(צילומים: ארנון בוסאני)
(צילומים: ארנון בוסאני)

עם סיום שנת השמיטה – למעלה מ-340,000 פרחים עונתיים וכ-10,000 עצים יישתלו ויינטעו בירושלים

מדובר במבצע שתילה נרחב שצפוי להתבצע ב-141 כיכרות וב-164 מפרדות ואיי תנועה. עם סיום השתילות והנטיעות, תתקיים תחרות למפרדה/כיכר/מעגל תנועה היפה ביותר בעיר

פורסם בתאריך: 13.9.22 07:53

למעלה מ-340,000 פרחים עונתיים וכ-10,000 עצים יישתלו ויינטעו במבצע המתוכנן של עיריית ירושלים בתום שנת השמיטה. עם סיום השתילות והנטיעות, תתקיים תחרות למפרדה/כיכר/מעגל תנועה היפה ביותר בה ישתתף הציבור בבחירה, באמצעות האתר העירוני.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"עיריית ירושלים ערוכה לשתילה רחבת היקף עם סיום שנת השמיטה במוצאי ראש השנה", נמסר ל"כל העיר". "עיריית ירושלים תשתול למעלה מ-340,000 פרחים עונתיים וכ-10,000 עצים.

השתילה לאחר שנת שמיטה תתבצע ב-141 כיכרות וב-164 מפרדות ואיי תנועה. בנוסף, תתבצע השלמת שתילה (פרחים ועצים) לשדרוג רחובות שנמסרו, פיתוח גנים שהסתיימו, וכן במקטעים בהם הסתיימו עבודות להקמת הרכבת הקלה במהלך שנת השמיטה – נטיעת כ 10,000 עצים ושתילת עשרות אלפי צמחים.

יש לציין כי מבצע השתילה כולל מספר שלבים: החלפת אדמה, בקרת מערכות השקיה והכנת הקרקע, דישון ושתילה. הליך שיימשך עד סוף חודש אוקטובר ולאחריו תתבצע השתילה.

בעירייה מציינים ומדגישים כי "כחלק מההיערכות נעשתה עבודת הכנה כוללת עם מנהלי המרחבים, אדריכלי נוף מהמחלקה לפיתוח גננות, חברות התשתית העירוניות וקבלנים, במטרה לייצר תוכנית עבודה לשתילה, הכוללת כמות פרחים, סוגי פרחים, תצורת שתילה, עיבוד האדמה, ומערך ההשקיה".

 

 

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים ירוקה, פורחת ומטופחת לאורך כל ימות השנה ואנו עמלים על כך יומם וליל. עם חלוף שנת השמיטה, תחדש העירייה את תנופת הגננות בעיר במבצעי שתילה רבים, במטרה לשדרג את פני העיר והמרחב הציבורי לרווחת התושבים והבאים בשערי ירושלים. שנהנה מיופיה של עירנו האהובה ונופיה".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אפרת אסף

    ראש העיר כורת עוקר ופוגע באלפי עצים חלקם הגדול בני עשרות שנים מאז התחיל בכהונתו. בתכנית הרקל יעקרו ויכרתו כמעט כל העצים כולל הוותיקים מהמאה ה- 19 לצורך סעיף רקל מזיק ומיותר בעמק רפאים. האקליפטוס במלכי ימין משה ניצל ברגע האחרון אך אחרים נכרתים כל הזמן. סקרי עצים שמוציאים מטעמו אינם מיועדים לרווחת העצים ודאגה להם אלא כדי לחשב כמה יעלה לכרות ולעקור אותם. כן יצא מכרז המתבסס על סקר כזה עבור השכונה לשימור בעמק רפאים. וכך בעוד מקומות כריתת עצים עבור נדלן, הגדלת זכויות בנייה, שלטים אפילו שבילי אופניים. כן אפילו שדירת התמרים הנהגרת שהיתה בכיכר העירייה נכרתה. ואכן לא רק לאון אגל גם הוא. ובעניין ה]רלים זו פעולה של יחסי ציבור המבזבזבת כספי ציבור ונועדה ליצור תדמית של ראש עיר הדואג לצמחייה ולתושבים. זה לא המצב. יש לשתול בצורה בת קיימא: שתילים רב שנתיים, צמחי בר שיתחלפו מעצמם בין העונות, צמחים שאינם דורשים השקייה מרובה ותחזוקה. כל המשחק הזה של שתילת פרחים שנובלים אחרי חודש חודשיים ואז נשארת ערוגה שוממה ואז שותלים שוב צמחים קצרי מועד. זה פסול ומיותר.

  2. שימנו

    אפרת אסף, כריתה מסיבית של עצים נעשית בשביל לפנות מקום לרכבים שלכם, כשהם נוסעים, אבל בעיקר כשהם עומדים בערך 22 שעות ביממה. קטע הרכבת הקלה בעמק רפאים, שבעיניך נראה מיותר ומזיק, לא נראה כך לכל שאר הציבור, אלה שחיים היום ואלו שיחיו בעיר בעתיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר