לא רק בתחנות - צפיפות באוטובוסים בירושלים
כמו סרדינים - צפיפות בקו 931 (צילומים: פרטי)

לא דמיינתם: תחנות האוטובוס בירושלים – העמוסות ביותר בישראל

6 מ-10 ו-19 מ-30 תחנות האוטובוס העמוסות ביותר בישראל נמצאות בירושלים. התחנה העמוסה ביותר: בתחנה המרכזית. עוד בחמישייה הראשונה - בנייני האומה, מסוף דרך שכם, מסוף סולטן סולמיאן. "כדאי שקברניטי העיר יכירו את הנתונים האלה וישנו כיוון", אומר יוסי סעידוב, מייסד ארגוני '15 דקות' ו'ברחובות שלנו'

פורסם בתאריך: 20.9.22 19:45

תושבי ירושלים סובלים ומתלוננים כבר שנים רבות משירות גרוע בתחבורה הציבורית. הדבר מתבטא, בעיקר, בעומסים בלתי נסבלים בתחנות ובקווים שונים. כעת – לתלונות הללו גם יש גיבוי מנתונים שנאספו על ידי יחידת המחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אשר בדקה את העומס בתחנות האוטובוס ברחבי הארץ ברבעון השני של 2022.

על פי הנתונים – 12 מ-20 התחנות העמוסות ביותר בארץ – 60 אחוזים – נמצאות בירושלים. כשממשיכים הלאה המספרים עולים וברשימת 50 התחנות העמוסות – 35 ממוקמות בירושלים (70 אחוזים). כמו כן – בחמישייה הראשונה של תחנות האוטובוס העמוסות – יש ארבע תחנות בירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מהנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" עולה תמונה לא הכי סימפטית ונעימה בלשון המעטה – כשבעיקר אמורים הדברים לאזור התחנה המרכזית ובנייני האומה, שם ממתינים בתחנות האוטובוס כ-170,000 איש בשבוע (בחלוקה של 5 תחנות שונות).

תחנת האוטובוס העמוסה ביותר, כך על פי נתוני יחידת המחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, היא הרציפים בקומה 3 בתחנה המרכזית בעיר – שם עוברים מדי שבוע 68,869 אלף נוסעים. בתחנת בנייני האומה (במקום ה-3) עוברים בשבוע 56,774 נוסעים, במסוף דרך שכם (מקום 4) 51,381 נוסעים ובמקום החמישי תחנת מסוף סולטן סולימאן עם 47,299 נוסעים בשבוע.


20 תחנות האוטובוס העמוסות בישראל

20 תחנות האוטובוס העמוסות בישראל


תחנות עמוסות נוספות – מקומות 6 ו-7 – תחנת צומת רמות גולדה עם 41,941 נוסעים ותחנת רכבת קלה הר הרצל עם 39,301.

ומה בהמשך? את העשירייה השנייה – מקומות 15-11 ברשימת התחנות העמוסות – פותחות תחנות בירושלים. בנייני האומה/שז"ר (32,588 נוסעים), תחנה נוספת ברמות/גולדה מאיר (32,036 נוסעים), תחנה מרכזית – רחוב יפו (30,832 נוסעים), תחנת רכבת קלה יפו מרכז – שטראוס (30,390 נוסעים) ומסוף הנביאים (30,101). עוד ברשימת 20 התחנות העמוסות – תחנת בר אילן/שמואל הנביא (28,777).

יוסי סעידוב, מייסד ארגון צרכני התחבורה הציבורית '15 דקות' ומייסד 'ברחובות שלנו' – ארגון הולכי הרגל של ישראל, אומר בתגובה כי "הנתונים מצביעים על יותר מ-170 אלף נוסעי תחבורה ציבורית המגיעים מדי שבוע לאזור תחנה המרכזית ובנייני האומה. למרות זאת, תשתיות ההליכה באזור הן מתחת לכל ביקורת, אוטובוסים תקועים בפקקי רכב פרטי, בציר שערי משפט אין כלל נתיב תחבורה ציבורית, צומת שערי העיר פקוק תמיד בשל רכבים פרטיים ומתחת לרכבת נבון נבנה חניון של 1,300 מכוניות שישרת רק כ-1,500 איש לכל היותר. כדאי שקברניטי העיר יכירו את הנתונים האלה וישנו כיוון: יותר נתיבי תחבורה ציבורית, יותר תשתיות הולכי רגל וכמה שפחות רכבים פרטיים באזור המשרת 170 אלף נוסעי תחבורה ציבורית מדי שבוע".

 

 

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לקידום מערך התחבורה הציבורית בירושלים, במטרה להפוך את בירת ישראל לעיר עם רמת שירות מצוינת בתחבורה הציבורית. משרדנו רואה חשיבות עליונה בפריסת תחנות אוטובוס, על מנת לאפשר המתנה נוחה לציבור. בין היתר, תחנה יכולה להיות מורכבת ממספר עמדות עצירה באותו מק״ט, או סמוכה לתחנות אוטובוס אחרות או לתחנות רכבת. לעיתים, בשל אילוצי שטח, לא ניתן לפצל את התחנות".


מחפשים דירת 5 חדרים ברחבי העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דודי

    חוץ מהצפיפות הנוראית, רציף התחנות לפני בנייני האומה לא מספיק גדול כדי להכיל את כמות הנוסעים הגדולה, וכדי להגיע לתחנות צריך ממש לפלס דרך בקושי בין האנשים, או לצעוד על הכביש. בנוסף, חלק גדול מהתחנות מלוכלכות ומסריחות משתן. מצב מזעזע.

  2. חייל דוס

    כתבה לא מקצועית בעליל !!!

    יש הבדל גדול בין הר הרצל שבו בכל כמה דקות אוטובוסים פורקים נוסעים מהשכונות שעולים מידית לרכבת לבין בניני האומה בתחנה אחת צפופה או יותר נכון בשמש עומדים מאות אנשים וכשמגיע אוטובוס צריך לרוץ בתוך אתר בניה לתפוס אותו

    תחנה מרכזית ירושלים עמוסה כי זו העיר הגדולה בישראל אבל זה מחולק לרציפים וממוזג לעומת זאת הכותל שבכלל לא מופיע בכתבה… לא המשטרה ולא משרד התחבורה מתעניינים בבלגן שהולך שם..

    ואת מסוף סולטן סולימן את מי זה מעניין ? זה לא תושבי ישראל !!! זה עומס של אלפי פלסטינים אז שיפנו לראשות הפלסטינית שתדאג להם…. גם הערבים הישראלים שעוברים שם מיחלים ומצפים להשמיד אותנו אז למה שזה יעניין אותנו שצפוף להם באוטובוס ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר