פעילות בתי הספר בירושלים (צילום: אודליה ינון)
פעילות בתי הספר בירושלים (צילום: אודליה ינון)

"מתאקלמים": התוכנית הירושלמית בנושא משבר האקלים

התוכנית מציעה היכרות חווייתית עם נושאים רלוונטיים, הקשורים למשבר האקלים, כמו תרבות הצריכה, תעשיית האופנה, הצלת מזון, טבע עירוני, הליכתיות, כלכלה מעגלית ועוד

פורסם בתאריך: 20.9.22 14:05

"מתאקלמים", התוכנית החינוכית החדשה של עיריית ירושלים, מציעה היכרות חווייתית עם נושאים רלוונטיים, הקשורים למשבר האקלים, כמו תרבות הצריכה, תעשיית האופנה, הצלת מזון, טבע עירוני, הליכתיות, כלכלה מעגלית ועוד. התוכנית כוללת מפגשים עם יוזמות ירושלמיות מקומיות ומומחים, לצד מצגות אינטראקטיביות לתלמידים בהנחיית מורה, והיא שמה דגש על חיבור רגשי, פעילויות חקר, מאפשרת התנסות עם "מדע אזרחי" ומעודדת אקטיביזם בקהילה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


להלן דוגמאות לפעילות תלמידים:

• היכרות וניטור המגוון הביולוגי באתרי טבע בעיר על ידי תלמידים לשם יצירת מאגר מגוון מינים מקומי.

• פעילויות למידה לעידוד הליכה ברגל וחקר בנושאי זיהום אוויר מאמצעי תחבורה במרחב העירוני.

• סדנאות מעשיות ודיונים בהנחיית מומחים בנושא תעשיית האופנה ועידוד אקטיביזם של בני הנוער להפחתת נזקי תעשייה זו .

• סדנאות בישול וסיורים בשווקים להעלאת המודעות לבזבוז מזון ויוזמות הסברה להצלת מזון בקרב המשפחה והקהילה.

ל"כל העיר" נמסר כימ"לרשות צוותי ההוראה הוקם מאגר חומרים עשיר בנושא שינויי האקלים באתר המורים שלמנהל חינוך ירושלים: סרטונים/פודקאסטים/יחידות תוכן ועוד".

יצוין כי "התוכנית במימון המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים ומיועדת לשכבות כיתות ח' עד י', לתלמידים דוברי עברית ודוברי ערבית.

"התוכנית מהווה המשך והעמקה לפעילות שבוע האקלים העירוני, שהתקיים בחודש מרץ 2022, בהשתתפות 10,000 תלמידות ותלמידים, וצפויים להשתתף בה בתשפ"ג כ- 30 בתי ספר על יסודיים", מוסרים בעירייה. "לבתי הספר שישתתפו בתוכנית, יינתן ליווי פדגוגי להטמעת תפיסת הקיימות, כיסוד מארגן בתוכנית העבודה ובהתנהלות בית הספר והקהילה".

יש לציין כי תוכניות חינוכיות נוספות המתייחסות לשינויי האקלים וחינוך לקיימות, מוצעות על ידי מינהל החינוך לגני הילדים, בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים ברחבי העיר. הללו הן חלק בלתי נפרד מתוכנית העבודה הנרחבת של עיריית ירושלים להתמודדות עם משבר האקלים.

ראש העיר משה ליאון: "אנחנו מובילים גם בהתמודדות עם משבר האקלים, גם בהעלאת המודעות בנושא זה בבתי הספר וגם בתוצאות היפות של המהלך. אני שמח על המעורבות הפעילה והמשמעותית של בתי הספר והתלמידים בסוגית הקיימות, הכוללת חשיבה למציאת דרכים לקידומה ויישומה. נמשיך ללוות את צוותי החינוך והתלמידים להגברת המודעות לנושא האקלים והשמירה על הסביבה. זה העתיד, ואנו מחוייבים להשקיע בו החל מגיל בית הספר ועד בכלל".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הדירות הגדול של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר