטוען שהמטרה היא "להעשיר את קופת העירייה בלבד"

פורסם בתאריך: 11.9.22 08:21

החל מהבוקר, ראשון (11.9.22), מצלמות האכיפה האוטומטיות בנתיב התחבורה הציבורית בכביש 1 – ממחלף מוצא ועד לצומת גבעת שאול-שד' בן גוריון – יחלו לפעול. גובה הקנס לרכב פרטי שייסע בנת"צ – 500 שקלים.

המצלמות בנת"צ כביש 1 חוברו למרכז השליטה ובקרת התנועה של עיריית ירושלים, ולדברי גורמים בעירייה, "תחל אכיפה בנתיבי התחבורה בכביש מספר 1. מצלמות האכיפה יצלמו את העבירות שייאכפו על ידי אגף האכיפה והשיטור. לנהגים ברכבים לא מורשים, שייסעו בנתיב התחבורה הציבורית, יישלח קנס בסך 500 שקלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


נתיבי התחבורה הציבורית שהוקמו בכניסה לירושלים, כמו גם הנת"צים בתוך העיר, מעניקים לציבור הנוסעים תחבורה ציבורית יעילה, איכותית, מהירה וזורמת יותר, כשהמטרה היא למשוך יותר ויותר תושבים להשתמש בתחבורה הציבורית ולזנוח את הרכב הפרטי.

ראש העיר משה ליאון: "הנת"צ שיחל לפעול בכביש 1 בואכה ירושלים, הוא ביטוי נוסף להעדפת התחבורה הציבורית על השימוש ברכבים הפרטיים. זאת במטרה לשפר את זרימת התנועה בעיר ולצמצם את הפקקים. עיריית ירושלים תמשיך לפעול לפיתוח האלטרנטיביות הטובות והיעילות ביותר לרכב הפרטי, לטובת כלל האוכלוסייה".

אולם מנגד, יש גם מי שטוען שמטרת נתיב התחבורה הציבורית בכביש 1, בדיוק כמו נתיב התחבורה הציבורית בכביש בגין שגם בו יש אכיפה אוטומטית, אינו משרת באמת את התחבורה הציבורית ונועד למטרה אחת – להעשיר את קופת העירייה.

כך למשל, יעקב חנינה, יו"ר פורום 'יותר פתרונות – פחות דוחות', שקורא לייעול ושיפור המצב, טוען כי "מצלמות הנת"צ בכניסה לירושלים, וכן בשד' בגין ממחלף בן ציון נועדו להעשיר את קופת העירייה בלבד, ולא באמת לדאוג לצורכי ציבור הנוסעים, זו תרנגולת שמטילה ביצי זהב על חשבון הנוסעים".

לדברי חנינה, "אם באמת רוצים לייעל את התנועה בכניסות לירושלים, מדוע לא מוסיפים גם בנת"צ הוספה לרכב פרטי 3+, שזה דבר מתבקש הגיוני ויעיל? נתיבי תחבורה ציבורית עם 3+ קיימים בהרבה כבישים באזור המרכז. פניתי לעירייה והתשובה שהתקבלה מהם היא שאין מצלמות שיכולות לתעד אם יש ברכב פחות מ-3 אנשים".

 

 

חנינה מוסיף ואומר: "לפני מספר חודשים החלו לפעול מצלמות אכיפה בכביש בגין – ממחלף בן ציון – אולם יש בקטע הזה נסיעות בודדות של קווי אוטובוסים ציבוריים, שנוסעים על הנת"צ. המצלמות האלה פועלות פחות משנה, והעירייה נתנה עשרות אלפי דוחות סתם".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשכספים מדוחות הולכים לעירייה יש ניגוד אינטרסים ברור. צריך שזה ילך לקופה ארצית ולא לעירייה

  2. יוסי ליברמן

    רציני חשבתי זה שטיח אדום לעשות כבוד לי שאני בא לירושלים הבנתי מי היום כל מי שרוצה שטיח אדום 500 שח

  3. מעולה

    הייתי מציע לאדון חנינה שבתור פתרון מנצח יזיז את הישבן שלו מהמכונית הפרטית לאוטובוס.

  4. נהג

    איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר, חתמה על האפשרות לרשות המקומית להכניס יד עמוק לכיסו של האזרח רק באמצעות מצלמות, היא בשעתו לא הבינה מה המשמעות האדירה של החתימה שלה, היא הבטיחה לתקן את העוול שנגרם לציבור ולאסור לחלוטין אכיפה באמצעות מצלמות !!

  5. ירושלמי

    אני לא מבין את הרציונל של העשרת קופת העירייה. הרעיון מאד פשוט, אל תיסע בנתבצ, לא תצטרך לשלם

  6. שימנו

    להמשיך ולהוסיף נת"צים ולהמשיך ולהתקין מצלמות בכל הנת"צים, עדיין הרבה נהגים חושבים שכל המרחב הציבורי שייך להם, כולל המדרכות. מעולה שהכסף הולך לעירייה, כך צריך להיות.

  7. צבי

    מה עם הקטע הקצר בכניסה לגבעת שאול מצד גינות סחרוב שאף אחד לא שם לב בכלל שזה נתצ ונכנס בטעות ומחויב ב500 שקל כבר היום?

  8. קנסות לקורקינטים

    חשוב יותר לתת קנסות להורי ילדים שנוסעים בפראות על מידרכות עם קורקינטים ואופניים ,על המידרכות.
    אין שום אכיפה עירונית משמעותית ,כנגד מסכני חיים
    בנהיגה פראית ולא חוקית על המידרכות . מאות פצועים + הרוגים בכל שנה . היכן העירייה והמישטרה?
    פקחים עירוניים רק לחניה ? בושה וחרפה לראש
    העיר שאינו דואג לביטחון תושבים ולשלומם !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר